De ce motoarele automobilelor Tesla sunt alimentate cu datorii

0
1209

Tesla Motors încearcă să obţină 1,5 miliarde de dolari prin emiterea unei noi oferte de obligaţiuni. Cu aceşti bani doreşte să finanțeze producția modelului Sedan 3.

Pentru finanţarea noului model Sedan 3, Elon Musk a fost forțat să aleagă între mărirea pachetului de acţiuni al Tesla Motors, care deja este supraîncărcat şi intrarea pe piaţa obligațiunilor neperformante. În cele din urmă, fondatorul companiei a optat pentru a doua variantă, ridicând riscul de execuție al producătorului de mașini electrice cu încă 60 de miliarde de dolari.

Tesla deţine în acest moment 3 miliarde de dolari în numerar, dar consumă aproximativ 1 miliard pe trimestru, pe măsură ce se apropie lansarea unuia dintre cele mai aşteptate modele din istoria automobilului a cărui producţie este estimată să crească de la zero la 400.000 de unităţi, în doar 18 luni.

Din fericire pentru Elon Musk, investitorii nu se arată copleşiţi de ambiţiile sale şi nu se grăbesc să arunce prea mulţi bani. Tesla a crescut anul acesta cu 67%. Compania este evaluată, potrivit estimărilor Reuters Breakingviews, la aproximativ de 27 de ori valoarea câștigurilor estimate pentru anul 2020, ceea ce arată o creștere la care nici cei mai optimişti analişti nu se aşteptau.

Soluția de finanțare găsită de Musk a fost emiterea de obligaţiuni la prețuri ridicate. Dacă ar fi vândut cinci milioane de acțiuni cu o reducere de 15% pentru a obţine exact aceleași sumă, de 1.5 miliarde de dolari, această acţiune ar fi scăzut cu 3% participaţia lui Elon Musk, care acum este de 20,4%.

Fondatorul Tesla Motors, nu va fi nevoit să recurgă la vânzarea de acţiuni nici când piața de obligațiuni cu randament ridicat se va destrăma.

În ultimul an, investitorii disperaţi să realizeze profit, au scăzut decalajul de randament dintre obligaţiunile single-B-rated şi cele ale Trezoreriei Statelor Unite, cu aproape 2 puncte procentuale, până la 3,59, potrivit Bank of America Merrill Lynch. Standard & Poor’s Ratings Global care a confirmat ratingul B-minus pentru Tesla, spunând că stimularea lichidității ar trebui să compenseze „riscurile semnificative de execuție ale companiei”.

Vânzarea obligațiunilor va ridica datoria Tesla Motors la de 5,5 ori peste previziunile de venituri realizate înainte de dobânzi, impozite, amortizări sau deprecieri (EBITDA). Anul viitor, acest indicator, se va dubla, estimându-se că va ajunge la 2,2 miliarde de dolari și se va tripla, până în anul 2020 (date furnizate de Thomson Reuters).

În situaţia în care Elon Musk nu va avea succesul scontat, conform estimărilor de pe Wall Street, acesta va fi nevoit să producă şi să vândă mult mai multe autoturisme, suficiente pentru a finanţa factura suplimentară a dobânzii.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ