Conform studiului efectuat de analiştii News Media Alliance, Google a încasat anul trecut 4,7 miliarde de dolari din distribuirea ştirilor

0
159

Google a încasat, în anul 2018, 4.7 miliarde de dolari din distribuirea știrilor, potrivit cercetărilor efectuate de News Media Alliance, o asociație comercială reprezentând publicaţiile din S.U.A. și Canada.

Potrivit studiului, contentul de știri reprezintă între 16% și 40% din totalul căutărilor pe Google, veniturile companiei din distribuirea acestora fiind cu doar 400 milioane dolari mai mici decât veniturile realizate din publicitatea digitală de întreaga industrie de știri din S.U.A., care s-au cifrat la 5,1 miliarde de dolari, în anul 2018.

Numărul căutărilor pe Google a crescut dramatic, în ultimul deceniu. În anul 2009, compania înregistra, în S.U.A., un număr lunar de 24 de milioane de vizitatori unici, mai puțin de jumătate din numărul vizitatorilor pe care îi înregistră, la acea vreme, CNN și The New York Times. În anul 2018, numărul vizitatorilor unici ai Google a ajuns la 150 de milioane, aproape dublu față de cel înregistrat de CNN și The New York Times.

Între ianuarie 2017 și ianuarie 2018, traficul de la Google către site-urile editorilor de știri a crescut cu peste 25%, la aproximativ 1,6 miliarde de vizite pe săptămână.

În timp ce platformele Facebook și Google au devenit „cele mai minunate sisteme de distribuție de ştiri, veniturile generate de acestea nu au ajuns şi la editori”, potrivit lui David Chavern, președintele News Media Alliance.

„Ar trebui să lucrăm împreună pentru a construi un viitor digital durabil pentru site-urile de știri dar cei de la Google încă nu sunt dispuși să facă acest lucru. Ei fac declaraţii frumoase dar refuză să plătească sau să îmbunătățească acordul economic pentru site-urile de știri”, a adăugat David Chavern pentru The Guardian.

Google a caracterizat studiul întocmit de News Media Alliance ca fiind „inexact”, potrivit The Guardian. „În fiecare lună, Google News și Google Search aduc peste 10 miliarde de clicuri site-urilor de ştiri care, astfel, au posibilitatea de a vinde mai multe abonamente. Acest lucru generează alte venituri semnificative din publicitate. Noi am muncit foarte mult, în colaborare cu editorii de știri din întreaga lume, pentru a deveni un partener serios de tehnologie”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ