CISNĂDIE, UN ORAS ÎN CARE PRIMARUL PROMITE ȘI FACE… PENTRU CINE, OARE?

6
1086

Ceea ce la început părea un articol uşor, de vară, cu impresii de călătorie, iată că devine, pe zi ce trece, o investigaţie jurnalistică tot mai profundă prin importanţa, ca să nu spun gravitatea lucrurilor care se ivesc din documentele oficiale ale entităţilor publice ale frumosului oraş Cisnădie.

Incitat de răspunsul domnului primar Gheorghe Huja, despre care am vorbit în articolul anterior, am continuat să caut prin documentele publice, atât ale Primăriei cât şi ale Spitalului Orăşenesc din Cisnădie. În urma celor aflate am întocmit două adrese în baza Legii 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public pe care le-am trimis, una către Spitalul Orăşenesc Cisnădie, în atenţia dnei manager Maria Delia Mincă şi a doua, către C.S. Măgura Cisnădie, în atenţia dlui preşedinte dar şi viceprimar Danuţ Mihai Filip, aşa cum mi-a fost indicat de către dl primar Huja.

Voi începe cu spitalul pentru că aici am găsit lucruri care pot trezi, oricui, cel puţin uimirea… Căutând să mă informez în legătură cu managerul acestei entităţi publice care va beneficia de o investiţie de aproape 20 de milioane de lei, fonduri europene şi publice, am găsit pe portalul Primăriei Cisnădie, un document din care reiese că doamna Maria Delia Mincă este FIICA PRIMARULUI Gheorghe Huja. Aceasta a făcut un salt consistent în carieră, începând cu luna aprilie 2019, când a fost numită  pe post, dar şi din punct de vedere salarial, ajungând la suma de 17.220lei/lună. Frumos, nu?! Mai mult decât primarul însuşi!

Informaţia în legatură cu nivelul salarial este publică  pe site-ul Spitalului Orăşenesc Cisnădie: http://socisnadie.ro/wp-content/uploads/2018/08/IMG_00033.pdf

De la funcţia director administrativ, în aceiaşi unitate, care avea în subordine aprovizionarea, blocul alimentar şi pază, până la funcţia de manager general, nu este la îndemâna oricui să facă un asemenea salt în carieră, dar nimic nu este întâmplător şi nici de mirare… Tinerii sunt capabili oricând să ne ofere adevărate lecţii de performanţă din care avem cu toţii de învăţat.

În declaraţia de avere a dnei Maria Delia Mincă apare o altă performanţă demnă de remarcat. Domnia sa a scris că în anul 2008 a dobândit prin construire, împreună cu sora şi soţul acesteia, respectiv dna Daniela şi dl Dorian Hozat, în localitatea Râu Sadului, o casă de vacanţa cu o suprafaţă de 496 mp. Este vorba despre locaţia pensiunii Râu Sadului, aşezată pe o generoasă suprafaţă de teren, actualmente închiriată către S.C. Sobis Solutions S.R.L. deţinătoarea cunoscutului Complex Albota, aflat la aproximativ 50 km de Sibiu, pe drumul spre Braşov. Din această închiriere dna Maria Delia Mincă declară cotă parte care îi revine din valoare chiriei anuale, în sumă de 16.100 lei. Ne aducem aminte că, în anul 2008, în România, a fost înregistrat cel mai mare boom imobiliar, când preţurile terenurilor şi ale materialelor de construcţii au atins cote ameţitoare. În acel an, atât domnia să cât şi sora, aveau vârste destul de “crude” pentru maturitatea unei asemenea investiţii, dar,  în mod evident, acesta nu este un criteriu…

Afland toate acestea, pentru mine, lucrurile despre care vorbeam în articolul anterior, au căpătat o cu totul altă lumină, motiv pentru care m-am adresat conducerii Spitalului Orăşenesc pentru o mai bună înţelegere.

In cuprinsul adresei mele, transmisă miercuri, 18.09.2019, am inserat o serie de  intrebari pentru a obtine cateva informatii de interes public. Iata cateva dintre acestea:

  1. Este adevarat ca Dna Delia Maria Minca, managerul Spitalului Orasenesc Cisnadie, este fiica dlui primar Gheorghe Huja? 
  1. Ne puteti pune la dispozitie CV-ul dnei Delia Maria Minca? 
  1. Dar pe cele ale contracandidatilor care au aplicat pntru ocuparea postului de manager al Spitalului Orasenesc Cisnadie, daca acestia au existat? 
  1. Care a fost componenta comisiei de evaluare a concursului pentru desemnarea managerului Spitalului Orasenesc Cisnadie? 
  1. Care a fost componenta comisiei de rezolvare a contestatiilor in urma concursului de ocupare a postului de manager al Spitalului Orasenesc Cisnadie? 
  1. Au existat contestatii ale rezultatului concursului? Daca da, cate si in ce au constat acestea? 
  1. Ne puteti pune la dispozitie Raportul comisiei de evaluare, intocmit in baza Regulamentlui de organizare a concurului, in urma caruia dna Delia Maria Minca a fost desemnata manager al Spitalului Orasenesc Cisnadie? 
  1. Exista legaturi de rudenie sau de prietenie intre membrii comisiilor si dna Delia Maria Minca? 
  1. Dar intre membrii comisiilor si dl primar Gheorghe Huja? 
  1. Nu considerati ca este un caz de incompatibiitate ca fiica sa fie manager al unui spital aflat, din punct de vedere administrativ, in subordinea tatalui, primar?

Miercuri, 25.09.2019, am primit, din partea Spitalului Orasenesc Cisnadie, raspunsul de mai jos, sub semnătură dlui Mircea Antoniu Novac, purtător de cuvânt.

Raspuns Spitalul Orasenesc Cisnadie

* Răspunsul primit are ataşate mai multe fişiere:

  1. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică la Spitalul Orăşenesc Cisnădie, cu două anexe.
  2. Hotărârea Consiliului Local Cisnădie, nr. 297/20.12.2018, Hotărârea Consiliului de Administraţie al Spitalului Orăşenesc Cisnădie, nr. 1/08.02.2019, cu trei anexe.
  3. Procesul verbal cu rezultatul final al concursului organizat în vedera ocupării funcţiei publice de manager persoană fizică la Spitalul Orăşenesc Cisnădie, nr. 1743/02.04.2019.

Pentru că este mai mult decât evident că răspunsurile directe la întrebările sensibile au fost evitate, joi, 26.09.2019, am simţit nevoia să revin pentru a-mi spune punctul  de vedere in legatura cu legile invocate şi pentru a insista în obţinerea accesului la toate documentele care ar trebui să fie publice, conform acestora.

“Cu referire la punctul 8 din adresa dumneavoastra, nr. 4214/25.09.2019, consider doar ca faceti o regretabila confuzie… Nu ma gandesc ca prin evitarea raspunsurilor,  la intrebarile puse, incercati obstructionarea accesului liber la informatiile de interes public. Invocarea art.12, alin.1, lit. d, din Legea 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, imi arata ca nu intelegeti exact la ce se refera respectivul paragraf… Datele cu caracter personal, exceptate potrivit legii, sunt cele referitoare la CNP, adresa de domiciliu, numar personal de telefon, adresa personala de e-mail, numar act de identitate, date detinute de catre un spital sau un medic, care ar putea fi un simbol ce identifica in mod unic o persoana, etc. In acest sens va invit sa va informati aici, pe site-ul Uniunii Europene: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/what-personal-data_ro  Eu nu am solicitat astfel de date. Pe documentele solicitate, daca acestea exista, va rog ca in litera si spiritul legii, sa le acoperiti (anonimizati).

In acest context, va aduc in atentie ca in data de 23.08.2016, a intrat in vigoare Hotararea nr. 583/2016, privind aprobarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2016-2020. (Atasata) In anexele 4 si 5 ala acestei hotarari gasiti Standardul General de publicare a informatiilor de interes public, care, in mod obligatoriu, trebuie sa se regaseasca pe paginile de internet ale autoritatilor/institutiilor publice. Veti vedea ca este prevazut in mod expres ca persoanele cu functii de conducere sa-si publice CV-ul profesional insotit de fotografie. Deja, multe entitati s-au conformat si au adoptat aceasta Strategie. Vedeti spre exemplu pagina Spitalului Clinic de Urgenta din Iasi la adresa: www.neuroiasi.ro 

Va reamintesc ca dna Maria Delia Minca, din momentul in care a acces la o functie de conducere, publica, este obligata prin lege sa raspunda la toate intrebarile care pot contribui la intarirea transparentei decizionale. Din acest motiv, domnia sa completeaza anual o declaratie de avere in care trebuie sa descrie cu acuratete maxima situatia economica si financiara, inclusiv pe cea a sotului si sa declare toate bunurile detinute. De asemenea, in declaratia de interese, existenta pe siteul Spitalului Orasenesc Cisnadie, pr care domnia sa a lasat-o necompletata, trebuie sa fie facute toate referirile necesare la numele, prenumele si functiile afinilor pana la gradul IV, care au sau pot avea incidenta asupra actului decizional sau a desfasurarii activitatii unitatii pe care o conduce.

Intrebarea numarul 1, pe care am adresat-o in solicitarea mea, referitoare la filiatia dintre dna Maria Delia Minca si dl primar Gheorghe Huja, a fost menita doar sa testeze gradul de sinceritate si asumare. Pe portalul Primariei Cisnadie am gasit, anterior, acest document public, cu continut indubitabil:

http://tiny.cc/55hsdz

La punctul 5 din raspunsul formulat de dumneavoastra, spuneti: „Facem precizarea ca rezultatul concursului a fost afisat la sediu spitalului si publicat pe pagina de internet a spitalului, dupa fiecare etapa, la incheierea procedurii fiind afisat procesul verbal final.” Ar fi trebuita sa adaugati si data la care toate acestea au fost retrase sau sterse de pe pagina de internet, pentru ca in acest moment documentele nu mai sunt disponibile pentru consultare.

Dumneavoastra afirmati, la punctul 6 din raspuns, ca: ”Doamna Maria Delia Minca nu se incadreaza in situatiile prevazute la art. 178, alin. 1 din Legea 95/20056, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare”. Si aici cred ca ati incurcat articolul din lege… Ar fi cu adevarat grav daca domnia sa nu s-ar incadra la acest articol. Incompatibilitatile, la care cred ca ati dorit sa faceti referire, sunt  la art. 180…

Drept urmare revin cu solicitarea de a ne pune la dispozitie CV-ul profesional al dnei manager al Spitalului Orasenesc Cisnadie, cu datele personale anonimizate si toate documentele intocmite in legatura cu organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei de manager, inclusiv consemnarea sau inregistrarea intrebarilor si raspunsurilor aferente sustinerii proiectului de management. Conform Cap. V: Dispozitii finale,  art. 24, din „Regulamentul de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuarea functiei de manager persoana fizica la Spitalul Orasenesc Cisnadie” aceste documente sunt pastrate la sediul dumneavoastra, potrivit legii.

Consider ca nu este o problema punerea la dispozitie a acestor documente cu atat mai mult cu cat dna Maria Delia Minca a obtinut o medie de admitere foarte mare, 9,61.

In legatura cu precizarea conform careia „membrii comisiei de concurs si cei ai comisiei de solutionare a contestatiilor au depus in termenele legale declaratiile de impartialitate si confidentialitate” as dori sa le pot consulta si pe acestea avand in vedere ca trei dintre cei cinci membri, ai fiecarei comisii, sunt persoane aflate in subordinea dlui primar Gheorghe Huja, tatal.

La intrebarea nr. 11 ati ocolit formularea unui raspuns deschis dar avand in vedere ca ati evitat recunoastera filiatiei, contextul, din aceasta perspectiva, devine firesc. Probabil, aici, ar fi necesar si un punct de vedere din partea Agentiei Nationale pentru Integritate.”

Rămâne de văzut care vor fi răspunsurile pe care le voi primi la această nouă interpelare.

În privinţa Clubului Sportiv Măgura Cisnădie, lucrurile par să ia o turnură, de-a dreptul  comică… Afirm acest lucru privind răspunsul primit sub semnătură dlui viceprimar, preşedinte de club, Danuţ Mihai Filip.

Mai jos, întrebările mele, puse miercuri, 18.09.2019, in baza directionarii primite din partea domnului primar Huja…

1.  Care este bugetul total al echipei de handbal Magura Cisnadie?

  1. In afara de Primaria Cisnadie care sunt sponsorii echipei si cu ce sume sau aport in natura contribuie fiecare?
  2. Cati oameni se regasesc pe statele de plata al clubului?
  3. Care este valoarea contractelor jucatoarelor?
  4. Cati bani ati incasat din transferuri?
  5. Cai bani ati platit pentru transferuri?
  6. Aveti sectie de handbal pentru copii si juniori?
  7. Cate grupe aveti?
  8. Cati copii sunt inscrisi in cadrul clubului?
  9. Aveti echipe de juniori inscrise in competitile judetene sau nationale?
  10. Cat au costa echipamentele salii de forta achizitionate de la Oltchim?
  11. Pe langa finantare, primiti si Sala Polivalenta, cu toate facilitatile de care dispune, cu titlu gratuit?
  12. Cine incaseaza contravaloare biletelor vandute la meciurile echipei de handbal? Primaria sa clubul?”

Şi răspunsul primit…

Raspuns CS Magura Cisnadie

Hilar, ca formă, ca fond şi mai ales ca respect… Dl Danut Mihai Filip îşi imaginează că aruncându-ne praf în ochi, prin răspunsuri în doi peri date cu o uriaşă lehamite nu vom sesiza contradicţiile, evidente, de altfel…

Bugetul de 4.400.000 lei îmi este cunoscut şi am vorbit despre el. Chiar dacă şi domnia sa se ascunde în spatele confidenţialităţii greşit înţelese la nivelul întregii administraţii locale din Cisnădie, am aflat, de pe site-ul ANAF, bugetul total al anului trecut. Făcând diferenţa, rezultă că sponsorii vin cu un aport de aproximativ 100.000 de euro. Surprinzător este că, spre exemplu, SC Swoboda Sibiu sponsorizează echipa dar in bugetul Primariei, pe anul 2019, apare o lucrare de „amenajare parcare prin lărgire carosabil Str. Selimbarului, zona Swoboda” iar SC Sobis SRL, care de asemenea sponsorizează echipa,  închiriază de la fiicele dlui primar Huja, locaţia de 496 mp construiţi, plus terenul aferent, din Râu Sadului, cu numai 570 euro lunar. Cum se leagă lucrurile atunci când există bunăvoinţă şi oamenii vor să se ajute!

Apoi, dl Filip îmi spune că la CS Măgura sunt înscrişi 235 de copii şi juniori, pe diverse ramuri sportive, dar are doar 4 persoane cu contract individual de muncă?! 4 persoane pentru 235 de copii, asta în cazul în care acceptăm că toţi sunt antrenori?! Oare, cum fac faţă aceşti 4 oameni celor 235 de copii. Personal auxiliar, administrativ, nu există, la club? Este evident că cele 25 de persoane cu contract de activitate sportivă reprezintă echipa feminină de handbal, mândria Cisnadiei, în Liga Florilor.. Acestea se antrenează, joacă și iși încasează salariile de mii de euro, lunar. Nu cred ca vreuna dintre componente este și antrenor de copii, part-time…

Aşa cum anticipam, va fi nevoie de multă cerneală virtuală pentru a se scrie despre toate „giumbuşlucurile” administraţie locale din Cisnădie.

Acum, vă mai spun doar atât… Reanalizând bugetul pe anul 2019, am avut o nouă revelație…Cisnadienilor li se pregăteşte încă o statuie„Lucrare monumentală ecvestră Ferdinand”. Din moment ce lucrarea monumentală este ecvestră cred că se referă la Regele Ferdinand I al României, căruia, din respect, ar fi putut să îi scrie numele întreg pentru a nu se confunda cu simpaticul personaj din desenele animate, tăuraşul Ferdinand, cel îndrăgostit de o floare. „Lucrarea monumentală ecvestră Ferdinand” apare în Bugetul pe anul 2019, la Cap. 57.02 – Cultură, recreere şi religie, Subcapitolul B – Lucrări noi, pct. 5. Deocamdata, fără alocare financiară, dar aprobată de Consiliul Local din moment ce Bugetul a trecut. Cum a scapat Consiliului, o lucrare cu valoare 0, sau “-“ este iar o chestiune greu de inteles… Urmează, cât de curând, să se găsească şi banii necesari… Cred ca tot vreo 270.000 euro, cât a costat și cea a domnitorului Mihai Vitezu… Nu mă îndoiesc, nicio clipă!

6 COMENTARII

  1. Este laudabila perseverenta Dvoastra de a demonstra cu argumente legale ceea ce se intampla in primaria Cisnadie .Noi, simplii cetateni,primim raspunsuri naucitoare la sesisazi.Se interpreteaza legislatia intr-o maniera strict personala, se amana raspunsurile motivand complexitatea acestora,ne este in continuare ingradit accesul la informatii de interes public.
    Interesant ar fi sa se afle pentru cine este tinut de 1 an de zile postul vacant de arhitect sef..A fost publicat pentru concurs anul trecut dar nu avem cunostinta de ce nu a fost ocupat.In aceasta perioada a fost numit interimar un arhitect sef ,promovat rapid in functia de inspector gr. I,dar care nu figureaza ca fiind atestat de Registrul Urbanistilor din Romania asa cum prevede Legea 350/2001 Articolul 36^1. Poate ca interimatul unei astfel de functii nu trebuie sa se supuna acestei rigori legislative.
    Daca ar exista transparenta decizionala la nivelul primariei, cu siguranta cetatenii nu ar avea atatea suspiciuni.

  2. Din cate se vede, pe hartie, CS Magura aloca bani si pentru tenis de masa, dar orele de tenis de masa pentru copii au fost sistate inca de anul trecut, de catre dl Primar, pe motiv ca nu mai exista fonduri…

  3. Ati uitat sa mergeti in Cisnadie in zona , „cartierul arhitectilor” , care practic a devenit un fel de cartier al Sibiului administrat de Cisnadie , daca aveti curiozitatea veti afla de acolo o gramada de grozavenii. S-a construit acolo un cartier intreg fara nici o noima de urbanism , mult inghesuit si de calitate indielinica. Fara , gradinita , fara scoala , fara policlinica , fara sectie de votare, fara multe alte chestii. Toti cei care traiesc in acel cartier au adus copii in gradinitele si scolile din Sibiu si din acest motiv ( plus cele din Selimbar ) a aparut o presiune mare pe anumite scoli si gradinite din Sibiu. Nu e vina oamenilor care au nevoie de asemena servicii , e vina primariei care a dat aprobari de constructie fara sa gandeasca intre-un cadru generala. Domnul primar beneficieaza de toti abnii din acest cartier si in loc sa faca proiecte de dezvoltare ii foloseste pe chermeze si statui.

  4. Esti bun la bagat bete in roata. Daca nu merge ceva ne plangem ca nu merge, daca merge bagam bete in roata sa nu mearga si tot asa. Ssi te miri ca suntem o tara de kkt. Pai cu asa oameni… P.S. Nu esti cu nimimc mai bun ca Huja. Mare activist dupa ecran.. Sper sa ti se gate cerneala la tastatura cat de curand

  5. Sa nu punem pumnul in gura presei, si asa anemice. Ne-am saturat de “merge s-asa”. Cu pasi mici trebuie să resetăm mentalitatea românească.Baltim in coruptie, ilegalitati, lipsa de transparenta decizionala, si trebuie sa ne pese.Daca un lucru merge bine, este usor de dovedit.Primarul Huja nu trebuie sa evite raspunsurile ci trebuie sa demonstreze cu argumente legale ca a actionat in legalitate si in interesul intregii comunitati.Simplu!
    La fel de simplu este si sa-si asumare dezastrul urbanistic din Cartierul Arhitectilor, incompetenta serviciului arhitect sef, traficul de cosmar, lipsa locurilor de joaca, lipsa unei gradinite si a unei scoli, lipsa spatiilor verzi. Nu locuitorii au emis autorizatii de constructie fara respectarea documentatiilor de urbanism aprobate si fara asigurarea echiparii edilitare conform legii.Nu locuitorii au permis dezvoltatorilor imobiliari sa nu cedeze intreaga suprafata pentru drum, sa nu amenajeze strazile si trotuarele.Locuitorii au fost doar inselati cu promisiuni si cu documentatii pe hartie.Este timpul sa spunem STOP iar cei vinovati sa si plateasca..Poate se autosesizeaza si alte institutii ale statului.

  6. Dispozitia primarului Cisnadie nr. 461/30.09.2019
    PRIVIND IMPUNEREA ȘI RECUPERAREA PREJUDICIULUI CAUZAT BUGETULUI LOCAL AL ORAȘULUI CISNĂDIE CA URMARE A AMENZII DISPUSE DE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE – AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ,DIRECȚIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANȚELOR PUBLICE BRAȘOV
    Poate intervine si Curtea de conturi

    Dispozitia 459-30.09.2019 PRIVIND ÎNCETAREA EXERCITĂRII CU CARACTER TEMPORAR A FUNCȚIEI PUBLICE DE CONDUCERE VACANTE DE ARHITECT ȘEF LA SERVICIUL ARHITECT ȘEF, URBANISM ȘI ADMINISTRATIV DE CĂTRE DOAMNA JULA IONELA
    Locuitorii au avut dreptate .

LĂSAȚI UN MESAJ