Cele mai importante 5 tendințe din marketingul digital în 2020

0
227

Tehnologia continuă să avanseze într-un ritm rapid, așa că unele dintre aceste tendințe din marketingul digital sunt concentrate în jurul tehnologiei. Cu toate acestea există și o direcție împotriva creșterii digitalizării și automatizării interacțiunilor între mărci și consumatori, dar pentru tot ce poate face din nou marketingul mai uman. Deși tehnologii precum inteligența artificială și marketingul bazat pe date (data-driven marketing) vor fi cu siguranță tendințe majore în 2020, accentul principal va fi pus pe oameni, nu pe tehnologie.

  1. Experiența clienților

Anul 2020 va fi anul dedicat experienței clientului. De ce? Pentru că se produce o schimbare masivă în convingerile despre ceea ce este de fapt marketingul. Au apus vremurile când marketingul avea un demers persuasiv pentru că firmele căutau să convingă oamenii să cumpere sau să lucreze pentru ele.

Focusul trece acum pe furnizarea de experiențe excelente clienților, care îi vor face să-și dorească să revină. Într-un anumit sens, atunci când oamenii de afaceri se concentrează pe furnizarea de produse și servicii excelente, dublate de o experiență wow, marketingul se face de la sine.

Creșterea cantității și calității conținutului online le-a oferit consumatorilor mai multă putere. Deci, prin marketing, brandurile trebuie să ofere ceva mai mult decât informații. Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai  49% dintre consumatorii spun că  brandurile oferă o experiență bună.

Cu alte cuvinte, în 2020 experiența clientului trebuie luată în considerare în fiecare aspect al strategiei de marketing. Astfel companiile vor putea oferi o experiență excelentă pentru a-și fideliza clienții și a atrage alții noi.

  1. Implicarea angajaților

Dacă experiența excelentă a clienților este prioritară pentru companii, cum se pot asigura acestea că o oferă sistematic? Răspunsul, desigur, este prin angajații lor. Studiile din domeniu arată că 46% dintre clienți vor renunța la o marcă dacă angajații săi nu sunt competenți, iar atitudinea proastă a angajaților este factorul numărul unu care împiedică clienții să facă afaceri cu o companie.

Angajații reprezintă chipul uman al promisiunii brandului, deci centrarea pe client ar trebui să fie o parte esențială a strategiei de marketing. Companiile ar trebui să se concentreze pe construirea unei implicări puternice a angajaților și pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului. Așadar, realizarea unui nivel ridicat de implicare a angajaților este primul și cel mai important pas în îmbunătățirea experiențelor clienților.

  1. Conținutul vizual

Cercetările din domeniul neuroștiințelor au arătat încă de acum 30 de ani că oamenii preferă conținutul vizual. Trebuie doar să observăm creșterea utilizatorilor platformelor axate pe imagine – Pinterest și Instagram – pentru a vedea dovada acestui lucru.

Google, Pinterest și alte câteva companii investesc și în tehnologia de căutare vizuală. Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă.

Imaginile sunt mai ușor de reținut decât conținutul scris. Adăugarea de vizualuri, infografice, imagini și videoclipuri la text nu numai că îl face mai interesant și mai atractiv, dar ajută ca mesajul să fie memorat și mai bine.

  1. Personalizarea conținutului

Consumatorii de astăzi sunt inundați de mesaje de marketing venite pe numeroase canale și de aceea mulți au început să le selecteze. Publicitatea tradițională își pierde constant din eficacitate. În acest context mesajele de marketing personalizate creează o conexiune reală între un brand și piața lui țintă.

Conform unui sondaj realizat de Epsilon, 80% dintre consumatori spun că vor să inteacționeze cu un brand care oferă o experiență personalizată.

Personalizarea în marketing nu se mai limitează la schimbarea automată a numelui persoanei destinatare în newslettere. Noua tehnologie, bazată pe inteligență artificială, creșterea numărului de puncte de colectare a datelor despre comportamentele clienților și evoluțiile din social media au făcut posibilă hiper-personalizarea, de la strategiile de conținut până la oferirea de recomandări despre produse.

  1. Marketingul devine strategic

Pentru a avea succes în 2020, companiile vor trebui să reflecteze la modul în care fac marketing și să coreleze totul cu strategia de dezvoltare a companiei. Obiectivele de marketing trebuie să se alinieze obiectivelor generale ale afacerii.

Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.

Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile.

Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online. Toate aceste lucruri fac parte din strategia de bază care influențează fiecare departament și fiecare angajat din companie, nu doar pe cei din marketing.

* * *

Despre autor

Gabriela Streza are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, liderii în domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră. Gabriela are de asemenea o vasta cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltarii de business.În ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing și business development care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță,training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ