Cel mai mare jaf din avuţia României. Am fi putut construi de două ori toate autostrăzile planificate

0
1091
Presa-o afacere foarte profitabila pentru anumiti jurnalisti-Catalin Tolontan a castigat 2,5 milioane de euro intre 2005-2010

După Revoluţia din 1989 s-a furat din industrie, sănătate, educaţie, cercetare, agricultură, iar cu aceşti banii România ar fi fost împânzită de autostrăzi, iar populaţia nu ar mai fi expusă riscului de sărăcie.

Potrivit datelor publicate într-o analiză a Eurostat, peste 38% din populaţia României este expusă riscului de sărăcie şi excluziune socială, cu 15,3% peste media europeană – care este de 23,5%.

Conform unei estimări a celor de la digi24.ro, în ultimul sfert de secol România a fost furată de 113 miliarde de euro. Aceşti bani ar fi fost suficienţi pentru a construi toate autostrăzile din Master Planul de transport. 

România are nevoie de numai 70 miliarde de euro pentru a duce la bun sfârşit toate proiectele de infrastructură. 

Marile companii unde statul este acţionar au restanţe la bugetul de asigurări sociale de 4 miliarde de euro. Suma ar fi fost mult mai mare, dacă guvernele anterioare nu ar fi şters din datorii. Deşi unele companii au repornit de la zero, acum au din nou restanţe mari la buget. De 14 ani, ANAF se dovedeşte incapabil să recupereze debitele. Dacă ar reuşi să recupereze toată suma, deficitul din Pilonul 1 ar fi acoperit pe câţiva ani, iar actualul executiv nu ar mai fi nevoit să ia bani din Pilonul 2 de pensii.

CET Govora înregistra în septembrie 2017 o datorie la bugetul de stat de 15,3 milioane de lei. CFR Călători în 2016 a avut un profit de 40 de milioane de lei, în 2017 a avut o pierdere de 20 de milioane de lei, iar în 2018 are bugetată o pierdere de 318 milioane de lei.  La 7 ianuarie 2016, s-a declanşat insolvenţa Complexului Energetic Hunedoara (CEH). În momentul de faţă, CEH nu mai e în insolvenţă. În schimb, situaţia companiei este mult mai rea decât înainte. Datoria totală pe primele 4 luni ale anului 2018 este de 31.144.000 de lei.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ