ASF judeca diferentiat abuzuri grave, in functie de societatea de asigurari verificata

0
1600
ASF judeca diferentiat abuzuri grave, in functie de societatea de asigurari verificata

„Pentru aceleaşi abuzuri grave, societatea Astra Asigurări a fost închisă de către ASF, iar Asirom scapă cu nişte amenzi”

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a amendat Asirom cu 200.000 lei, în urma controlului inopinat, efectuat între 5 septembrie şi 17 noiembrie 2016. Conform Autorităţii, tematica controlului a vizat, în principal, modul în care societatea a instrumentat/soluţionat dosarele de daună pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă şi CASCO auto, a calculat şi a înregistrat rezerva de daună (avizată şi neavizată), precum şi acurateţea şi exactitatea datelor privind dosarele de daună aflate în rezervă/plăţi de indemnizaţii/respingeri/prescrieri dosare.

Situaţia de la Asirom a fost reclamată, la finalul anului trecut, şi de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a transmis că păgubiţii acestei companii întâmpină probleme grave atunci când trebuie să îşi primească despăgubirea, în contextul în care poliţele RCA reprezintă peste 70% din afacerea asigurătorului.

Acum, Cristian Muntean, preşedinte ASSAI, a comentat : „Pentru aceleaşi abuzuri grave, societatea Astra Asigurări a fost închisă de către ASF. Asirom scăpa cu nişte amenzi şi… cam atât!”

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat, în perioada 1 ianuarie – 8 decembrie 2016, un număr total de 2305 petiţii (date preliminare) pentru societatea Asigurarea Românească – Asirom Vienna Insurance Group SA, din care un număr total de 1850 petiţii (date preliminare) au fost aferente clasei asigurărilor de răspundere civilă pentru vehicule (RCA), după cum ne-a spus Călin Rangu, Director Direcţia protecţia consumatorilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, într-un interviu de la finalul anului trecut.

Atunci, domnia sa a precizat că, la solicitarea ASF, conducerea Asirom a transmis un plan de măsuri, plan care vizează suplimentarea personalului desemnat cu constatarea şi lichidarea daunelor, precum şi limitele de competenţă a acestuia, simplificarea fluxului de plăţi în cadrul departamentului de daune asigurări generale, promovarea viziunii pro-client şi stimularea atitudinii proactive.

Pe lângă sancţiunea aplicată companiei, ASF a mai anunţat, ieri, o amendă de 50.000 de lei pentru vicepreşedintele din Directoratul Asirom, Bregovan Adamovic, responsabil cu daunele până la data de 01.11.2016, şi amenzi de câte 10.000 de lei pentru Juraj Lelkes, având calitatea de Preşedinte Directorat, pentru Bazon Octavian, având calitatea de director departament daune, precum şi pentru Daniela Meghea, având calitatea de Vicepreşedinte Directorat, membru al directoratului ce a semnat decizia privind comitetul de analiză şi soluţionare a petiţiilor din cadrul Asirom VIG.

De asemenea, Consiliul ASF a stabilit în sarcina conducerii societăţii Asirom Vienna Insurance Group o serie de măsuri corective pe o perioadă de 6 luni de la data primirii deciziei, conform prevederilor legale în vigoare, privind evoluţia dosarelor aflate în soldul rezervei de daună avizată la data de 31.12.2016 şi evoluţia dosarelor de daună avizate în cursul anului 2017, în perioada menţionată.

În plus, Consiliul ASF a hotărât ca Asirom Vienna Insurance Group să întocmească raportul privind riscul propriu şi evaluarea solvabilităţii pentru perioada 2016 – 2018, în conformitate cu prevederile Anexei nr.2 din Norma nr.35/2015 privind cerinţele calitative stabilite de către Autoritatea Europeană de Supraveghere pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, luând în considerare nivelul riscurilor de rezervă şi operaţional identificat în cadrul acţiunii de control.

Decizia ASF cu privire la rezultatele controlului inopinat poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, fără ca executarea sancţiunilor să fie suspendată pe durata soluţionării contestaţiei.

Printre problemele enumerate de ASSAI legate de Asirom se numără faptul că despăgubirea se efectuează, de regulă în afara termenului legal, se face doar parţial, atât cât consideră Asirom, păgubiţii RCA sunt programaţi la constatarea daunelor, în multe situaţii, în afara termenului legal sau asigurătorul nu răspunde în multe situaţii, în termen legal, la solicitarea de comunicare a valorii maxime de despăgubire solicitată de către păgubit.

De asemenea, Asociaţia a mai reclamat că valoarea maximă de despăgubire comunicată păgubitului RCA este, de regulă, subevaluată semnificativ, păgubitul RCA primind o despăgubire mai mică cu 30 – 50% decât cea care i se cuvine.

Potrivit lui Călin Rangu, cea mai mare parte din speţele reclamate la Asirom pentru clasa asigurărilor de răspundere civilă pentru vehicule (RCA) au fost reprezentate de întârzierea plăţii despăgubirilor aferente dosarelor de daună, respectiv de soluţionarea cu întârziere a acestora.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ