Reacţia ANAF la ştirea că a ales pentru campania „Noi nu suntem corupţi” o agenţie al carei reprezentant a fost condamnat penal în trecut

0
187

„In prezent, ANAF verifica implicatiile legale ale situatiei si va adopta toate masurile care se impun”, a transmis astăzi Fiscul, dupa ce Paginademedia.ro a scris ca licitatia privind realizarea in urmatoarea perioada a unei campanii impotriva coruptiei a fost castigata de Media one, agentie al carei reprezentant a fost condamnat penal in trecut.

„Agentia Nationala de Administrare Fiscala respecta toate prevederile legale.

Media One SRL nu a informat ANAF despre situatia existenta, iar persoana la care se face referire nu este mentionată în niciun document aferent achizitiei, nu a participat la nicio procedura conexa si nici nu face parte din echipa Media One SRL implicata in derularea acestui contract. Mai mult, specialistii Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice au verificat documentele si procedura in prealabil, fara a semnala nereguli.

In prezent, ANAF verifica implicatiile legale ale situatiei si va adopta toate masurile care se impun”, au precizat joi pentru Paginademedia.ro oficialii ANAF.

Publicitate

Precizarile Fiscului vin ca reactie la informatiile prezentate in urma cu o zi de Paginademedia.ro care a scris ca ANAF a desemnat drept castigator al unei licitatii pentru derularea unei campanii publicitare impotriva coruptiei pe Media One, agentie al carei reprezentant – Rudeanu Cristina Maria, a fost condamnată definitiv in 2011 la 2 ani închisoare cu suspendare pentru falsificarea documentelor unei licitatii media la care Media One participa.

Media One, care acum a câștigat campania ANAF, participa la momentul respectiv, în 2008, la o licitație pentru un contract cu Ministerul Finanțelor. Atunci, după cum menționa referatul DNA, ”constatând aceste nereguli,contractul de servicii a fost suspendat, nefiind efectuate plăţi”.

Contactati miercuri de Paginademedia.ro, reprezentantii Media One au precizat ca Rudeanu Cristina Maria este in continuare angajata in cadrul agentiei.

Informatiile privind atribuirea acestui contract al ANAF catre Media One au fost publicate miercuri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Campania va fi implementata in urmatoarele sase luni de Media One pentru suma de 415.019 lei fara TVA (93.000 de euro).
In cadrul acestei licitatii, despre care Paginademedia.ro a scris aici, ANAF a primit 5 oferte:

  1. Asocierea dintre Mercury 360 Communications (lider al asocierii) si Mercury Research (asociat), avand ca subcontractant firma Baroc Advertising
  2. Asocierea dintre Divergent Solutions (lider al asocierii) si New Promo Mod (asociat)
  3. Media One
  4. Godmother, avand ca subcontractant pe Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).
  5. Media Consulta International

Dintre aceste 5 oferte, doar 3 au fost declarate admisibile, iar castigatoare a fost desemnata oferta Media One. Contractul a fost incheiat in data de 12 iulie 2016. Valoarea estimata fara TVA a contractului de servicii de publicitate a fost de 639.866 lei (peste 33.000 de euro).

Detalii din Caietul de sarcini al licitatiei privind campania publicitara a ANAF:

„Prin implementarea campaniei de constientizare impotriva coruptiei in cadrul ANAF la nivel national si local este vizata dezvoltarea capacitatii de prevenire a coruptiei si incalcarii eticii profesionale, in acest sens obiectivele specifice ale contractului sunt: – cresterea nivelului de constientizare in randul personalului ANAF privind riscurile la care se expun prin incalcarea standardelor profesionale si comiterea faptelor de coruptie. – diminuarea perceptiei negative a populatiei cu privire la nivelul coruptiei in randul personalului ANAF – cresterea nivelului de constientizare in randul populatiei cu privire la riscul de comitere a actelor de coruptie si la rolul proactiv al DGI in activitatea de reducere a fenomenului coruptiei; – promovarea misiunii (rolului) DGI si cresterea vizibilitatii DGI; – cresterea increderii in institutie

Pentru realizarea acestor activitati sunt avute in vedere 4 componente:

  1. Elaborarea Planului de comunicare in care se vor include si detalia toate activitatile din cadrul campaniei;
  2. O campanie directa (creatia, productia si distributia de materiale promotionale si de informare privind vulnerabilitatile la coruptie si masurile anticoruptie, materiale precum brelocuri, baterie externa portabila, suporturi de pahare, cani-termos, pungi, bannere, afise, fluturasi, brosuri etc.);
  3. O campanie media (creatia si productia unui spot TV pentru difuzare nationala, creatia productia si difuzarea a 5 spoturi TV pentru difuzare interna; o macheta de presa; o campanie on-line);
  4. Un sondaj privind evaluarea calitativa a campaniei de crestere a gradului de constientizare impotriva coruptiei in sistemul fiscal pe 2000 de subiecti, pentru a avea o perceptie cat mai corecta cu privire la receptarea mesajului transmis in cadrul campaniei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here