Proiect PSD: Firmele ar putea fi obligate sponsorizeze Asociaţiile din domeniul sportului, urmând ca sumele să fie deduse din impozitul pe profit într-un anumit procent

0
1016

Proiectul de lege a fost înregistrat, în procedură de urgenţă, la Senat, prim for sesizat, decizională pe iniţiativa legislativă fiind Camera Deputaţilor.

În proiectul de act normativ, depus recent la Senat de 31 de parlamentari PSD, se arată:

„Cheltuielile de sponsorizare şi/sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, sunt obligatorii pentru societăţile comerciale care activează în România. Contribuabilii efectuează spnsorizări şi/sau acte de mecenat , acordă burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii reprezentând 30% din impozitul pe profit datorat.  Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, se reportează în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua în ordinea înregistrării acestora, în aceleaşi condiţii, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit.”

Cele 15 ramuri sportive ce vor beneficia de “un procent din valoarea sponsorizărilor” vor fi stabilite prin hotărâri de Guvern.

„Structurile sportive care au CIS şi activează în ramurile sportive de interes naţional stabilite prin HG, care fac dovada afilierii la federaţiile sportive naţionale cu activitate în ramura de sport, beneficiază de o sponsorizare în limita unui procent de 30% din impozitul pe profit (cheltuiala deductibilă pentru societăţile comerciale plătitoare de impozit pe profit) respectiv a unui procent de 30% din impozitul pe cifra de afaceri (cheltuiala deductibilă pentru microîntreprinderi)”, se arată în document.

Obligativitatea de a face sponsorizări se va aplica şi microîntreprinderilor, iniţiatorii argumentând că microîntreprinderile reprezintă aproximativ 60% din societăţile comerciale active din România, cifra de afaceri fiind “una foarte mare”.   În sprijinul acestei iniţiative, parlamentarii PSD au invocat faptul că s-ar crea „un cadru legislativ mai atractiv pentru agenţii economici având ca scop încurajarea sponsorizărilor către mişcarea sportivă din România”.

“Deşi de la 1 ianuarie 2016 s-a mărit limita de raportare la cifra de afaceri de la 0,3% la 0,5% actele de sponsorizare nu au fost suficient încurajate, motivul fiind tocmai această limită, deoarece pragul de 20% din impozitul pe profit datorat, depăşeşte de cele mai multe ori pragul secundar de 5/1000 din cifra de afaceri astfel încât, această limită dublă nu rezolvă deloc problema iniţială”, arată iniţiatorii, în expunerea de motive.

Prin acestă iniţiativă legislativă, deputaţii urmăresc:

*“dezvoltarea sportului şcolar şi universitar ca bază a piramidei sportului românesc;

*îmbunătăţirea stării generale de sănătate a naţiunii;

*crearea unui număr de aproximativ 100.000 locuri de muncă în cadrul Asociaţiilor Sportive Şcolare şi Asociaţiile Sportive Universitare;

*mărirea numărului de sportivi legitimaţi de la 200.000 la 4,5 milioane în maxim 4 ani (ţinta/masa critică: 3,3 milioane elevi, 500.000 studenţi, aproximativ 1,5 milioane de tineri cu vârsta între 18-35 ani);

*dezvoltarea industriei sportului (producţie şi comerţ cu echipament sportiv, asigurări, servicii hoteliere, transport, service medicale, marketing şi publicitate, ticketing, drepturi TV, altele);

*dezvoltarea mediului privat în sport şi transferul în timp (8-12 ani) a sarcinii financiare de pe umerii statului pe umerii structurilor sportive din mediul privat”.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here