Primăria Municipiului Bucureşti pregăteşte o Hotărâre de Consiliu General prin care să extindă activitatea RATB în judeţul Ilfov, unde doreşte să introducă noi linii de transport în comun

0
1554
autobuz-ratb

Transportatorii autorizaţi avertizează însă că o astfel de iniţiativă este o încălcare a legislaţiei naţionale şi va falimenta firmele care operează deja pe aceste rute.

 „Îi atragem atenţia doamnei Primar General, Gabriela Firea, că o astfel de iniţiativă, chiar dacă pare o măsură bună pentru oameni, este, de fapt, o încălcare a legislaţiei naţionale, prin intruziunea instituţiilor publice în afacerile private”, arată Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Transportatorii susţin că, practic, o astfel de decizie ar face mai întâi concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleaşi trasee pe care PMB intenţionează să introducă noi linii RATB.

„Operatorii de transport care deservesc acum rutele respective au făcut o investiţie de circa 25 de milioane de euro în autobuze cu anumite specificaţii tehnice, aşa cum au fost cerute în caietul de sarcini, la organizarea licitaţiei, conform legii. Preţul unui astfel de autobuz este între 70.000 şi 150.000 de euro, la care se adaugă alte cheltuieli de mentenanţă, salarii, taxe şi impozite.

În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile Bucureşti-Ilfov”, potrivit datelor COTAR. Transportatorii mai susţin că iniţiativa extinderii liniilor RATB ar putea falimenta  firmele care operează actualmente pe aceste rute, iar asta va afecta nu doar afacerile private, pentru care ar putea răspunde în faţa instanţei de judecată, ci şi bugetul statului şi bugetul PMB.

„De asemenea, nu înţelegem de ce este nevoie de o investiţie de cel puţin 50 de milioane de euro de la bugetul PMB, din banii contribuabililor, la care se vor adăuga subvenţii, deşi rutele respective sunt acoperite de operatorii privaţi care s-au conformat legislaţiei naţionale, ca peste tot în ţară. Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, a precizat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR. COTAR propune  Consiliului General al Capitalei să studieze cu mare atenţie această situaţie şi „să nu încalce legea, prin afectarea unor afaceri private care funcţionează perfect legal”.

Ei susţin că o soluţie ar putea fi scoaterea la licitaţie a unor noi trasee de transport rutier de persoane, dacă se doreşte extinderea transportului pe anumite trasee neacoperite de operatorii privaţi până în prezent. „De asemenea, solicităm CG al PMB să aibă în vedere faptul că subvenţiile pentru transportul rutier ar trebui să nu se mai acorde discriminatoriu, astfel încât, dacă doresc să vină în sprijinul cetăţenilor, să le acorde aceleaşi subvenţii şi operatorilor privaţi, care ar putea astfel să facă reduceri substanţiale de preţ şi să asigure mai multe mijloace de transport pe liniile pe care deja operează”, mai arată COTAR.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here