In acelasi timp, Primaria acuza SEAP, explicând că oferta iniţială, din 3 iulie, a fost anulată automat de SEAP, din cauza unor “disfuncţionalităţi tehnice”. Primăria arată că a notificat SEAP de prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, însă acesta nu a fost actualizat pe site din cauza “zilelor libere de Sf. Maria”.
“Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00 – termenul limită iniţial de depunere a ofertelor – , de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informaţiei privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 şi 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziţie”, se arată într-un comunicat al instituţiei, care subliniază că situaţia a fost provocată de un “viciu tehnic al SEAP”.
Municipalitatea precizează că în 8 august a publicat în SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunţ de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august, ora 16:00, dar, cu toate acestea, SEAP a înştiinţat PMB că licitaţia a fost anulată automat încă din data de 14 august deoarece, “în afara de publicarea pe site a anunţului de prelungire a termenului, era necesară şi o operaţiune manuală de modificare a datei limită de depunere”.
“Această instrucţiune nu se regăseşte clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autorităţile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operaţiunilor de publicare a anunţurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât şi JOUE au publicat anunţul de prelungire a termenului”, arată Primăria.
Reprezentaţii Agenţiei pentru Agenda Digitală a României au comunicat că s-a luat act de această situaţie şi că, în noul sistem electronic de achiziţii publice (SICAP) care este în implementare, cu perspectivă de a deveni funcţional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenţie manuală.
La licitaţia originală, au depus oferte 15 companii: SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI’S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG
Noul calendar de achiziţie este următorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00-termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00-data limită de evaluare a ofertelor.
Primăria Capitalei a lansat pe 3 iulie licitaţia pentru achiziţionarea a patru sute de autobuze Euro 6, cu grad redus de poluare, primarul general Gabriela Firea afirmând că ”pregătirea licitaţiei a fost un proces de durata”. Valoarea estimată a contractului este de peste 510 milioane de lei.