Portul Constanța crește cu două noi terminale

0
284
Cum e viața asta: un tânăr absolvent de facultate, care se angaja acum vreo 20 de ani ca portar la Dana 120, că voia neapărat să lucreze în port, se ocupă acum de una dintre cele mai mari investiții din Portul Constanța: 75 de milioane de euro (dintre care 45 de milioane din granturi europene) pentru două noi terminale, unul RO-RO și unul project cargo.
Dar istoria de azi nu este despre Cosmin Cârstea, CEO DP World (sau nu încă) ci despre cum crește Portul Constanța – nu chiar ca Făt Frumos, dar mult mai frumos decât am crede noi, consumatorii și comentatorii de știri negative.
Vreți și motive de mândrie? Iată:
Eurostat observă (în raportul publicat luna asta) că Portul Constanța a avut anul trecut cea mai puternică creștere în clasamentul principalelor 20 de porturi europene, urcând de pe locul 16 pe locul 11. Printre altele, Constanța a devansat portul Pireu din Grecia, care a coborât pe locul 13.
O fi numai o chestiune de conjunctură, legată de războiul din Ucraina? Păi, nu prea.
De pildă, tot Eurostat constată că, în deceniul 2011-2021, România a avut a doua cea mai mare creștere a activităților portuare, de 36,5%.
Și acum, despre investiția pe care o face DP World la Constanța. Un detaliu: cel târziu la finalul anului viitor, timpul de ieșire al unui camion de mărfuri din port va scădea de la două zile, cât e acum, la… 4 ore.
Nu totul merge rău în țara asta, să știți.
Faceți cunoștință cu Cosmin Cârstea, fost portar la Dana 12, care e acum CEO la o companie internațională uriașă, ce investește 75 de milioane în Portul Constanța – adică ÎNCĂ 75 de milioane, după alte 120 în ultimii 18 ani.
SURSA:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here