De la începutul acestui an, dacă eşti comerciant şi ai o cifră de afaceri mai mare de 10.000 euro, eşti obligat să accepţi plata cu cardul. Exista şi tâmpenia cu “cash back”, care obliga comercianţii să elibereze maximum 200 de lei cash oricărui “Dorel” care nu a găsit un ATM în drum.
Regula aceasta a fost prevăzută de Legea nr.209/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată şi a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 913 din 14 noiembrie 2016 şi a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2017.
Serviciile prestate de oficiile poştale sunt folosite zilnic de o mulţime de oameni. Dar două dintre ele ( dacă or fi singurele ) sunt originale.
De mai bine de doi ani acestea nu mai vând felicitări/vederi, pixuri, plicuri şi alte produse, care de obicei se comercializau de către Poşta Română. La orice răspuns te-ai fi aşteptat , numai la acesta niciodată: “nu avem case de marcat“. Oricine ar fi curios să ştie care este motivul. Acesta este pe cât de simplu , pe atât de stupefiant: „Nu s-a gândit nimeni că avem nevoie de case de marcat”!
De ceva vreme, cele două oficii poştale au devenit “sucursale” eMAG . Da, foarte simplu: la intrebările frecvente ale doritorilor de ce nu se poate achita cu cardul, răspunsul angajaţilor oficiilor poştale era mereu acelaşi: ” doar pentru eMAG”
Da, cei care primesc produse livrate de eMAG pot plăti cu cardul. Doar aceştia. Asta pentru că eMAG a furnizat POS-uri, astfel încât clienţii lor pot plăti (şi) cu cardul.
Clienţii Poştei Române nu pot plăti cu cardul niciun serviciu. Aşa cum nu pot plăti cu cardul nici clienţii/jucătorii la Loteria Romană. Nu se ştie cum e la casele de pariuri, dar, mai mult ca sigur, că nici acolo nu se poate.
De ce oare clienţii societăţilor/companiilor Poşta Română sau/şi Loteria Română nu pot plăti cu cardul? Simplu: pentru că există o lege… care se aplică doar unora!