Pe ce să ”pariezi” ca să câștigi în marketingul B2B (partea a 2-a)

0
915

Dacă în prima parte a articolului despre tacticile cheie din marketingul B2B am vorbit despre branding și inițiative de brand, despre cât de puternic este video marketingul și cât de important este marketingul de conținut, vom continua cu alte trei zone esențiale pe care este bine să se concentreze toate companiile care vor să obțină rezultate în mod eficient.

  1. Experimentarea cu tehnologiile emergente

Nici o listă de listă de tendințe cu privire la tacticile de marketing B2B nu se poate considera relevantă fără a acorda atenție și tendințelor și tehnologiilor emergente. Este vorba despre tehnologii precum căutarea vocală, inteligența artificială (AI), automatizările de tot felul, chatboții, realitatea virtual și augmentată (VR&AR) și Internetul Lucrurilor (IoT), printre multe altele.

Pentru mulți marketeri B2B, aceste tehnologii emergente sunt incredibil de abstracte și aplicarea directă nu este întotdeauna evidentă. În perioada următoare se vor vedea multe firme care experimentează cum săutilizezeacestetehnologiiemergente.

Iată câteva idei și potențiale direcții de explorare:

  • Optimizarea căutării vocale pentru dispozitivele cu asistență personală
  • Chatboți pentru vânzarea de servicii (pe lângă chatul live)
  • Folosirea inteligenței artificiale pentru a identifica tendințele și a oferi informații suplimentare clientului
  • Folosirea realității virtuale și/sau augmentate în cadrul evenimentelor de PR pentru o a da o experiență memorabilă participanților
  • Integrarea tehnologiilor emergente în prezentările de soluții oferite clienților
  1. Conversia, nu doar generarea, oportunităților

Pe măsură ce marketingul B2B se maturizează, se concentrează mai mult nu doar pe generarea ci și pe conversia oportunităților.

După ce blogurile generează trafic, o parte din acesta poate fi direcționat către conținut ce poate fi accesat numai după completarea unui formular, generând oportunități. Dar cât de valoroase sunt oportunitățile care nu fac parte din partea de jos a pâlniei de vânzare? Conținutul poate ajuta și în această situație.

Folosind materiale video care să aducă în prim-plan referințele clienților, dar și studii de caz pentru fiecare tip de client sau industrie în parte se pot da argumentele necesare pentru a face o oportunitățile să fie convertite eficinet. O rată de conversie bună va ajuta majoritatea directorilor de marketing în a-și justifica bugetele primite și pentru a arăta aportul seminificativ adus dezvoltării afacerii.

3. Personalizarea email marketingului

Email marketingul este un canal de distribuție extrem de relevant pentru marketingul B2B. Aproximativ 60% dintre specialiștii de marketing din B2B spun că e-mail marketingul este cel mai eficient canal pentru generarea de venituri și este, de asemenea, o bună modalitate de a colecta informații.

Pentru a crește și mai mult impactul acestui canal, personalizarea este o adevărată mină de aur. Datorită numărului mare de instrumente de email marketing de pe piață companiile pot măsura și prezice mai bine succesul campaniilor lor de email, iar cele bine segmentate și personalizate s-a dovedit că măresc ratele de conversie de șase ori, cifră care nu poate fi igorată.

În timp ce acestea sunt doar câteva exemple despre modul în care tehnologiile emergente pot beneficia de tactici extrem de eficiente din marketingul B2B, multe altele pot fi explorate de fiecare companie care dorește să rămână relevantă pentru decidenți și în viitor.

Există cu siguranță multe alte tendințe de marketing B2B care probabil vor ridica pretențiile clienților în anul 2020. Cele menționate mai sus oferă o privire asupra celor care trebuie luate în considerare și aplicate sistematic acum, precum și în anul următor.

* * *

Despre autor

Gabriela Streza are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, liderii în domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră. Gabriela are de asemenea o vasta cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltarii de business.În ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing și business development care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță,training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here