Pandemia împinge H&M în pierderi grave, perspectivele de recuperare sunt neclare

1
1990
H&M magazin

Al doilea cel mai mare retailer de modă din lume, H&M, a evoluat spre o pierdere accentuată în trimestrul martie-mai și a declarat că perspectivele sale de recuperare sunt incerte, deși comerțul s-a reluat mai repede decât se credea initial, deoarece blocajul pandemiei se ridica și magazinele se redeschid.

Cel mai mare jucător Inditex proprietarul Zara, a marcat si el prima pierdere în februarie-aprilie. Pierderea H&M a fost prima în decenii și, probabil  prima din istoria companiei, a spus un purtător de cuvânt.

Grupul suedez a raportat o pierdere pretax de 6,5 miliarde de coroane (695 milioane dolari), ușor sub așteptările pieței, față de un profit de 5,9 miliarde de ani în urmă.

Acțiunile sale au scăzut cu 2%, ducând scăderea din acest an pe bursa  la 25%.

H&M, care a avertizat în aprilie cu privire la pierdere, nu a oferit niciun ghid de câștig în trimestrul al treilea.

„Este incredibil de incert cum se deschid economiile”, a declarat pentru Reuters CEO-ul Helena Helmersson. „Cu asta, este extrem de dificil să spunem cum vor fi rezultatele. Ceea ce încurajează acum este revenirea vânzărilor în iunie. ”

Helmersson a spus că este deosebit de greu de prezis evoluțiile în Statele Unite, cea mai mare piață de H&M după Germania.

Vânzările din iunie au scăzut cu 25% mai bine decât era de așteptat, față de o scadere de 50% din trimestrul al doilea. H&M, cu toate acestea, a avertizat cu privire la reduceri mai mari de prețuri în trimestrul al treilea, pentru a schimba garderoba vândută de primăvară și vară, după ce discounturile a plicate au scăzut marjele din trimestrul doi.

Helmersson a spus că unele articole de îmbrăcăminte excedentare mai puțin sezoniere ar putea fi vândute probabil în toamnă. În ceea ce privește comenzile către furnizori pentru gama de toamnă, ea a spus că flexibilitatea este esențială.

„Va trebui să fim atenți să nu cumpărăm cu  prea mult timp în avans. Trebuie să așteptăm cât putem cu achiziții – pentru a lua deciziile cât mai aproape de momentul vânzărilor ”, a spus ea.

H&M, care se confruntă cu o creștere de ani de zile a stocurilor, a redus stocurile ușor în trimestrul doi.

De asemenea, ar trebui să facă economii prin decizia de a deschide mai puține magazine noi în acest an decât a fost planificat anterior și de a închide permanent mai mult.

Dintre cele peste 5.000 de magazine din întreaga lume, 7% au rămas închise temporar față de aproximativ 80% cate erau inchise in varful pandemiei in perioada de izolare totala.

1 COMMENT

  1. Măsurile de închidere a magazinelor și celelalte restricții impuse de guverne au provocat pierderile, presupusa pandemie putea să îmbolnăvească angajații sau clienții, cel mult. Sper să prind ziua când guvernanții inepți vor servi ca exemple de idioțenie în clasele de istorie contemporană…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here