Orange, Romtelecom si Vodafone – pierd procesele si trebuie sa scoata din contracte clauzele abuzive de penalitati si majorari

2
11068
Orange, Romtelecom si Vodafone

La finalul acestui articol regastiti si procedurile care trebuiesc urmate pentru a rezilia contractele cu Orange, Telekom, UPC si „celebrul” Digi Mobil. Nu uitati sa parcurgeti si sectiunea de comentarii iar daca aveti nelamuriri va pot raspunde cu mare drag.

Datorita numarului mare de solicitari receptionate de la cititori am decis sa va ofer si un model pentru cererea de reziliere, pe care il puteti descarca prin intermediul acestui link.

Imi face o deosebita placere sa va informez ca demersurile noastre nu au fost in zadar iar astazi inestimabilul operator, „care este, care a fost si care va fi”…… Vodafone este obligat de catre Tribunalul Bucuresti, sa elimine din contracte clauzele abuzive care îi obliga pe abonati sa achite taxe de reziliere sau mai nou de justa despagubire, in cazul in care au „tupeul” sa rezilieze contractele inainte de termen.

Mai mult decat atat vor fi eliminate din contracte si paragrafele prin care abonatul declara ca „a citit, a inteles si a acceptat clauzele cuprinse in contract„.

Asadar sutele de reclamatii pe care le-ati depus la ANPC nu au fost in zadar iar  Tribunalul Bucuresti a actionat in consecinta admitand cererea formulata de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Prin intermediul aceleiasi hotarari(nr. 8254/2015) emise de catre Tribunalul Bucuresti vor fi eliminate din contracte si paragrafele referitoare la durata minima contractuala si calculul prejudiciul ce ar fi fost cauzat ca urmare a rezilierii contractului inainte de termen.

Am rugamintea sa dati share pe facebook acestui articol pt a ajunge la cati mai multi compatrioti, care se afla intr-o situatie similara si nu stiu cum sa reactioneze.

Probabil ca restul operatorilor vor continua sa profite de naivitatea abonatilor asa cum procedeaza cei de la Telekom iar mai multe detalii regasiti aici.

Cititi cu mare atentie documentele pe care le semnati in momentul in care doriti sa reziliati un contract de acest gen, deoarece majoritatea operatorilor le solicita acum abonatilor sa semneze „cereri de reziliere tip„. Asadar inestimabilii operatori introduc in aceste cereri de reziliere un paragraf de acest gen: „In cazul Clientilor care sunt in cadrul Perioadei minime prevazuta in Contract: Intrucat, Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, ma oblig la plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura, in cuantumul mentionat in Contract.”

taxe-reziliere-abonament-vodafone

Daca ati cazut in plasa operatorului de telefonie mobila si ati semnat o astfel de cerere „tip” trebuie sa constientizati si faptul ca v-ati exprimat acordul cu privire la achitarea unei taxe de „justa despagubire” a carei valoare este destul de consistenta (intre 500-800 lei).

Va reamintesc faptul ca in cazul in care doriti sa reziliati un contract nu trebuie decat sa va redactati singuri cererea de reziliere iar ulterior sa o transmiteti pe mail catre operatorul cu pricina.

Cererea de reziliere va fi procesata in maxim 30 de zile iar in functie de raspunsul primit de la operator va trebui sa actionati in consecinta.

Deasemenea in cazul in care intampinati ostilitate din partea operatorului nu ezitati sa apelati la ANPC prin intermediul acestui link.

Am primit de la foarte multi cititori sesizari conform carora operatorii refuza sa receptioneze cererile de reziliere ale abonamentelor, iar sfatul meu este ca de acum incolo sa le transmiteti online prin intermediul formularului de contact prezent pe site-ul fiecarui operator.In acest mod evitati elegant ostilitatea de care dau dovada majoritatea operatorilor atunci cand doriti sa reziliati un abonament.

Ca urmare a publicarii acestui articol inestimabilul operator mi-a returnat contravaloarea abonamentului pt lunile in care nu am beneficiat de servicii.Mai pe intelesul tuturor trebui sa va spun ca in cazul in care doriti sa reziliati un abonament nu trebuie decat sa achitati contravaloarea ultimei luni de abonament.Asadar nu trebuie sa achitati taxele de reziliere sau mai nou de justa despagubire deoarece sunt abuzive! Va invit sa vizualizati aici articolul dedicat rezilierii contractului cu inestimabilul operator Telekom Romania.

Recent am hotarat sa inchid inainte de termen 2 dintre abonamentele de telefonie mobila pe care le detin, numai ca am intampinat o mare ostilitate din partea marelui operator de telefonie care este, care a fost si care va fi……..Vodafone.

Dupa ce le-am trimis initial aceasta solicitare pe mail, au inceput sa ma asalteze cu telefoane, propunandu-mi diverse variante care mai de care mai atractive, numai sa nu renunt la ambele abonamente.

Din pacate raspunsul meu a fost negativ de fiecare data iar singura doleanta era sa-mi treaca cele 2 numere pe cartela deoarece sunt numere pe care inca ne mai contacteaza diversi clienti.

Ulterior primesc un mail extrem de detaliat in care se stipula foarte clar faptul ca in cazul in care doresc sa reziliez cele 2 abonamente inainte de expirarea perioadei contractuale va trebui sa achit o taxa (cica de justa despagubire, asa se intituleaza) de doar 670 lei/abonament.

Ziua urmatoare iau legatura cu un prieten, avocat de profesie, ii relatez speta iar el imi spune la final ca nu trebuie sa achit aceste taxe, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive si conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”. Mai multe detalii cu privire la aceasta lege gasiti aici in care initiatorul acesteia Iulian Urban va ofera suportul de care aveti nevoie.

Prietenul ma sfatuieste ca in prima faza sa depun o plangere la OPC iar in cazul in care inestimabilii de la Vodafone nu reactioneaza favorabil atunci va trebui sa-i actionez in instanta.

Zis si facut, merg la birou sa redactez plangerea iar ulterior o si transmit catre OPC, instiintandu-i in acelasi timp si pe cei de la Vodafone cu privire la acest demers.

Dupa fix 4 zile sunt contactat de catre un reprezentant Vodafone care imi comunica faptul ca acum si doar cu titlu de exceptie (fiind abonat fidel de parca acum 4 zile nu eram) pot rezilia cele 2 contracte fara a plati taxa de reziliere/justa despagubire.

A doua zi ma prezint la un sediul Vodafone si depun o cerere de rezilliere in care stipulez foarte clar faptul ca doresc sa pastrez cele 2 numere, dar sa fie trecute pe cartele pre-pay.

Ulterior achit debitul aferent lunilor ramase de abonament pana la incheierea celor 2 contracte iar acum astept sa se opereze trecerea celor 2 numere pe cartela.

Asadar daca va aflati intr-un caz similar, nu va lasati pacaliti de aceste clauze contractuale abuzive pe care operatorii de telefonile mobila le au in contracte si prin intermediul carora spera sa va tin in ograda lor o perioada cat mai mare de timp.

Va recomand sa le transmiteti cererea de reziliere online prin intermediul formularului de contact prezent aici.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here