Numărul reclamaţiilor înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în domeniul financiar, în ultimii cinci ani, a crescut de opt ori

0
1337

Preşedintele instituţiei, Bogdan Pandelică, subliniază că acesta a ajuns la 10.476, la finalul lui 2016. Domnia sa a precizat că este vorba despre sesizările instrumentate de ANPC în segmentele financiar-bancar, financiar non-bancar şi recuperatorilor de creanţe. Potrivit lui Bogdan Pandelică, petiţiile primite de Autoritate de la consumatori privesc aspecte legate de posibile clauze abuzive, nemulţumirile vizând în special zona de dobânzi şi penalităţi.

ANPC a primit, în cei zece ani de când ţara noastră a aderat la Uniunea Europeană (UE), peste 700.000 de reclamaţii din cele mai importante sectoare – alimentar, nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărături online, transporturi, a anunţat domnul Pandelică.
ANPC are peste 45 de dosare pe rolul instanţelor deschise împotriva instituţiilor financiare. Deciziile justiţiei în aceste contracte, care au efect erga omnes, sunt obligatorii pentru toate contractele financiare similare cu cele reclamate.

In ceea ce priveste alfabetizarea financiară a consumatorilor din ţara noastră, atunci suntem în coada Europei, cu un grad de 22%, comparativ cu cel al bulgarilor, de 35%, a precizat, ieri, Cosmin Vladimirescu, general manager în cadrul Mastercard România. “Dacă ne uităm şi la gradul de incluziune financiară, atunci constatăm că doar 60% dintre români au acces la servicii financiare, iar 40% încă nu le-au cunoscut”, a adăugat domnia sa.

Florin Dănescu, preşedintele executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), a completat subliniind că, pe plan mondial, la educaţia financiară ocupăm locul 123 din 143. Reprezentantul sistemului bancar a vorbit despre preocuparea băncilor pentru educarea şi informarea consumatorilor.

 Toată industria financiară este focusată pe asigurarea unui grad de educaţie a consumatorilor, a completat Mirela Iovu, vicepreşedintele CEC Bank, care consideră că educaţia financiară trebuie să devină materie obligatorie, nu opţională, în şcoli.

A fost lansată “Tribuna Consumatorului” – prima platformă online care înglobează informaţii pentru toate tipurile de consumatori, realizată de Asociaţia “Sută la sută românesc”.

Preşedintele ANPC a declarat: “Este o iniţiativă importantă, din perspectiva noastră, din două puncte de vedere. Noi sperăm să fie o platformă reală, care să corespundă nevoilor şi aşteptărilor consumatorilor, atât pentru informarea consumatorilor, cât şi pentru educaţia consumatorilor. Sunt convins că nu a fost lansată întâmplător, pentru că aşa cum bine ştiţi, anul acesta împlinim zece ani de când am intrat în Uniunea Europeană şi sunt convins că vom avea un punct de comunicare şi un punct de colaborare semnificativ cu această entitate, cu această platformă, care va veni în sprijinul consumatorilor, cu siguranţă, pe cele două aspecte, anume informarea consumatorului cât şi educarea acestuia. Orice demers venit în sprijinul consumatorului vine şi în sprijinul nostru, pentru că orice consumator mai bine informat, cu anumite îmbunătăţiri ale educaţiei, cu o cunoaştere mai bună a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorului, până la urmă vine şi în sprijinul pieţei concurenţiale şi permite o dinamică corectă a economiei”.
“Tribuna Consumatorilor” pune la dispoziţia utilizatorilor materiale text şi video realizate în parteneriat cu anumite instituţii de stat, organizaţii şi asociaţii profesionale. Ariile principale acoperite sunt tehnologia, banii, casa şi familia, auto şi călătoriile.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here