„Acest Guvern a aprobat prima strategie de transport pe care România o va avea în următorii ani. Masterplanul constituie un document strategic de planificare a investițiilor majore ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport. Masterplanul securizează practic construcția a peste 6.800 de kilometri de drum, din care peste 1.500 de km de autostradă și peste 1.300 de km de drum expres. De asemenea, securizează modernizarea a peste 5.000 de km de cale ferată, a 15 aeroporturi și a 32 de porturi”, a declarat ministrul Transporturilor, la finalul şedinţei de Guvern.
Nu știe când
Sorin Bușe a adăugat că, pe lângă aceste proiecte de construire și modernizare a infrastructurii, în Masterplanul General de Transport sunt prevăzute și proiecte de îmbunătățire a serviciilor pentru toate modurile de transport, făcând referire la achiziționarea de material rulant nou pentru calea ferată, achiziționarea navelor de dragaj sau intervenție în sectorul naval a echipamentelor de siguranță și securitate în domeniul aerian.
„Masterplanul a fost elaborat în conformitate cu recomandarile europene şi a fost agreat cu Comisia Europeană”, a mai spus ministrul Transporturilor, care nu a fost însă capabil să ofere un răspuns la întrebarea când vor fi gata cei 1.500 kilometri promiși. Masterplanul e realizat pe o perioadă de 20 de ani și prevede realizarea cu prioritare a următoarelor 3 austrăzi: Pitești-Sibiu, Comarnic-Brașov și Târgu Neamț-Iași-Ungheni.