Nestlé și Alliance for YOUth vor crea 300.000 de noi oportunități în sprijinul tinerilor până în 2025

0
1325

Pandemia COVID-19 are un impact imens asupra societății, în special asupra tinerilor. Ultimele statistici o demonstrează: șomajul în rândul tinerilor este din nou în creștere, cu un număr de peste 3 milioane în Europa[1]. Mai mult ca oricând, sunt necesare eforturi pentru a sprijini tinerii și a evita izolarea unei generații. De aceea, Nestlé Needs YOUth și Alliance for YOUth au anunțat că vor crea 300.000 de noi oportunități pentru tinerii din Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord până în 2025.

În ciuda pandemiei, Nestlé și partenerii săi continuă să facă toate eforturile pentru a oferi locuri de muncă, programe de internship și stagii de practică. Lansată de Nestlé în 2014, Alliance for YOUth reunește companii care vor să ajute tinerii să pătrundă pe piața muncii, și dorește să ofere tinerei generații abilitățille digitale și sustenabile adecvate pentru a modela societatea de mâine.

“Investiția în educația și formarea profesională a tinerei generații trebuie să fie o prioritate și este cea mai importantă investiție pentru o societate care vrea să evolueze. Suntem bucuroși că 604 de tineri și-au găsit un job și am reușit să creăm 228 poziții de internship și traineeship în România de la începutul acestui program. Indiferent de vremurile pe care le traversăm, vom continua și ne vom adapta, astfel încât programele noastre să ajungă la un număr cât mai mare de tineri“, spune Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Acțiunile specifice incluse în inițiativa Nestle Needs YOUth sunt:

 Oferirea a 20.000 de noi oportunități de angajare și 20.000 de ucenicii și stagii în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord până în 2025. De la lansarea inițiativei Nestlé Needs YOUth în 2013, compania a oferit deja peste 26.000 de stagii de ucenicie și programe de internship. Pe perioada carantinei, Nestlé a organizat cursuri digitale pentru ucenicii săi, pentru a le permite să-și finalizeze programa. Nestlé se angajează și în inițiative virtuale pentru a le permite tinerilor să câștige experiență profesională, în ciuda COVID-19.

În România, 228 de tineri au participat la programe de internship și traineeship, iar în cadrul celor peste 100 de evenimente dedicate dezvoltății abilităților și sprijinirii angajabilității acestora au fost prezenți peste 3.800 de tineri. Împreună cu partenerii noștri am reușit să implicăm în activitățile noastre peste 18.000 de tineri la nivel național.

 Abilități digitale. Nestlé lansează în continuare YOUth eBusiness Academy. Ucenicii și cursanții înscriși în program vor dobândi abilități digitale avansate (căutare, date, comerț electronic) și vor obține la final o certificare oficială. În 2019, Nestlé a lansat un parteneriat cu Microsoft pentru a permite ucenicilor din fabrici să obțină o certificare pentru competențe digitale. O atenție deosebită se va da acestui proiect în România și în întreaga regiune a Europei de Sud Est, unde Comisia Europeană atrage atenția asupra ratei scăzute de digitalizare în rândul tinerilor. Puțin peste 50% din tinerii români aveau la nivelul anului 2019 un nivel minim de cunoștințe și abilități în spațiul digital.

 Activități online de „pregătire pentru muncă”. Nestlé continuă să organizeze și să participe la târguri și workshop-uri de carieră digitale pentru a sprijini tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă. Aceste activități sunt recurente în România, amintind dintre acestea proiectele de amploare ca scoala de vară, campaniile digitale de CV Clinic sau webinariile dedicate tinerilor. În contextul anului curent, România a transformat școala de vară într-un proiect virtual regional “Summer’s Cool”, prin care, timp de 3 săptămâni, studenți din România, Bulgaria, Serbia și Croația au participat la workshopuri interactive pe diverse teme: marketing, digital, e-commerce, trade marketing, financiar, resurse umane, lidership etc. De asemenea, Nestlé organizează pe durata Săptămânii Europene a Competențelor Profesionale workshop-uri de gestionare a timpului și de marketing, în care participanții află cum să facă mai ușoară tranziția către câmpul muncii. De asemenea, Nestlé va lansa și în acest an campania CV Clinic, prin care studenții sunt invitați să-și transmită CV-urile, iar recrutorii și specialiștii în resurse umane ai companiei le vor oferi sfaturi de optimizare și îmbunătățire pentru creșterea șanselor de a obține un loc de muncă. În cadrul programului, prin implicare și transfer de cunoștințe, punem la îndemâna tinerilor instrumentele potrivite pentru viitorul lor job. Următoarea ediție a evenimentului are loc în perioada 9-14 noiembrie și așteptăm un număr cât mai mare de participanți.

În premieră pentru acest an, în noiembrie 2020, Nestlé va lansa un program internațional adresat tinerilor cu abilități culinare împreună cu divizia de out-of-home a companiei sub umbrela Young Culinary Talents.

Promovarea antreprenoriatului. Sub conducerea EY, Nestlé și Alliance for YOUth își unesc forțele cu Junior Achievement Europe – cel mai mare furnizor european de educație antreprenorială – pentru a ajuta tinerii europeni să dezvolte abilități antreprenoriale. Prin acest parteneriat, în ultimii trei ani peste 550 de studenți au obținut deja calificarea internațională pentru abilități antreprenoriale. Începând cu anul acesta este implementat un parteneriat și pe plan local, de care vor beneficia peste 400 de tineri de liceu, prin activități la clasă, webinarii și evenimente dedicate alături de voluntarii Nestlé România.

Susținerea antreprenoriatului în agricultură. Nestlé lucrează cu tineri fermieri pentru a extinde practicile agricole durabile. Nestlé dorește să își consolideze programele cu fermierii pentru a accelera trecerea la lanțul de aprovizionare cu alimente cu amprentă de carbon zero. Acest lucru va ajuta Nestlé să realizeze zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2050.

Schimbările climatice și transformarea digitală sunt unele dintre numeroasele provocări cu care se confruntă societatea. Prin aceste acțiuni, Nestlé dorește să înzestreze tânăra generație cu abilitățile potrivite pentru a face față acestor provocări. Nestlé și Alliance for YOUth vor furniza periodic actualizări cu privire la angajamentele și activitățile lor.

Pentru mai multe informații:

[1] Conform Eurostat, News release, Euro indicators, 1 octombrie 2020: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10663603/3-01102020-AP-EN.pdf/f45c24be-3304-e6b7-80c8-04eae7529519

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here