Mihai Precup și Tiberiu Lovin – invitații Săptămânii Financiare, ediția 6 ianuarie 2023

0
985

În cadrul emisiunii Săptămâna Financiară de la Profit News TV din această vineri:

BIO Mihai Precup

Mihai Precup ocupă în prezent funcția de Secretar de Stat în cadrul Ministerului de Finanțe. 

Anterior acesta a deținut poziția de Partener şi Membru în Comitetul de Investiții al unui fond de Private Equity cu filiale în Luxembourg şi Bucureşti. 

Mihai este un bancher experimentat în domeniul investițiilor și al dezvoltării, cu o carieră de excepție în Luxemburg și Franța. 

Pentru 5 ani, el a fost cadru didactic la Universitatea Sorbona în Paris unde a predat un curs de Politici Monetare şi un curs de Private Equity. 

Mihai Precup a absolvit un program de doctorat în Private Equity care a fost desfăşurat în cotutelă între Universitatea Paris 1 Panthéon Sorbonne şi Universitatea din Timișoara.

De asemenea, Mihai a absolvit programul de licență al Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a urmat un masterat în inginerie financiară la Universitatea Paris 1 Panthéon Sorbonne.

Timp de câțiva ani, a fost consilier al vicepreședintelui Băncii Europene de Investiții, responsabilitățile sale fiind legate de Europa de Sud-Est (Grecia, Cipru, Bulgaria, România și FYROM).

În această calitate, a sprijinit finanțări în valoare de peste EUR 10 miliarde pentru dezvoltarea proiectelor publice şi a companiilor locale.

Mihai Precup are legături extinse cu lumea financiară și de afaceri la nivelul UE și nu numai, și este pasionat de dezvoltarea pe termen lung a României.

Despre Ministerul de Finanțe

Ministerul Finanțelor Publice este un minister cu rol de sinteză, care aplică Programul de guvernare și contribuie la elaborarea și implementarea strategiei în domeniul finanțelor publice, în exercitarea administrării generale a finanțelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare, în concordanță cu cerințele economiei de piață și pentru stimularea inițiativei operatorilor economici.

 Ministerul Finanțelor Publice îndeplinește următoarele funcții:

  1. de strategie, prin care se asigură, în conformitate cu politica financiară a Guvernului și cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei în domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publică, reglementări contabile, datorie publică, audit public intern, managementul investițiilor publice, domenii reglementate specific;
  2. de reglementare și sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ și instituțional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul finanțelor publice;
  3. de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român și al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul său de activitate și în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
  4. de concepție bugetară și fiscală;
  5. de administrare a veniturilor statului;
  6. de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
  7. de administrare a datoriei publice;
  8. de implementare a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană pentru domeniul financiar și fiscal;
  9. de administrare financiară a fondurilor PHARE, ISPA și SAPARD, Facilitatea de tranziție, a instrumentelor structurale și a instrumentului de asistență pentru preaderare, pentru perioada de programare 2007- 2013, a fondului european de dezvoltare regională, fondului Social european, fondului de coeziune, fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, pentru perioada de programare 2014 – 2020, acordate de Uniunea Europeană, inclusiv a asistenței financiare acordate de statele membre ale Asociației Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul financiar al Spațiului Economic European și Mecanismul financiar norvegian;
  10. de monitorizare împreună cu celelalte ministere/autorități competente potrivit legii a asistenței tehnice oferite acestora de instituțiile financiare internaționale și băncile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internațională;
  11. de coordonare a relațiilor bugetare cu Uniunea Europeană, precum și a contactelor cu structurile comunitare, din punct de vedere administrativ, în acest domeniu;
  12. de coordonare ți reglementare a controlului financiar preventiv cu privire la utilizarea fondurilor publice și administrarea patrimoniului public;
  13. de organizare și exercitare a auditului intern în entitățile publice, inclusiv în Ministerul Finanțelor Publice;
  14. de evidență a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
  15. de combatere a evaziunii fiscale, exercitată prin Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile subordonate;
  16. de control al aplicării unitare și respectării reglementărilor legale în domeniul său de activitate, precum și al funcționării instituțiilor care își desfășoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
  17. de autoritate cu competențe în domeniul politicii și legislației vamale, coordonare, îndrumare și control în acest domeniu;
  18. de suport, respectiv de management al resurselor umane, financiare și materiale, de susținere a activităților specifice prin intermediul tehnologiei informațiilor și comunicațiilor, de consultanță juridică, precum și de promovare a unui cadru de lucru comunicațional;
  19. de autoritate cu atribuții în evaluarea încadrării măsurilor susceptibile de a constitui ajutor de stat în politicile economico-bugetare și financiare ale statului român;
  20. de administrare a schemelor de ajutor de stat al căror furnizor este desemnat conform prevederilor legale în vigoare;
  21. de implementare a politicilor de eficientizare a managementului investițiilor publice;
  22. de evaluare a oportunității implementării proiectelor de investiții publice ca parteneriate între sectorul public și unul sau mai mulți parteneri privați, în vederea transmiterii spre aprobare Guvernului;
  23. de autoritate de audit pentru Mecanismul financiar SEE, Mecanismul financiar norvegian și Programul de cooperare elvețiano-român, conform regulamentelor proprii aferente fiecărui mecanism;
  24. de unitate de achiziții centralizate realizate prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate;
  25. de administrare a monopolului de stat privind organizarea și exploatarea activității de jocuri de noroc pe teritoriul României, exercitată prin Oficiul Național pentru Jocuri.

BIO Tiberiu Lovin

Tiberiu are o experiență de peste 30 ani în presă, începându-și cariera ca ziarist în publicația România Liberă.

Este fondatorul mai multor site-uri de profil – unul dintre ele ajungând chiar la maximum de vizitatori unici pe zi – aproape cât locuitorii din Târgu Mureș.

Activist convins împotriva corupției și a incompetenței, a derulat și documentat investigații care au fost foarte apreciate de audiență.

În prezent, acesta este fondatorul și proprietarul site-ului www.ceasulcetatii.ro

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here