Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR )a fost conceput de Uniunea Europeană în scopul protejării datelor personale ale cetăţenilor din statele membre şi implementarea lui este obligatorie pentru toate companiile care gestionează date personale ale cetăţenilor din UE până cel târziu la data de 25 mai 2018.
Conform raportului realizat de Intrum, 20% dintre companiile din România nu au auzit de acest regulament, iar in ceea ce priveşte sumele alocate de către companiile din România pentru implementarea GDPR, 15% dintre acestea spun că au investit între 1 şi 1.000 euro, iar 8% între 1.000 şi 50.000 euro. Restul de 77% dintre companiile intervievate au declarat fie că nu au avut costuri de implementare GDPR, fie că nu le cunosc.
O cincime (21%) din companiile din România anticipează că implementarea Regulamentului General privind Protecţia Datelor (GDPR) va afecta comportamentul de plată, media la nivel european fiind de doar 14%, potrivit datelor Raportului European pe 2018 privind Plăţile.
Costul mediu pentru implementarea normelor GDPR în cadrul IMM-urilor din Europa este estimat la 8.000 euro, iar în cadrul corporaţiilor atinge chiar 65.000 euro. În toată Uniunea Europeană, costul tuturor companiilor pentru implementarea GDPR atinge 198 miliarde de euro.
Chiar dacă IMM-urile şi corporaţiile din România se aşteaptă la influenţe serioase din partea GDPR, acestea sunt optimiste în ceea ce priveşte impactul măsurilor legislative asupra mediului de afaceri. Media la nivel European atunci când vine vorba despre optimismul companiilor referitor la efectele GDPR este de doar 8%, pe când în România se ridică la 19%.
23% dintre companiile româneşti intervievate declară că GDPR nu va avea impact asupra afacerilor, 10% dintre acestea sunt pesimiste şi previzionează un impact negativ, iar 20% dintre companii declara că nu mai au auzit de GDPR până acum.
Raportul European privind Plăţile, ediţia 2018, este bazat pe un studiu efectuat de Intrum în 29 de ţări din Europa în perioada 24 ianuarie – 23 martie 2018. Prin acest raport s-au cumulat răspunsuri de la 9.608 companii din Europa, respectiv 360 companii din România.