Mai grav este însă lipsa de implicare a autorităților. Problemele agenţiei Mareea nu sunt o surpriză pentru autorităţi. Nu s-a luat, însă, nicio măsură. Anul trecut, datoriile firmei ajunseseră la 18 milioane de lei. Anca Nedea, preşedintele ANT: „Zvonuri legate de problemele lor, cu cashflow-ul, existau de patru ani de zile, dar nu au fost confirmate niciodată.”
Iată datele societății
Agenţia Mareea Comtur (2015)
Profit: 768.000 lei
Afaceri: 66 milioane lei
Datorii: 18 milioane lei
sursa: Ministerul Finanţelor
Control pe 23 august
Abia pe 23 august Autoritatea Naţională din Turism a început un control la Mareea, în urma unei sesizări depuse de un client. Reprezentanţii ANT spun că patronii i-au asigurat atunci că îşi vor rezolva probleme financiare printr-un credit. Nu s-a întâmplat aşa, iar compania a continuat să vândă vacanţe.
Paşi pentru recuperarea banilor
– în 15 zile turistul poate solicita agenţiei rambursarea sumelor plătite
– în următoarele 5 zile trebuie informată compania de asigurare
– agenţia are termen 15 zile pentru a înapoia banii
– dacă agenţia nu plateşte, turistul depune un dosar la compania de asigurare
– despăgubirea se plăteşte în 30 de zile
Ca să îşi poată recupera banii, turiştii păgubiţi trebuie, mai întâi, să meargă la sediul agenţiei de turism. Au la dispoziţie 15 zile pentru a cere rambursarea sumelor achitate. Dacă nu îşi primesc banii, clienţii trebuie apoi să-şi depună dosarul la compania care a asigurat agenţia de turism. Dosarul trebuie să conţină cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
Mareea
turişti păgubiţi – 1.100
prejudicii – 460.000 de euro
Genius Travel
turişti păgubiţi – 147
prejudicii – 136.000 de euro