Uzina Mecanică şi de Șasiuri este cea care atinge plafoane istorice de producţie , care a produs motorul Energy TCe90 cu numărul 1 milion.
Motorul cu pricina, având o concepţie inovatoare, este produs în România fiind un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing.
„Este prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export.
Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault – Clio IV sauTwingo. În România, anul trecut, peste 2300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia”, a declarat Yves Caracatzanis, preşedinte director general Dacia şi director general Grup Renault România.
„0 mare parte dintre piesele care compun acest motor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate şi ele în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3700 de angajaţi”, a adăugat Philippe Notez, directorul Uzinei Mecanice şi de Şasiuri a Automobile Dacia.
TCe 90, 3 cilindri, 898 cm3
Propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă. Asigură reprize şi acceleraţii suple şi energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de modelul vehiculului. Acesta se mai fabrică şi la uzina Renault din Valladolid, Spania.