La început, primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a demolat chioşcurile de ziare , apoi a răsplătit cu 25.000 de euro Antena 3

0
2143

Primăria Sectorului 4, condusă de pesedistul Daniel Baluţă, a atribuit pe 15 iunie către Antena 3, un contract de publicitate în valoare de aproape 25.000 de euro, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Edilul nu s-a mai obosit să facă licitaţie. Contractul a fost atribuit prin procedura de cumpărare directă și vizează concepția, producția și difuzarea de materiale informative referitoare la activitatea Primăriei.

Iată ce se menţionează în anunţul postat pe site-ul de achiziţii publice referitor la ce trebuie să presteze postul lui Mihai Gâdea şi Mircea Badea pentru primăria condusă de Daniel Băluţă: “Servicii de publicitate tv constând în concepția, producția și difuzarea de materiale informative referitoare la activitatea desfășurată de beneficiar:

-producție două materiale informative/lună;

-patru difuzări/material

-durată material: 3 minute

-fiecare material montat va conține: imagini filmate însoțite de sincron din partea unui reprezentant al instituției, voice-over, fundal muzical acolo unde este cazul, alte elemente grafice specifice de televiziune;

-filmarea se va realiza cu cel puțin o cameră video HD și se va asigură prezența unui reporter;

– monitorizare servicii prestate”.

Această prietenie cu presa controlată de infractorul Dan Voiculescu vine după ce acelaşi Daniel Băluţă a pus gând rău unei „anumite părţi a presei”, aşa cum spunea fostul premier Petre Roman în anii 90, cu referire directă la ziarul România liberă.

Încă din vara trecută, proaspăt înscăunat la Primăria Sectorului 4, după două mandate ale lui Cristian Popescu Piedone, Daniel Băluţă a declarat război deschis reţelelor de difuzare a presei scrise.

În ciuda faptului că chioşcurile de ziare din sector au fost contractate cu Primăria Capitalei pe 49 de ani, Băluţă îşi pusese în cap să le schimbe pe toate în două săptămâni. Dar nici măcar atât răgaz nu le-a fost lăsat, de vreme ce unii patroni nu au primit somaţie, iar altora li s-a comunicat doar cu 24 de ore înainte de ridicare.

După o perioadă de acalmie, în urmă cu o săptămână războiul a fost reluat. “Luați chioșcurile de pe domeniul public, în 24 de ore! Alfel vă evacuăm noi, dar nu răspundem de integritatea bunurilor dumneavoastră, de avarii și pagube produse”, se arăta în avertismentul Primăriei Sectorului 4 trimis proprietarilor de chioșcuri de presă.

Apoi, Primăria Sectorului 4 a anunţat că vineri după amiază a ajuns la un armistiţiu cu  reprezentanții distribuitorilor de presă, cu care au stabilit un calendar pentru conformarea la noile reguli impuse de o controversată hotărâre a Consiliului Local.

Focul continuă însă să ardă mocnit, mai ales că purtătorul de cuvânt al instituţiei, Cristian Zărescu admite că, în urma acestei acţiuni, vor rămâne mai puţine chioşcuri de ziare în Sectorul 4.

„Vor fi locaţii în care numărul lor va fi mai mic. De exemplu, la Tineretului pe o distanţă de 100 de metri avem trei chioşcuri. La Piaţa Norilor, avem două de presă, unul de flori. Vor rămâne unul de flori şi unul de presă”, a declarat Zărescu pentru România liberă.

El s-a plâns că distribuitorii de presă sunt mai puţin cooperanţi decât florarii: „Cei de la flori s-au apucat să schimbe chioşcurile. Cei de la presă n-au făcut nimic”. Cristian Zărescu spune că până acum au fost ridicate doar aproximativ 30 de chioşcuri de ziare, dintre care două treimi erau nefuncţionale.

Nu este pentru prima oară când trustul Intact, al puscăriaşului Dan Voiculescu, fostul angajator al actualului primar general Gabriela Firea, beneficiază de bani publici ai administraţiilor locale din Bucureşti. România liberă a dezvăluit recent cum Radio primeşte sute de mii de lei pentru organizarea unor evenimente la care ZU fie este partener, fie principal beneficiar. Banii vin de la Primăria Municipiului București, de la primării de sector din Capitală, dar și de la Primăria Constanța.

Radio ZU a anunțat oficial, din aprilie, că va organiza un concert pe 17 iunie, în Constanța, în condițiile în care ofertele au fost depuse după 26 mai și au fost evaluate pe 7 iunie.

Forza Zu, care a avut loc pe 17 iunie, pe Plaja Modern din municipiul Constanța, este un prim exemplu în acest sens. „FORZA ZU se mută LA MARE!!! Constanța, facem istorie! Sâmbătă, 17 iunie, de la ora 16,00 trebuie să fii prezent la cel mai mare concert din România. Împreună vom face un show de senzație pe Plaja Modern. Intrarea este liberă“, spuneau organizatorii.

Primăria Constanța a pus la bătaie, pentru acest concert, 550.000 lei fără TVA, adică în total 654.500 lei. Banii au fost alocați, potrivit anunțului de achiziție, pentru “achiziţia serviciilor pentru organizare eveniment «Forza Zu», 17 iunie 2017, interval 16.00-24.00, cu personalul tehnic specializat, a echipamentelor tehnice necesare, conform solicitărilor din prezentul Caiet de sarcini“.

Şi nu numai Primăria Constanţa a contribuit la bunăstarea trustului lui Voiculescu. „Pentru că ţăranca de la Primăria Capitalei asta înţelege prin cultură&fun în spaţii publice, în locul reprezentativ Universitate, la km 0, s-a instalat de sărbători un mic iarmaroc suburban cu scenă pe care se produc nişte trupe noname zgribulite, pentru vreo duzină de trecători, un aranjament de promovare RadioZu cu care prima familie de Bucureşti&Ilfov are, pesemne, o lipeală, legat de trustul Antena. Prilej ca locul să fie împrejmuit cu gard, numa’ bun să adune sub el gunoaie şi pipi de chefliu, mobilat estetic cu schele și barăci de şantier model Voluntari 1.0, al căror rost nu-i clar, posibil să fie doar decorative, cum a văzut dintotdeauna cuplul Pandele la el în banlieue“, scria pe Facebook preşedintele organizației neguvernamentale Expert Forum, Sorin Ioniţă, pe 24 decembrie 2016.

Postarea fusese făcută în punctul culminant al manifestării „Oraşul faptelor bune“, o acţiune comună Radio ZU-Primăria Generală din decembrie 2016, finanţarea activităţii fiind făcută prin contracte de sute de mii de lei acordate de Centrul de Creaţie, Artă şi Tradiţie (CREART), unul dintre „vehiculele“ de organizat evenimente al municipalităţii care, numai în 2017, are un buget de peste 13 milioane de euro. La „Oraşul faptelor bune“, pentru bradul amplasat în apropiere şi împodobirea lui s-au plătit 50.000 de lei, iar pentru amenajarea a opt spaţii în nişte containere-birou – 106.000 lei. CREART a anunţat recent că, datorită „succesului“, evenimentul va avea loc şi în 2017.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here