Investitiile in publicitate genereaza castiguri catre PIB de 7 ori mai mari. Suma cheltuita in UE, in 2014, in publicitate : 92 miliarde euro

0
1942
pib

„Publicitatea este un motor economic vital, care încurajează competiţia, aduce inovaţia în business şi generează beneficii semnificative societăţii prin finanţarea sau co-finanţarea serviciilor media, pornind de la ştiri până la entertainment. Factorii de decizie politică ar trebui să aibă în vedere ca restricţiile impuse publicităţii au consecinţe importante din punct de vedere economic, social şi cultural”, spune Stephan Loerke, CEO al World Federation of Advertisers.

Fiecare euro cheltuit în publicitate aduce un câştig de şapte ori mai mare către PIB, încurajează inovaţia, asigură ocuparea forţei de muncă şi investiţia în serviciile importante. Prin urmare, suma cheltuită în publicitate în 2014, în UE, 92 miliarde euro, a generat venituri de 643 miliarde euro în PIB, reprezentând 4,6% dintotalul PIB-ului european. Cel puţin asta arată cel mai recent studiu în acest sens, „Value of Advertising”, realizat de Deloitte.

Studiul arată că publicitatea contribuie la economie prin susţinerea competivităţii, prin oferirea de informaţii consumatorului despre produse şi servicii şi prin susţinerea deciziei acestuia în ceea ce priveşte alegerea de bunuri şi servicii.

Totodată, publicitatea asigură aproape şase milioane de joburi în UE, echivalentul a 2,6% din toată forţa de muncă din regiune. Joburile sunt distribuite în trei secţiuni:
1.    Angajaţii în producţia de publicitate. Locurile de muncă ce reprezintă 16% din cele 5,8 milioane de joburi susţinute de publicitate. Studiul exclude forţa de muncă asociată cu producţia de publicitate in-house.
2.    Locuirle de muncă asociate media şi businessurilor din online care sunt finanţate de publicitate, inclusiv jurnalişti şi producătorii de conţinut şi, de asemenea, oamenii care lucrează in out-of-home (OOH) sau televiziune. Categorie care reprezintă 10% din cele 5,8 milioane de joburi. Angajaţii în aceste tipuri de locuri de muncă au o mai mare siguranţă a jobului şi un salariu mediu care este mai mare decât al restului economiei
3.    Locurile de muncă rezultate ca o consecinţă a activităţii din publicitate. Acestea cuprind joburile din vânzări şi joburi care susţin activitatea publicităţii în industrii precum cea hotelieră/ de ospitalitate. Această categorie include, de asemenea, roluri create de cererea stimulată de publicitate pentru produse şi servicii şi cuprinde 74% din cele 5,8 milioane de joburi.
Publicitatea oferă beneicii personale şi sociale prin finanţarea sau co-finanţarea serviciilor media, mai arată studiul. De pildă, publicitatea asigură cetăţenilor beneficii de acces la ştiri, entertainment şi mijloace de comunicare la un cost redus sau chiar gratuit.

Cei 92 de miliarde de euro cheltuiţi în publicitate în 2014 au finanţat direct diverse tipuri de conţinut.
Publicitatea de tip outdoor aduce beneficii adiţionale societăţii civile sub forma unui mediu urban îmbunătăţit, în timp ce motoarele de căutare ajută consumatorii în reducerea timpului şi costului financiar de a găsi informaţii noi. Fără publicitate, finanţarea pentru orice tip de media ar fi redusă, se arată în documentul citat. Ceea ce ar duce la o televiziune bazată numai pe abonament, mai puţine ziare şi o diversitate şi independenţă redusă a revistelor, iar staţiile radio nu ar avea posibilitatea de a genera ştiri sau entertainment pe parcursul zilei. În plus, sporturile profesioniste şi evenimentele culturale ar avea nevoie să găsească susţinere financiară din alte surse.

Online, publicitatea finanţează masiv servicii pe care consumatorii din UE le folosesc la un cost infim sau fără niciun cost. De exemplu, în jur de 70% din cetăţenii europeni folosesc intens serviciile de email sau social media.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here