Într-un raport al Curţii de Conturi se arată că Fiscul risipeşte anual peste 2,2 milioane de lei numai pe plicuri pe care le trimite greşit şi care sunt ulterior distruse

0
484

Astfel, în total, la nivelul anului 2016, peste patru milioane de plicuri trimise de ANAF firmelor, instituţiilor şi populaţiei au fost returnate pentru a fi distruse, din varii motive. Potrivit raportului, pentru comunicarea obligaţiilor fiscale către contribuabili, Unitatea de Imprimare Rapidă Râmnicu Vâlcea transmite plicuri, dar un procent foarte mare din plicurile trimise nu ajunge la destinatari din diverse motive, acestea fiind returnate şi, ulterior, distruse.

Astfel, în cadrul misiunii de audit financiar s-a constatat că în anul 2016 au fost distruse, la nivelul Unităţii de Imprimare Rapidă Râmnicu Vâlcea, 4.394.760 de scrisori recomandate cu AR (plicuri), primite retur, din care

*11.557 de plicuri aveau adresa incompletă,

* în cazul a 456.550 de plicuri, destinatarul s-a mutat de la adresă,

*134.450 de plicuri au avut menţiunea „necunoscut”,

*iar 83.013 plicuri au fost returnate din „alte motive”.

O serie de plicuri primite retur aveau ca destinatari diverse entităţi publice ca: tribunale, judecătorii, parchete de pe lângă judecătorii şi tribunale, curţi de apel, spitale, licee, şcoli, grădiniţe, agenţii, oficii, primării, unităţi militare, prefecturi, consilii judeţene.

Pentru aceste 685.570 de plicuri primite retur şi, ulterior, distruse, ANAF a achitat către Poşta Română suma de 2,221 milioane lei, cheltuială care nu şi-a atins scopul.

Săptămâna trecută, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a declarat că ANAF cheltuie prea mult cu trimiterea înştiinţărilor prin Poştă, înştiinţări pe care oricum mulţi contribuabili nu se duc să şi le ridice, motiv pentru care va prezenta Guvernului o serie de propuneri, inclusiv legate de trimiterea înţtiinţărilor în format electronic.

În fiecare an, ANAF cheltuie 10 milioane de euro doar cu plicurile în care trimite prin Poştă înştiinţări contribuabililor, a declarat ministrul Finanţelor, Eugen Teodorivici, precizând că ar vrea ca acestea să fie trimise în format electronic.

”Vă dau un exemplu, aşa, ca timp de cheltuială care trebuie să dispară urgent din zona publică. Fiscul ştiţi că trimite acele plicuri către contribuabili. Cheltuiala anuală pe această zonă este undeva la zece milioane de euro. Un total nejustificat. Adică putem să aplicăm aici clar o măsură care să ducă la evitarea trimiterii prin Poştă a acestor plicuri, pe care de foarte multe ori cei vizaţi nu le ridică de la Poştă. Noi emitem, dar ei nu ridică şi atunci este un exemplu mic, dar cumulate cu altele, veţi vedea că sumele sunt foarte mari”, a spus Teodorovici, citat de news.ro.

Acesta a precizat că la nivelul Guvernului va fi propus un set de măsuri, acestea urmând să fie comunicate public. De asemenea, Teodorovici spune că suntem în secolul 21, iar din cauza celor care nu au Internet, „nu putem să ţinem o ţară pe loc”

„Va fi un set de propuneri, îl discutăm la nivelul conducerii Guvernului şi vom comunica public toate aceste măsuri. Cei care spuneţi că nu au Internet , eu am următoarea abordare, repet, suntem în secolul 21, într-un an destul de avansat. Nu putem să ţinem o ţară pe loc pentru unii sau alţii. Vom vedea pentru fiecare zonă în parte ce se poate face la nivelul administraţiei centrale şi locale, pentru ca toţi cei care sunt contribuabili să aibă acces, să poată să comunice online cel puţin cu zona de Fisc”, a continuat acesta.

Întrebat cum va trimite scrisori în format electronic oamenilor din „vârful muntelui”, Teodorovici a replicat: ”O să vedeţi că soluţiile vor fi şi pentru zonele din vârful muntelui. O să vedeţi cât de frumos le aşezăm în practică”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here