Interventiile telefonice la restructurarea creditelor

0
3103

Interventiile telefonice la conducerile bancilor sunt o afacere buna atat in perioade de crestere a pietei precum si in cele de contractie.

Interventii telefonice pentru credite au fost exemplificate in opinia “Telefoane de interventii pentru credite, DNA cere 14 ani”. Link aici http://lucianisar.com/uncategorized/telefoane-de-interventii-pentru-credite-dna-cere-14-ani/

Restructurarea creditelor or negocierea abrazivitatii creditorilor banci in cadrul unor proceduri de insolventa se desfasoara diferit in conditii bancare normale de cele precedate de telefoane de interventie.

Exemplele sunt bune pentru exemplificarea unui mod de lucru, mai ales cand reproduc intocmai fapte reale.

Un client producator de materiale de constructii nu isi respecta conditiile de creditare. Este anul 2008. Clientul este din zona moldovei. Banca incepe discutii cu respectivul client pentru restructurarea facilitatilor si revalidarea colateralului.

Maniera de lucru a clientului face respectivele negocieri sa se prelungeasca multe luni de zile, perioada care intra si in faza de contractie a pietei.

Clientul nu crede opiniile bancii potrivit carora urmeaza o contractie abrupta pe piata materialelor de constructii, invocand declaratiile publice ale Guvernatorului BNR potrivit caruia Romania va creste inca 10 ani cu 5% pe an si ca Romania este o oaza de stabilitate.

In momentul in care banca incepe demersuri de consolidare a pozitiei de creditor anticipand pregatiri de insolventa frauduloasa, un telefon de interventie este primit de Presedintele Ne-executiv al bancii. Telefonul anunta vizita unei rude, in postura de consultant si a clientului respectiv. Presedintele, sub greutatea telefonului este nevoit sa roage managementul executiv sa admita intilnirea in formula propusa si sa fie “receptivi” la propunerile consultantului.

Intilnirea decurge conform imaginatiei cititorului daca acesta reuseste sa capteze stridenta consultantului constient de ascendentul telefonului si obisnuit cu practica interventiilor. Decurge si in linie cu speranta presedintelui timorat de posibilitatea unei lipse de tact a managementului executiv.

Rezultatul a fost procrastinarea deciziilor de consolidare a pozitiei bancii.

Prognoza privind contractia majora a pietei a fost validata de evenimente.

Anticiparea managementului executiv privind pregatirea clientului, consiliat in demers probabil de acelasi consultant, de a incerca o insolventa fraudulenta pentru prejudicierea bancii a fost corecta.

Consultanta dublata de telefoane de interventie a reprezentat si reprezinta o sursa majora de “beneficii” pe spatele bancilor supravegheate cu folos.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here