Înmatriculările de autoturisme noi au urcat în prima parte a anului 2017 cu 41%, până la 15.361 de unităţi. Asta în ciuda eliminării timbrului de mediu

0
1641

Evoluţia înmatriculărilor de autoturisme noi din primele două luni ale lui 2017 dă speranţe că efectele eliminării timbrului de mediu nu vor fi, nici pe departe, atât de dezastruoase cum se aşteptau unii analişti. Cu toate acestea, fiind vorba despre o perioadă de doar două luni, din care numai una în care cumpărătorii de maşini nu au mai fost nevoiţi să achite taxa pe poluare, orice prognoză având la bază cifrele din ianuarie şi februarie ar fi hazardată.

Cert este însă că, la finalul celei de a doua luni a anului, statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată o creştere neaşteptată cu 40,94% a înmatriculărilor de autoturisme noi. Totodată, piaţa maşinilor de ocazie a urcat şi ea cu nu mai puţin de 94,36%, numărul de maşini second-hand tranzacţionate fiind de cinci ori mai mare decât al celor de vehicule noi.

Revenind la piaţa maşinilor noi este demn de luat în seamă faptul că marca autohtonă Dacia, deţinută de grupul francez Renault, ocupă prima poziţie în clasamentul înmatriculărilor.

Astfel, românii au înmatriculat în doar două luni 4.244 de unităţi Dacia, cu aproape 30% mai multe decât în anul anterior.

Pe locul secund în topul preferinţelor cumpărătorilor români de autoturisme noi se află marca Volkswagen care, în urma unei creşteri cu 58,75%, a comercializat 1.524 de unităţi.

Poziţia a treia a podiumului este ocupată de sora cehă a mărcii Volkswagen, Skoda, care a vândut 1.349 unităţi, în creştere cu 58,75% faţă de perioada similară din 2016.

Pe locurile următoare în domeniul achiziţiilor de autoturisme noi se află, în ordine, Ford (1.099), Opel (799), Mercedes-Benz (640), Toyota (563), Hyundai (462), Kia (446) şi BMW, la egalitate cu Suzuki (391).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here