În România s-au vândut anul trecut 4,2 milioane de smartphone-uri, pe o piaţă care creşte cu un ritm de 20% anual, iar numărul de utilizatori de internet a ajuns la 10,6 milioane de oameni în 2016, potrivit datelor INS.

0
2050
ASF a sancţionat societatea Asirom

Nu este necesar sa intri  în hipermarket, cum­părăturile ti le poti face pe net si te aşteaptă într-un depozit sa le ridici, iti poti plăti un Smart Menu la KFC cu like-urile de pe Face­book, iar cei ce ştiu ce vor să cumpere din mall – după ce consultă site-urile magazinelor preferate –  merg drept la ţintă, fără să mai piardă timpul.

„Totul se întâmplă foarte repede acum, pe telefonul mobil, aşteptările oamenilor sunt ca businessul să ţină pasul cu obiceiurile lor. Fiecare companie încearcă să se adapteze şi să ţină pasul cu ce se întâmplă în tehnologie“, a spus Laurenţiu Dumitrescu, managing partner al agenţiei Digital Star.

Mediul online a devenit astfel pentru multe companii din bunuri de larg consum primul sau al doilea canal important de comunicare, dar şi un mijloc de a exersa tendinţele în materie de online. De la comunicarea pe Facebook, Instagram sau Snapchat la crearea de aplicaţii prin care oamenii pot face cumpărături mai uşor, plătind cu smartphone-ul, jucătorii cu afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro se străduiesc să ţină pasul cu schimbările tehnologice şi încearcă să devină cât mai prezenţi în ochii consumatorilor, să fie apoape de ei, consolidându-şi ima­ginea.

Digitalizarea a devenit astfel o prioritate pentru toate industriile, pe fondul avansului tehnologic rapid, schimbând modele de business sau consolidându-le pe cele tradiţionale.

„Pentru că digitalizarea în viaţa personală a oamenilor s-a întâmplat deja, prin smartphone-uri, conexiuni rapide la internet, consumându-se din ce în ce mai mult content pe mobil, acum este rândul businessurilor să se adapteze la acest lucru şi o să se întâmple mult mai repede, gap-ul se estompează“, explică Laurenţiu Dumitrescu.

 „Digitalul este o componentă esenţială, care a schimbat modul în care facem business. Iar această schimbare a adus după sine şi o reorganizare internă. În ultimii ani ne-am extins echipa cu specialişti în digital care au crescut brandurile noastre în social media“, spun reprezentanţii Coca-Cola, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare, care anul acesta ar putea ajunge la vânzări de 2,5 mld. lei.

Bugetele alocate comunicării prin social media cresc de la an la an, însă valoarea lor este „ţinută“ la secret de către companii. „Bugetul dedicat mediului online s-a triplat în ultimii trei ani şi implicit şi investiţiile în reţelele de socializare au crescut“, a spus  Teodora Doboş, marketing manager, Divizia Laundry & Home Care a Henkel, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum.

Şi Ursus, liderul pieţei de bere, care în 2015 a avut afaceri de 1,58 mld. lei, investeşte în canalele de socializare aproape 50% din totalul investiţiilor în online, bugetul fiind în creştere de la an la an.

„Unul dintre avantajele canalelor de social media constă în faptul că publicul ţintă se «atinge» foarte rapid, printr-o comu­nicare mult mai personalizată comparativ cu aceea de pe alte canale de comunicare, care vizează maximizarea numărului de utilizatori“, susţine Mihai Bârsan, vice president marketing Ursus Breweries.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here