Ca de fiecare dată când apar în spaţiul public articole care arată dezmăţul administrativ, pe bani publici, din mandatul de Primar General al Gabrielei Firea, domnia sa se apară spunând că cei care fac aceste dezvăluiri sunt oameni ostili. „Articolul încearcă să prezinte eronat, cu rea credință, activitatea acestei asociații de dezvoltare de care depinde însuși transportul zilnic al cetățenilor din județul Ilfov, dar și al celor din București, înspre și dinspre locurile de muncă”, afirmă actualul senator de Bucureşti.
Evident, toate acţiunile Gabrielei Firea au avut la baza modele care mai de care mai moderne şi bineînţeles, europene, pe care noi, pălmaşii, nu avem capacitatea de a le înţelegem…
În legătură cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov prin care Primăria Capitalei, cu acordul Consiliului General dominat de reprezentanţii PSD, au încheiat în luna mai, 2019, contractul de delegare de gestiune, în baza căruia Serviciul Transport Voluntari prestează acest serviciu pentru care a încasat aproape 70 de milioane de lei, Gabriela Firea afirmă: „a fost înființată, pe model european, Asociația de dezvoltare intercomunitară pentru transport public în comun București – Ilfov, astfel încât să fie asigurat transportul călătorilor în Capitală și în zona metropolitană”, „un proiect foarte apreciat de cetățeni”. Totodată, fostul primar, mai spune că „Primăria Capitalei nu a efectuat nicio plată către Primăria Voluntari”.
Este adevărat, Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea nu a efectuat nicio plată către Primăria Voluntari, condusă de soţul acesteia, Florentin Pandele, ci Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov a plătit către Serviciul de Transport Voluntari SA următoarele sume:
- 232,398 lei (iunie 2019);
- 135 lei (iulie 2019);
- 121,007 lei (august 2019);
- 690,418 lei (septembrie 2019);
- 489,102 lei (octombrie 2019);
- 655,471 lei (noiembrie 2019);
- 438,425 lei (decembrie 2019);
- 699,770 lei (ianuarie 2020);
- 681,901 lei (februarie 2020);
- 912,328 lei (martie 2020);
- 675,044 lei (aprilie 2020);
- 892,319 lei (mai 2020);
- 869,690 lei (iunie 2020);
- 332,916 lei (iulie 2020);
- 331,057 lei (august 2020);
- 691,197 lei (septembrie 2020);
- 521,056 lei (octombrie 2020);
- 000,000 lei (noiembrie 2020);
- 0 lei (decembrie 2020);
- 0 lei (ianuarie 2021).
Suma totală încasată de Serviciul Transport Voluntari – STV SA, pentu cursele Bucuresti-Ilfov a fost de 69.875.235,22 lei, potrivit informaţiilor transmise de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews S.A.
FacebookTwitterEmailMai multe…73
Astfel, compania de transport din Voluntari a prevăzut un profit de aproape 4%, municipalitatea plătind aproximativ 90% din costurile operării celor 16 linii, cu toate că acestea deservesc în mare măsură localități din afara Bucureștiului. În acelaşi timp, Primăria Capitalei a acumulat datorii de aproape un miliard de lei către STB prin neplata subvenţiei asumate, după cum urmează:
- 822 lei (septembrie 2019);
- 523,740 lei (ianuarie 2020);
- 915,074 lei (martie 2020);
- 621,409 lei (aprilie 2020);
- 290,476 lei (mai 2020);
- 885,765 lei (iunie 2020);
- 122,310 lei (iulie 2020);
- 607,902 lei (august 2020);
- 119,018 lei (septembrie 2020);
- 284,782 lei (octombrie 2020);
- 464,909 lei (noiembrie 2020);
- 988,101 lei (decembrie 2020).
În total, 915.122.309,05 lei.
În anul 2020, STB a facturat suma de 1,250 miliarde lei, din care Primăria Municipiului Bucureşti a plătit achitat aproximativ 825 milioane lei.
Primarul actual al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, în urmă cu câteva zile, pentru HotNews.ro, că va renegocia contractul cu Serviciul de Transport Voluntari S.A., deoarece acesta este păgubos pentru municipalitate.
” Este un contract de delegare care trece prin ADI Transport Public București-Ilfov. Tot ce înseamnă transport urban și interurban trece prin acest ADI. Pe transport interurban, contribuția este socotită conform contractului de delegare la 90% pentru municipiul București și 10% Ilfov. Nu știu pe Ilfov cum împart mai departe cei 10% Consiliul Județean și UAT-urile. Acest contract va fi renegociat, nu știu dacă vor rămâne aceste procente. Ei spun că se bazează pe un studiu care spune că 90% dintre cei care folosesc aceste autobuze lucrează în București și atunci impozitul lor pe venit se duce la București și nu la Ilfov”, a spus primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
De partea cealaltă şi Serviciul de Transport Voluntari S.A. a anunțat că va sista, de la 1 februarie, cursele regionale din cauză că municipalitatea nu i-ar fi plătit suma de aproximativ 8,6 milioane de lei, datoriile aferente lunilor noiembrie și decembrie. Între timp, se pare că totuşi părţile s-ar fi înţeles iar programul curselor se va desfăşura în continuare.
Dar să vedem cum a ajuns societatea de transport a „Primăriei lui Pandele”, Voluntari, să primească sumele aceste uriaşe sume de bani de la „Primăria Firei”, mă rog, a Capitalei? Simplu, prin încheierea, în mai puţin de un an, a patru acte adiţionale care au dus sumele încasate de la 13 milioane pe an, la peste 100 de milioane pe an, cât a fost ultima valoare estimată. La început serviciul a fost delegat pe 2 ani, pentru ca apoi să ajungă la 10 ani.
Prin contract, urmau să fie deservite 42 de localități, după cum urmează: Municipiul București, Județul Ilfov, Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Cioragârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dascălu, Dârăşti, Dobroești, Domnești, Dragomirești Vale, Băneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Comună Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de jos, Tunari și Vidră.
În urma actelor adiţionale succesive, numărul de km ale liniilor operate a crescut de la 1,6 milioane km/an la aproape 9 milioane de km/an.
În acest moment există 67 linii regionale, din care 16 sunt operate de Serviciul de Transport Voluntari S.A., 4 de STCM Ecotrans şi 47 de Societatea de Transport Bucureşti.
Cele 16 liniile operate de Serviciul de Transport Voluntari S.A. sunt următoarele:
- R403 – Piața Presei – Vadu Anei – STV SA
- R407 – Republica – Bălăceanca/Sat Poșta – STV SA
- R411 – Bucur Obor – Gagu – STV SA
- R412 – Bucur Obor – Maineasca – STV SA
- R413 – Bucur Obor – Șindrilița – STV SA
- R416 – Metrou Pipera – Str. Gării Pantelimon – STV SA
- R417 – Bucur Obor – Cozieni – STV SA
- R440 – Piața Sudului – Leordeni – STV SA
- R450 – Metrou Pipera – Complex Comercial Băneasa – STV SA
- R451 – Republica – Tânganu – STV SA
- R459 – Metrou Pipera – Dumbrăveni-Spital SRI – STV SA
- R460 – Republica – Pod CFR Ștefănești – STV SA
- R461 – Șoseaua Ștefan cel Mare – Pod CFR Afumați – STV SA
- R467 – Bucur Obor – Pod CFR Afumați – Autobuz regional – STV SA
- R468 – Bucur Obor – Gagu – STV SA
- R473 – Strada Gării Pantelimon – Complex Comercial Băneasa – STV SA
Preţul unei călătorii şi a abonamentelor lunare, pe aceste linii, sunt următoarele:
- 1 călătorie pe o linie preorășenească (regională) = 1,5 lei
- Abonament lunar valabil pe 1 linie preorășenească (regională) = 35 lei
- Abonament lunar valabil pe două linii: 1 linie preorășeneasca (regională) + 1 linie urbană = 95 lei;
- Abonament lunar nominal valabil pe toate liniile, în Bucureşti şi județul Ilfov = 125 lei
Referindu-se la articolul publicat de colegii de la hotnews.ro, fostul primar, Gabrielei Firea, acum senator de Bucureşti, atentă din cale afară la tot ce se spune despre tristul şi costisitorul mandat pe care l-a avut la Primăria Capitalei şi mai ales despre minunatele companii municipale, rod al gândirii vizionare a domniei sale, a oferit un drept la replică în încercarea de a justifica necesitatea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov:
„Articolul încearcă să prezinte eronat, cu rea credință, activitatea acestei asociații de dezvoltare de care depinde însuși transportul zilnic al cetățenilor din județul Ilfov, dar și al celor din București, înspre și dinspre locurile de muncă.
În acest moment, datoriile Primăriei Capitalei către această asociație aduc aproape de colaps activitatea sa și pun în pericol deplasarea cetățenilor în zona metropolitană, deoarece firmele de transport care fac parte din ea și nu doar STV, nu mai au resurse pentru continuarea transportului public în zona București-Ilfov pe care îl susţin de luni de zile singure.
Primăria Capitalei NU A EFECTUAT NICIO PLATĂ CĂTRE PRIMĂRIA VOLUNTARI.
Vă reamintesc că în timpul mandatului meu a fost înființată, pe model european, Asociația de dezvoltare intercomunitară pentru transport public în comun București – Ilfov, astfel încât să fie asigurat transportul călătorilor în Capitală și în zona metropolitană. Un proiect foarte apreciat de cetățeni.
La ADI-ul de transport au aderat Primăria Capitalei prin STB, CJ Ilfov și cele 40 de UAT-uri componente ale zonei metropolitane.
Flota de autobuze este asigurată de STB și cele câteva societăți din județul Ilfov care dețineau sau și-au achiziționat autobuze.
Procesul de lărgire a flotei este unul permanent, oricare dintre UAT -uri, pe măsură ce achiziționează, poată intra cu o contribuție de autobuze pe traseele asigurate de ADI-ul de transport.
90% din cheltuieli sunt asigurate de PMB, 10% de Ilfov, așa cum s-a fost votat la momentul constituirii asociației.
Fiecare societate de transport care prestează în beneficiul ADI-ului primește cotă parte din sume, în funcție de contribuția la traseu.
Senator PSD Gabriela Firea”
De fiecare dată când văd ieşirile publice ale doamnei Gabriela Firea îmi vin în minte versurile unei melodii lăutăreşti cântate de regretatul şi inegalabilul maestru, Gheoghe Dinică…
“Ce-aveţi cu mine duşmani?
Toată viaţa v-am dat bani,
V-am dat bani şi meserie (aici s-ar potrivi, din Primărie, pentru cei care i-au cântat în strună)
Şi tot purtaţi duşmănie!
Lumea rea, ce-o avea?
Se ţine de casa mea! (din Voluntari, desigur)
Lumea rea, ce-o avea?
Face numai vorba mea!”