În Europa, industria auto începe, timid, să-şi revină

1
2323

Numărul automobilelor noi înmatriculate în Europa, în luna mai, abia dacă a atins jumătatea volumului înregistrat în aceiaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, vânzările au crescut cu câteva sute de mii de unităţi comparativ cu luna aprilie. În Germania, chiar dacă pachetul de stimulare a industriei auto nu îndeplineşte toate dorinţele constructorilor, se văd totuşi semne de îmbunătăţire a situaţie, mai ales pe segmentul automobilelor electrice care par a fi cele mai avantajate de program.

Piața auto a Europei îşi revine lent. După ce majoritatea țărilor Uniunii Europene au început să ridice, treptat, restricțiile, de la mijlocul lunii mai, producătorii auto au reușit să vândă cu 300.000 de unităţi mai mult decât în luna aprilie. Acest nivel reprezintă doar jumătate din cel atins în aceeași lună a anului precedent. La nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate, în luna mai, 581.000 autovehicule noi, conform anunţului făcut miercuri, la Bruxelles, de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Experții estimează o recuperare accentuată şi în luna iunie, deşi, în Germania, cumpărătorii vor trebui să mai aștepte până ia începutul lunii iulie când va intra în vigoare reducerea temporară a TVA-ului de la 19%, la 16%. „Efectul pachetului de stimulare economică a industriei auto, adoptat de guvernul federal, este deja gestionabil. Curând, acesta va fi resimtit sub forma declanșarii unor noi impulsuri de cumpărare”, a declarat Peter Fuß, Senior Advisory Partner pentru Ernst&Young Automotive Team în Germania, Austria şi Evetia..

„Pentru industria auto germană, ar fi fost mult mai bine dacă s-ar fi promovat achiziționarea de automobile cu motoare cu combustie internă, aşa cum se întâmplă în Franţa. Bonusul oferit la cumpărare de guvernul francez va avea efectul dorit, adică va încuraja oamenii să cumpere mașini noi, într-o perioadă scurtă de timp, ajutând astfel industria în lunile grele de vară, când, de regulă, vânzările sunt foarte scăzute”, a adăugat Peter Fuß.

Vânzările de automobile electrice au explodat

Subvenția guvernamentală sensibil mai mare acordată la achiziţia unui automobil electric va avea ca efect creșterea continuă a înmatriculărilor, pe acest segment. Expertul auto, Peter Fuß este convins că: „Subvenţia care, acum, în Germania, este de 9.000 de euro face ca preţul celui mai ieftin model electric să fie redus aproape la jumătate. Dacă adăugăm şi reducerile pe care, în mod obişnuit, le acordă şi dealerii, putem spune, fără teama de a greşi, că interesul cumpărătorilor pentru automobilele electrice, va crește”.

Pe de altă parte, oferta este încă limitată iar creșterea vânzărilor nu înseamnă neapărat realizarea unui profit mai mare. „În prezent industria auto nu câștigă mare lucru din vânzarea automobilelor electrice, marja de profit fiind mult mai mare la cele cu motoare cu combustie internă dar, din păcate, acestea nu sunt subvenționate. Totuşi, prin reducerea temporară a cotei de TVA, de la 19%, la 16%, vânzarea acestora vor primi un uşor impuls. Spre exemplu, la un automobil în valoare de 30.000 de euro, reducerea va fi de 900 de euro” explică Peter Fuß.

În luna mai, numărul înmatriculărilor de autovehicule electrice au crescut în Europa cu un sfert. Vânzările de automobile hibrid plug-in, care, pe lângă motorul electric dispune şi de un motor cu combustie internă, au crescut cu 59%.

La polul opus se află vânzările de vehicule cu motoare clasice, benzină și diesel, care au înregistrat pierderi masive, scăzând cu aproape două treimi, în Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania, conform estimărilor Ernst&Young.

1 COMMENT

  1. Florian, felicitări, intteresant articol. La noi, problema infrastructurii pentru EV este critică. La autonomia actuală a mașinilor, ieșirea din București este aproape utopică pentru EV, unde să reîncarci, dacă vrei să ajungi la Iași sau Cluj Napoca? Și să stai cât la încărcare, 4 ore, dacă nu este deja cineva înainte la priză?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here