Iata cum sprijina bancile in realitate activitatea economica a firmelor in timpul pandemiei

0
422

O firmă care a accesat o linie de credit la care să poată apela în cazul în care are nevoie de lichidităţi s-a trezit zilele trecute fără bani în cont. Banca i-a retras creditul acordat fără garanţii, considerând că, deşi nu şi-a întrerupt activitatea, firma „face parte dintr-un domeniu afectat de contextul economic global”. Pentru deblocarea creditului, banca a cerut o serie de garanţii.

O firmă care a accesat, în urmă cu câteva luni, o linie de credit de la Libra Bank s-a trezit zilele trecute că banii, avuţi la dispoziţie în baza contractului de creditare încă în vigoare, au dispărut din cont. Patronul firmei a declarat pentru „Adevărul” că în plin boom economic a fost aproape rugat să acceseze linia de credit, care i-a fost acordată de bancă fără să îi fie cerută vreo garanţie. Omul de afaceri, care nu activează în domeniul HORECA sau alt domeniu în care activitatea a fost sistată prin ordonanţele militare, a declarat că firma pe care o conduce şi-a redus activitatea odată cu izbucnirea crizei COVID, dar încă funcţionează.

Cu toate acestea, susţine omul de afaceri, firmei i-a fost retrasă linia de credit fără a fi anunţat. Ulterior, banca a transmis o adresă în care a explicat retragerea banilor şi a cerut garanţii că firma are venituri pentru deblocarea banilor. „Am considerat activitatea societăţii dumneavoastră ca făcând parte din industriile afectate de deteriorarea contextului economic global, ca urmare a evoluţiei situaţiei epidemiologice internaţionale, determinată de răspândirea coronavirusului SARD-CoV-2 la nivel internaţional, instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, prin Decretul 195/2020 emis de Preşedintele României, a măsurilor complementare generate de această stare de urgenţă.

Citeste si  57% dintre companiile prezente în România nu dețin prezența online

Astfel, având în vedere dificultăţile cu care se confruntă întreaga industrie în care activaţi, ca efect al situaţiei descrise anterior, am considerat oportun ca, pentru moment, să suspendăm utilizarea restului de credit aferent contractului încheiat între dumneavoastră şi bancă.

Pentru a stabili împreună o cale de rezolvare a situaţiei dumneavoastră, inclusiv prin permiterea utilizării sumei, vă rugăm să ne furnizaţi cât mai curând posibil situaţiile dumneavoastră financiare recente, situaţia contractelor în derulare sau alte rapoarte din care să rezulte că nu au fost afectate încasările, urmând ca după primirea acestora să le analizăm cu maximă celeritate”, se arată în notificarea transmisă de bancă firmei care a accesat linia de credit.

Administratorul firmei căreia i-a fost blocat creditul a declarat că, după ce a prezentat dovezi că are contracte în derulare şi a avut venituri, linia de creditare i-a fost deblocată. Surse din mediul economic au declarat că şi alţi clienţi ai Libra Bank care au încheiat contracte pentru linii de credit au avut experienţe similare. Libra Bank a transmis, la solicitarea „Adevărul” că în contextul crizei COVID-19 reanalizează toate creditele acordate de bancă. „Reanalizăm, în condiţiile COVID19, toate creditele în derulare pentru a veni în sprijinul acelor companii care au probleme sau care pot fi afectate de criză.

Avem o răspundere majoră faţă de deponenţi şi faţă de proiectele finanţate şi în acest sens am angrenat o mare parte din personalul băncii. Este un efort uriaş, având în vedere condiţiile şi volumul de muncă –  dar obligatoriu”, a transmis Octavian Hera, directorul de marketing al Libra Bank la solicitarea „Adevărul”.

Citeste si  57% dintre companiile prezente în România nu dețin prezența online

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here