Goodyear raportează rezultatele financiare pe primul trimestru din 2018

0
1097
  • Venitul net al Goodyear este de 75 milioane de dolari, 281 milioane de dolari pe segmentul operaț
  • Creșterea și dezvoltarea segmentului pieței anvelopelor pe jantă de 17 inch sau mai mari, în SUA și Europa.
  • Venitul operațional pe subsidiara America de 127 milioane de dolari, cu o marjă operațională de 6,6%.
  • Venitul operațional pe subsidiarele Europa, Orientul Mijlociu și Africa de 78 milioane de dolari, cu o marjă operațională de 5,9%.
  • Venitul operațional pe subsidiara Asia Pacific de 76 milioane de dolari, cu o marjă operațională de 13,3%.
  • TireHub continuă consolidarea rețelei de distribuție a companiei
  • Compania reafirmă profitul segmentului din exploatare pentru 2018, orientat către 1,8 – 1,9 miliarde de dolari, excluzând tranziția TireHub; confirmă obiectivul de profit al segmentului operațional pentru 2020 de 2,0 – 2,4 miliarde de dolari.

București, Mai 2018 – Goodyear Tire & Rubber Company a raportat astăzi rezultatele financiare pe primul trimestru din anul 2018.

“Suntem mulțumiți de rezultatele financiare de pe primul trimestru al acestui an, având în vedere creșterea costurilor materiilor prime și cererea mai scăzută față de cât ne așteptam să fie pentru acest trimestru. Aceste rezultate au fost evidențiate de performanța noastră pe segmentul anvelopelor de rezervă, pe jantă de 17 inch sau mai mari, performanță de peste două ori mai mare decât creșterea înregistrată în industrie în S.U.A. și Europa,” a declarat Richard J Kramer, președinte și CEO.

De asemenea, Goodyear se așteaptă la rezultate pozitive și în urma celui mai recent anunț de a înființa TireHub, o companie mixtă de top, care se ocupă cu distribuția națională de anvelope în Statele Unite. Noua companie va permite Goodyear să lucreze mai îndeaproape cu clienții pe viitor, pentru ca aceștia să se bucure de o experiență îmbunătățită cu brandul și produsele, având în vedere că obiceiurile de consum se află într-o continuă evoluție.

“TireHub va livra servicii de top pentru clienții noștri persoane fizice sau juridice (flote) și va fi piatra de temelie pentru rețeaua de distribuție, incluzând și magazinele proprii de desfacere. TireHub va contribui la consolidarea abilităților noastre de a ne promova brandurile premium, soluțiile e-commerce de top și strategia noastră de a targeta cele mai profitabile segmente din industria jantelor de dimensiuni mari. Această colaborare ne consolidează încrederea pentru a ne atinge obiectivele pe termen lung,” a mai adăugat Richard J Kramer.

Vânzările Goodyear pe primul trimestru au atins 3,8 miliarde de dolari, crescând cu 4% față de anul trecut. Volumele unităților de anvelope au însumat 39 milioane de dolari, scăzând cu 2,5% față de 2017. Volumul unităților pentru echiparea originală a scăzut cu 4%, din cauza declinului vânzărilor pe segmentul anvelopelor pe jante mai mici de 17 inch din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa). Livrările de anvelope de înlocuire au scăzut cu 2%, din cauza cererii scăzute pentru anvelope din partea clienților din zonele S.U.A. și Europa.

În primul trimestru al acestui an, venitul net al Goodyear a fost de 75 de milioane de dolari (31 de cenți per acțiune), în scădere față de 166 de milioane de dolari (65 de cenți per acțiune), venitul net înregistrat în urmă cu un an. Venitul net ajustat pe primul trimestru din 2018 a fost de 122 de milioane de dolari (50 de cenți per acțiune), în timp ce în 2017 acesta a fost de 189 de milioane de dolari (74 de cenți per acțiune). Sumele exprimate per acțiune au fost rotunjite.

Compania a raportat pentru primul trimestru din 2018 venituri operaționale de 281 de milioane de dolari, în scădere față de 390 de milioane de dolari, veniturile înregistrate în anul precedent. Scăderea veniturilor operaționale a fost cauzată de impactul creșterii costurilor materiilor prime.

Rezultate pe segmentele de afaceri

Cele două Americi: Primul trimestru
(în milioane) 2018 2017
Unități de anvelope 16.7 16.7
Vânzări $ 1,929 $ 1,958
Venitul pe segmentul operațional 127 127
Marginea pe segmentul operațional 6.6% 11.0%

În ceea ce privește volumele unităților de anvelope, rezultatele primului trimestru pentru cele două Americi au scăzut cu 3%, cu impact în scăderea vânzărilor de 1,9 miliarde de dolari cu 2%. Volumele unităților pentru echiparea originală au scăzut cu 3%, determinate de scăderea producției auto în Statele Unite. Livrările de anvelope de înlocuire din S.U.A. au scăzut cu 3%, depășindu-i pe membrii industriei USTMA, care au scăzut cu 5%.

Veniturile pe segmentul operațional din primul trimestru al acestui an au scăzut cu 41%, de la 127 de milioane de dolari, înregistrate în urmă cu un an. Scăderea a fost provocată de majorarea costurilor materiilor prime, de un raport scăzut al prețului/mix și de scăderea volumelor de vânzări.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa: Primul trimestru
(în milioane) 2018 2017
Unități de anvelope 14.7 15.5
Vânzări $ 1,330 $ 1,239
Venitul pe segmentul operațional 78 101
Marginea pe segmentul operațional 5.9% 8.2%

Vânzările pe primul trimestru în Europa, Orientul Mijlociu și Africa au crescut în 2018 cu 7%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 1,3 miliarde de dolari. Creșterea se datorează conversiei valutare favorabile din străinătate și de raportul preț/mix îmbunătățit, parțial contrabalansată de impactul redus al volumului. Volumele unităților pentru echiparea originală au scăzut cu 14%, fapt determinat de scăderea producției pe segmentul anvelopelor pe jante mai mici de 17 inch. Livrările de anvelope de înlocuire au scăzut cu 2% din cauza scăderii cererii din industria bunurilor de consum.

Veniturile de 78 de milioane de dolari pe segmentul operațional înregistrate în primul trimestru au scăzut cu 23%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere a fost determinată de costurile crescute ale materiilor prime și de scăderea volumului, care a contrabalansat semnificativ îmbunătățirea raportului preț/mix.

Asia Pacific: Primul trimestru
(în milioane) 2018     2017
Unități de anvelope 7.6 7.3
Vânzări $ 571 $ 502
Venitul pe segmentul operațional 76 73
Marginea pe segmentul operațional 13.3% 14.5%

Vânzările pe primul trimestru în subsidiara Asia Pacific au ajuns în 2018 la 571 de milioane de dolari, crescând cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte datorită îmbunătățirii raportului preț/mix, a tranzacțiilor la un curs de schimb favorabil și a volumului crescut de anvelope. Volumul unităților de anvelope a crescut cu 4%, iar cel pentru echiparea originală a crescut cu 11%. Livrările de anvelope de înlocuire au stagnat.

Veniturile de 76 de milioane de dolari pe segmentul operațional din primul trimestru au crescut cu 4%, față de aceeași perioadă a anului precedent, reflectând un volum ridicat și costuri de conversie reduse, parțial contrabalansate de creșterea costurilor materiilor prime și de raportul preț/mix.

TireHub

Pe 16 Aprilie 2018, Goodyear a anunțat o colaborare cu Bridgestone America Inc. pentru înființarea TireHub, o societate comună pe acțiuni 50%-50%, care va îmbina operațiunile de business de distribuție angro ale Goodyear cu depozitele angro ale Bridgestone. Se așteaptă ca tranzacția să fie încheiată în Iunie 2018, fiind supusă unor condiții standard de înființare și unor aprobări legislative. În legătură cu această tranzacție, compania estimează un transfer de volum reprezentând aproximativ 10 milioane de unități din vânzările anuale – în mare parte către TireHub, dar și către alte linii de distribuție – începând cu al doilea trimestru al acestui an. Ținând cont de întârzierea temporară a producției cauzată de intrarea TireHub pe piață, Goodyear preconizează o scădere de volum pe termen scurt de peste 1,5 milioane de unități, în 2018.

Obiective financiare:

Pentru 2018, Goodyear și-a reafirmat targetul aproximat al veniturilor din segmentul operațional, de 1,8 miliarde până la 1,9 miliarde de dolari (excluzând tranziția spre Tirehub) și a confirmat obiectivele financiare de 2,0 miliarde până la 2,4 miliarde de dolari pentru 2020, privind același segment.

Dividendele plătite către acționari:

Compania a plătit un dividend trimestrial de 14 cenți per acțiune din stocul comun, pe 1 Martie 2018. Consiliu Director a declarat că dividendul trimestrial de 14 cenți per acțiune va fi plătit pe 1 Iunie 2018, către acționarii înregistrați la 1 Mai 2018.

Ca parte a programului de răscumpărare a acțiunilor de 2,1 miliarde de dolari, anunțate anterior, compania a achiziționat în primul trimestru 875.000 de acțiuni din stocul său comun, pentru 25 de milioane de dolari. De la început și până în prezent, achizițiile în cadrul programului au totalizat 45 de milioane de acțiuni pentru 1,3 miliarde de dolari.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați: https://corporate.goodyear.com/en-US/media/news/goodyear-reports-first-quarter-2018-results.html

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here