GIGANTUL ONLINE ALIBABA ÎŞI LANSEAZĂ OPERAŢIUNILE ÎN AUSTRALIA ŞI NOUA ZEELANDĂ

alibaba

Fondatorul Alibaba, Jack Ma, a declarat participanților prezenţi la lansarea operaţiunilor Alibaba în Australia că aceasta reprezintă următoarea „mină de aur” pentru compania sa. Specialiştii consideră că intrarea Alibaba pe ecologica piaţa australiană, va produce o creştere a presiunii asupra retailerilor existenţi.

Gigantul chinez Alibaba şi-a stabilit noi ţinte ferme, piețele din Australia și Noua Zeelandă, motiv pentru care a deschis primul birou din regiune, în Melbourne.

Fondatorul şi preşedintele executiv al Alibaba Group, Jack Ma, a declarat în cadrul unei conferinte de presa la care au participat peste 300 de membrii ai elitei politice australiene şi importanţi oameni de afaceri, că mediul ecologic, curat din Australia reprezintă, pentru compania sa, următoarea „mină de aur”.

„Eu chiar admir Australia și Noua Zeelandă pentru protejarea mediului înconjurător”, a spus el. „Acesta reprezintă un bun de mare preţ, unic.”

El a mai spus că mediul înconjurător al Chinei a suferit mult în ultimele decenii. „Din cauza lipsei de experiență, în acest moment avem în China un mediu teribil de poluat și o mulțime de lucruri pe care va trebui să le importăm, în acest sens.”

Directorul executiv al Asociației Comercianților cu Amănuntul din Australia, Russell Zimmerman, a declarat pentru postul ABC, la lansarea Alibaba, că gigantul chinez va pune o presiune tot mai mare asupra comercianților locali, din punctul de vedere al concurenţei.

„Va fi foarte greu, pentru că lucruri, asemenea ratelor de penalizare, vor reprezenta întotdeauna o problemă. În timp ce noi plătim aceste rate de penalizare, concurăm cu retaileri de peste mări care îşi trimit produsele, direct”, a spus Zimmerman.

Ma, un fost profesor de limba engleză din Hangzhou, China, a încercat, prin discursul său de lansare să încurajeze companiile din Australia și Noua Zeelandă să încerce, la rândul lor, să se extinda şi în afara ţării. El a povestiţi despre începuturile companiei sale, acum 18 ani, în apartamentul său, cu 18 angajaţi şi cum a ajuns ca astăzi să fie un gigant mondial în e-commerce, cu sute de milioane de clienţi şi cu vânzări brute de 560 miliarde de dolari, în anul 2016. Forbes estimează averea personală a preşedintelui Alibaba, Jack Ma, la aproximativ 37 miliarde de dolari.

Compania sa reprezintă o piaţă online, la fel cum este şi eBay, dar la o scară mult mai mare.

Ma a declarat că piaţa chineză a reprezentat o oportunitate enormă, deoarece economia a trecut de la a fi eminamente exportatoare la a fi bazată mult pe importuri. Pe de altă parte, clasa de mijloc chineză este aşteptată să crească cu aproape 500 de milioane, în următorii 15 ani.

„Consumul intern va fi foarte mare”, spune Ma. „Avem nevoie de produse și servicii pe care piaţa chineză nu va fi în măsură să le furnizeze la cel mai înalt standard de calitate. Revenind la Australia și Noua Zeelandă, modul de viaţă simplu și respectul pentru cultură sunt bunurile cele mai de preţ de pe urma cărora China ar putea beneficia în următorii ani.”

Până în prezent, există pe platforma Alibaba, peste 1.300 de branduri australiene şi 400 din Noua Zeelandă. Multe dintre acestea au pătruns pe piaţa chineză prin intermediul Alibaba.

Alibaba Group a semnat un memorandum de înțelegere cu Australia Post pentru a consolida oportunitățile comerciale și a anunțat un program de burse în valoare de 26 milioane de dolari la Universitatea din Newcastle.

La lansarea care a avut loc sâmbătă au participat ministrul federal al industriei, Arthur Sinodinos, premierul Victorian, Daniel Andrews, ministrul dezvoltării economice din Noua Zeelandă, Simon Bridges și ambasadorul Chinei în Australia, Cheng Jingye.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here