Exista viata si cand vrei sa te retragi – La Isla Mujeres

3167

Vine o vreme, când fiecare dintre noi visăm la un loc al nostru liniştit şi cât mai ferit de griji, departe de tumultul oraşelor supraaglomerate.

John şi Valerie, doi proaspeţi pensionari din Connecticut, cu vârste de 58 şi respectiv 56 de ani, s-au săturat de taxele împovărătoare şi de iernile lungi şi reci de acasă. Şi-au dorit să găsească un refugiu pe o insulă tropicală, unde să se poată bucura de viață, de linişte şi de o climă blândă, dacă s-ar putea la un preţ cât mai scăzut.

Urmându-şi visul, John şi Valerie au decis că este momentul să facă paşi concreţi pentru a obţine ceea ce îşi doresc și acum sunt fericiţi admirând minunatele apusuri de soare din Caraibe, în timpul excursiilor frecvente pe care le fac cu barca.

Așezat pe puntea de 10mp a cabinei sale de pe vaporaşul Fish Trap, John Pasnau inspiră adânc aerul curat şi sărat, sorbi lent o gură de vin şi începu să reflecteze asupra noii sale vieţi. El și soția sa, Valerie, se pregătesc să plece într-o scurtă croazieră de-a lungul Rivierei Maya, în căutarea unui alt apus de soare caraibean.

“Retragerea în Mexic, după pensionare, cu aproape un an în urmă, a fost probabil, cea mai bună decizie pe care am luat-o vreodată… Cu excepția cererii în căsătorie adresată Valeriei, acum mulţi ani în urmă, evident.” spune John zâmbind uşor.

După pensionare, John și Valerie au avut de înfruntat multe presiuni mai ales datorită stilului de viaţă din Statele Unite.

“Traiul de zi cu zi devenise foarte scump, în Connecticut. Am avut o afacere bună, dar m-am confruntat cu provocări noi și cu puternice influenţe negative din partea competiției. Povara fiscală devenise tot mai apăsătoare, aşa că, am decis să caut alte opțiuni “, spune John.

Pe de altă parte şi iernile grele din Connecticut şi-au pus amprenta asupra cuplului. “Am fost bolnavă de zăpadă și vreme rece”, spunea Valerie. “La fel ca cele mai multe familii, ne-am sacrificat propria viața pentru copiii noștri. Acum, aceştia au crescut și a venit timpul să trăim pentru noi înșine. “

“După 11 luni de căutări, am luat decizia de a părăsi SUA și a ne muta în Mexic”, continuă John. “Am citit despre ce au făcut alții și ne-am dat seama că şi noi am putea face același lucru. Am trecut imediat la fapte şi ne-am cumpărat biletele de avion. Am mai fost în Mexic şi înainte, dar când am ajuns pe Isla Mujeres, în 2010, ni s-a părut că niciun alt loc întâlnit. Am simţit imediat că aici este pentru noi paradisul mult visat şi în septembrie 2014, ne-am mutat.”

Este ușor de înțeles de ce John și Valerie iubesc sincer, Isla Mujeres. Aceasta este o mică insulă întinsă doar pe opt mile în largul coastei Cancun, pe faimoasa rivieră mexicană, Maya. Apele calde de culoare turcoaz, abundă de pești, delfini și țestoase de mare fiind un loc ideal pentru iubitorii de scufundări. Pe micuţa insulă de doar cinci mile lungime și o jumătate de milă lățime, John şi Valerie găsesc toate cele necesare vieţii. Dacă există totuşi ceva ce şi-ar dori şi nu găsesc aici, merg în Cancun, ocazie cu care se bucură şi de o scurtă plimbare cu feribotul.

Viața pe această insulă paradis îi costă John și Valerie aproximativ 2.200$ pe lună, inclusiv cei 900$ pe care îi plătesc în contul chiriei pentru un apartament complet mobilat cu un singur dormitor chiar vizavi de plajă. Pentru transport folosesc două scutere, împărţind zona carosabilă cu maşinuţe de golf și câteva taxiuri.

“Dacă ar fi să mă gândesc la un lucru sau un moment care a declanşat în mine dorinţa de a mă muta aici, cred că aceasta s-a întâmplat atunci când am realizat că pot fi fericit şi cu puţin, că ceea ce am este suficient. Unii oameni lucrează încontinuu, până la moarte pentru că doresc mai mult și mai mult. În cele din urmă mi-am dat seama că ziua de mâine nu este garantată de nimeni aşa că am hotărât să fac ceva pentru prezent, pentru ziua de azi. Dacă avem regrete, este că nu am făcut acest pas mult mai devreme. “

Sunt locuri unde timpul se măsoară altfel, unde viaţa are altă valoare iar lucrurile simple capătă noi valenţe. Cred că merită să reflectăm mai mult asupra acestora.