Update-EMAG – Modelul Expansiunii bazate exclusiv pe datorii – Gaura neagră din Balcani

emag

Veniturile la mine, cheltuielile la tine… Conform acestui principiu, vă povesteam, cu ceva timp în urmă, că managerul Iulian Stanciu îşi construieşte sinergic businessuri proprii în timp ce compania Emag este forţată să crească cifra de afaceri, “organic”, raportând producţii record, la hectar… Azi, conform Ziarului Financiar, 45% faţă de ieri…

Câţi bani s-au pierdut la Emag, în 2016, domnule Stanciu?

Ceea ce NU SPUNE NIMENI din organizaţia prea puternicului Emag este PREŢUL cu care s-a obţinut această creştere uriaşă ŞI MAI ALES, CINE L-A PLĂTIT. Acţionarii acestui magazin online, fondul de investiţii Naspers, au pompat în capitalul companiei Emag peste 100 de milioane de euro, din care, astăzi, mai mult de jumătate sunt pierduţi… Banii vin de la micii acţionari… Astăzi, după cele semnalate în articolul de acum câteva luni, pe care-l găsiţi aici, http://www.sfin.ro/bani-si-afaceri/companii/odiseea-emag-viziune-antreprenoriala-sau-faliment-necontrolat/   Iulian Stanciu a luat decizia de a separa businessul din România de cele locale, din Bulgaria sau Ungaria, după ce a finanţat, de aici, pierderile acestora… Evident, în alte ţări, unde Emag operează, sunt alte sisteme fiscale, alte impuneri şi alte modalităţi de recuperare a pierderilor însă sistemul de taxe din România nu poate încasa impozitul pe profit de la Emag pentru că această companie raportează pierderi acumulate din cauza extinderii pe alte pieţe… Aceste noi companii vor porni cu pierderi sau cu împrumuturi de la firma mamă din România, care la rândul ei, raportează sistemului fiscal, toate aceste pierderi aferente extinderii şi dezvoltării pe alte pieţe… Este corect, domnule Stanciu?

Anul trecut, îl întrebăm pe managerul Iulian Stanciu, cum poate să rişte o creştere necontrolată, cu preţul a zeci de milioane de euro plătiţi de micii acţionari ai fondului Naspers… Cum îşi permite aşa ceva? Oare micii acţionari sunt inconştienţi, pentru că şi-au băgat banii la Naspers, sau Stanciu e incorect pentru că le riscă banii și în final, aceștia nu vor primi rezultate pozitive și dividende?

La întrebarea referitoare la “investiţiile” sale private, altele decât Emag: Pegas, cârciuma H şi aşa mai departe, Stanciu tace ca un peşte…

Cum dracu să te apuci să vinzi bere şi cârnaţi când conduci ditamai Emag-ul?

Cum să te apuci să vinzi biciclete Pegas când tu ai de făcut strategia, pentru ditamai compania?

Cum să-l crezi pe Stanciu când a fost, ani de zile, partener de mânarii cu Ghiţă, în Asesoft?

Atunci când plăteşte publicitate în ziare financiare pentru a-şi susţine ideile, în prezentări tip Steve Jobs… de Dâmboviţa, Stanciu uită să menţioneze şi pierderile acumulateÎn doi ani a pierdut 50 de milioane de euro din banii acţionarilor iar acum raportează triumfalist creşteri ale cantităţii de “cartofi la hectar” uitând să precizeze şi rezultatul financiar al anului 2016. Acest personaj, la vedere, este mare iubitor de imagine geek şi falsă modestie de împingător de tavă în timp ce, în realitate, se dovedeşte a fi lacom şi mai ales, gambler pe banii altora. CÂŢI BANI AI PIERDUT CU EMAG, ÎN ANUL 2016, DOMNULE STANCIU?

Iată de ce atragem încă odată atenţia, pentru că EMAG reprezintă cea mai mare companie de retail online din România şi cumva, cred, din Estul Europei care urmează traiectoria riscului AGROKOR, lanţul de retail care s-a prăbuşit sub povară a 6 miliarde de euro, datorii fiscale, producând un colaps global. Principala cauză a căderii a fost grandomania unor manageri care au riscat, inconştient, banii plasaţi de acţionari.

Acum Emag spera ca va vinde uriaşa „gaură” către Amazon.

În speranţa unui câştig facil, managerii investesc, ca şi în cazul RCS-RDS, unde suprasubscrierea a fost forţată pe bază de împrumuturi oferite de bănci, propriilor clienţi, pentru a recupera, din listarea la bursă, banii pe care i-a împrumutat către RCS-RDS. Asistăm la un transfer de ţeapă, extrem de reuşit… Timpul va confirma că o firmă urmărită penal şi cu datorii de 800 de milioane de euro a reuşit numai pentru că era TOO BIG TO FAIL, nu ea prin însăşi, nu prin capabilităţile ei ci pentru că s-a împrumutat atât de mult încât băncile, pentru a-şi recupera banii, au suflat în pânzele listării pe bursă, până la rupere…

Emag riscă extrem de mult adoptând Modelul Expansiunii bazate exclusiv pe Datorii, nu pe banii proprii ci pe cei ai micilor investitori. De aici rezultă dragostea de imagine şi raportările triumfaliste care omit pierderile financiare înregistrate în anul 2016.

Repet, noi nu facem decât să punem întrebarea slogan folosită de Enron: ASK WHY?

SO, EMAG WHY?

De ce se forţează o creştere artificială fără a se urmări, finalmente şi un rezultat financiar pozitiv?

De ce se mizează exclusiv pe o vânzare care să acopere această pierdere?

De ce nu sunt comunicate pierderile anului 2016?

De ce nu sunt explicate aceste pierderi ca şi erodarea continuă a capitalurilor proprii, înregistrate în ultimii 3 ani?

De ce nu este prezentată o strategie de recuperare a acestor pierderi?

De ce Emag nu îşi asumă responsabil adevărul fără a minţi prin omisiune?

Emag se transformă, în fiecare zi, dintr-o mare companie privată în unul dintre cele mai mari riscuri sistemice pentru economiile micilor acţionari ale căror capitaluri sunt pompate în fonduri de investiţii devalizate.

Aşteptăm punctul de vedere al companiei Emag.

Cititorii COMENTEAZĂ, eMAG TACE!

Articolele noastre despre odiseea eMAG suscită un larg interes în rândul cititorilor noştri. Mărturie stau miile de vizualizări ale articolelor şi reacţiile primite pe adresa redacţiei.

http://www.sfin.ro/bani-si-afaceri/companii/minciunile-promotuonale-ale-emag-amendate-in-bulgataria-cu-2-6-milioane-euro/

http://www.sfin.ro/bani-si-afaceri/companii/emag-costurile-la-fondul-de-investitii-proprietar-care-pierde-zeci-de-milioane-de-euro-pe-an-veniturile-la-stanciu/

http://www.sfin.ro/recomandari/de-ce-nu-cere-anaf-dizolvarea-emag-sau-a-uber/

http://www.sfin.ro/actualitate/anaf-versus-emag-si-alte-magazine-online/

http://www.sfin.ro/recomandari/explicatiile-cash-ului-din-economie-emag-pierde-in-doi-ani-35-de-milioane-de-euro/

http://www.sfin.ro/recomandari/de-la-combinatii-it-la-combinatia-emag-pe-ce-cheltui-tu-banii-companiei-emag-iulian-stanciu/

http://www.sfin.ro/bani-si-afaceri/companii/odiseea-emag-viziune-antreprenoriala-sau-faliment-necontrolat/

http://www.sfin.ro/recomandari/emag-modelul-expansiunii-bazate-exclusiv-pe-datorii-gaura-neagra-din-balcani/

Iată, în continuare, două comentarii sugestive:

„COMMENT 1

Şi eu aş vrea să pice eMag, s-ar relansa multe afaceri locale.

Un brand care deţine monopolul nu este un motiv de bucurie mai ales că este susţinut de fonduri de investiţie străine, la o adică banii se duc tot afară, doar taxele se plătesc aici.
Stilul emag de a face comerţ online este nociv pentru economie şi micii întreprinzători.
Că vă certaţi voi despre fondurile de investiţii… emag-ul era brand oricum, dacă s-au pompat bani în emag pentru dezvoltare iar ei sunt pe minus, sau în pierdere este clar că directorii şi menegerii şi-au tras vile şi maşini noi:))… nici nu intră în discuţie.

Ei nu vor fi traşi la răspundere ci societatea şi ei ştiu asta… fondul de investiţie este de cheltuială… şi dacă ai cheltuit şi nuci nu ţi-a ieşti profit… este jale. Nu ne referim la profit din cât ai cheltuit din fondul de investiţii… ci dacă ai ajutat firma să producă mai mult cu acel font prin diferite investiţii… dacă nu ai reuşit ori eşti slab manager ori i-ai furat… alte variante nu sunt, este foarte simplu.

Deci, hai să ajutăm emag-ul să pice că va fi mai bine, vom avea din nou concurenţă. În momentul de faţă nu avem concurenţă, emag, pcgarage şi alte online-uri de top sunt mână în mână şi-şi împart felia.

Cel mai simplu mod de a verifica asta este să căutaţi un produs care-l găsiţi şi la emag şi la pcgarage şi la vexio şi dacă la două magazine nu este pe stoc şi are preţ mic iar la emag este pe stoc şi are preţ mare este clară manevră. Dacă acelaşi produs îl cauţi la furnizorii de la care l-au cumpărat emag şi nu mai este la nici un furnizor… le-a cumpărat emag pe toate şi acum… liniştiţi manevrează preţul cum vor ei de la o zi la alta… ba-i reducere şi-l dau pe 0 ba-i cu preţ mare de 100% şi de nevoie că n-ai de unde trebuie să cumperi… şi uite aşa te-ai fript.
Baftă în principii…

COMMENT 2

Bravo, cred că-i primul articol pe această temă. Activez în domeniul IT-ului şi comerţului online. Tipul de marketing care-l promovează emag-ul este de tip japcă la drumul mare. Preţuri instabile şi fluctuante, făcute să speculeze intenţionat nepriceperea cumpărătorilor în detrimentul multor specialişti.
Dacă pică va fi o gură de oxigen pentru foarte mulţi mici întreprinzători cărora li s-a luat de la gură cu emag-ul ăsta.
Mi-e greu să cred că va pică, probabil va fi cumpărat de alţii, habar n-am nu ştiu.
Ca şi voi, dc aş avea cifre aş spune că emag-ul pică sigur.
Da, la nivel de brand şi tot ceea ce înseamnă marketing băieţii sunt meseriaşi dar adoptă un stil dominant ce a făcut ca multe afaceri româneşti să scârţâie, chiar să fie închise şi asta pentru că emag-ul practică un stil neloial pentru întreaga piaţă.
Iată un exemplu, emag-ul şi pcgarage şi alte magazine de top online se înţeleg între ei. Se înţeleg între ei ce vinde fiecare la preţ mare şi doar ei au, pentru că cumpără tot de la furnizori + că se înţeleg cu furnizorii să le dea numai lor, primesc şi preţ bun că achiziţionează la volum dar ei pun tot preţ mare.
Sau… dc nu se vinde la preţul mare cerut, taie din preţ atât de mult încât mai bine te duci la ei să-l cumperi decât să te duci la furnizori.
Fiind jucători aşa de mari taie şi spânzura după bunul lor plac, dar pe treaba asta li se generează şi pierderi aşa cum au mai păţit-o în 2008.
Cred că pierderile astea li se generează şi pentru că având un fond de investiţii mare, românu fiind flămând după avere, nu va rezista să nu bage mâna în banii ăia să plece cu ei acasă.
Şi uite aşa fraudă-nefraudă, nu or să fie traşi la răspundere cei care au muls de la văcuţă prin diferite tehnici financiare şi fix firma deţinătoare.
Mai rău o să fie pentru toţi angajaţii care sunt angrenaţi în tot acest mecanism fără ca ei să ştie ce se întâmplă de fapt.”

Este vorba despre percepţia pe care o au oamenii de rând, vis-a-vis de modul în care se derulează relaţia comercială directă pe care aceștia o au cu uriaşul retailer online. Este indubitabil faptul că există şi alte probleme care îi afectează în mod direct şi încearcă prin mesajele lor să ne transmită toate frustrările acumulate.

Oamenii vorbesc, scriu, sunt indignaţi numai eMAG tace şi adoptă principiul „Câinii latră, ursul merge”.

Ca de fiecare dată, în încheierea articolelor am spus că aşteptăm o reacţie din partea conducerii acestei companii şi mai ales din partea managerului general Iulian Stanciu. Până acum nu s-au deranjat să facă acest lucru însă sperăm ca măcar de această dată să avem mai mult noroc.

Ce spuneţi domnule Stanciu, ne comunicaţi punctul dumneavoastră de vedere vis-a-vis de tot ce am scris în articolele precedente? Lipsa dumneavoastră de reacţie denotă lipsa de respect atât faţă de compania pe care o conduceţi cât mai ales faţă de numeroşii clienţi care v-au adus acolo unde vă aflaţi astăzi.

Aşteptăm!

2 COMMENTS

  1. Bravo, cred ca-i primul articol pe aceasta tema. Activez in domeniul IT-ul si comertului online. Tipul de marketing care-l promoveaza emagul este de tip japca la drumul mare. Preturi instabile si fluctuante, facute sa speculeze intentionat nepriceperea cuparatorilor in detrimentrul multor specialisti.
    Daca pica va fi o gura de oxigen pentru foarte multi mici intreprinzatori carora li s-a luat de la gura cu emagul asta.
    Mi-e greu sa cred ca va pica, probabil va fi cumparat de altii, habar n-am nu stiu.
    Ca si voi, dc as avea cifre as spune ca emagul pica sigur.
    Da, la nivel de brand si tot ceea ce inseamna marketing baietii sunt meseriasi dar adopta un stil dominant ce a facut ca multe afaceri romanesti sa scartaie, chiar sa fie inchise si asta pentru ca emagul practica un stil neloial pentru intreaga piata.
    Iata un exemplu, emagul si pcgarage si alte magazine de top online se inteleg intre ei. Se inteleg intre ei ce vinde fiecare la pret mare si doar ei au, pentru ca cumpara tot de la furnizori + ca se inteleg cu furnizorii sa le dea numai lor, primesc si pret bun ca achizitioneaza la volum dar ei pun tot pret mare.
    Sau … dc nu se vinde la pretul mare cerut, taie din pret atat de mult incat mai bine te duci la ei sa-l cumperi decat sa te duci la furnizori.
    Fiind jucatori asa de mari taie si spanzura dupa bunul lor plac, dar pe treaba asta li se genereaza si pierderi asa cum au mai patit-o in 2008.
    Cred ca pierderile astea li se genereaza si pentru ca avand un fond de investitii mare, romanu fiind flamand dupa avere, nu va rezista sa nu bage mana in banii aia sa plece cu ei acasa.
    Si uite asa frauda-nefrauda, nu or sa fie trasi la raspundere cei care au muls de la vacuta prin diferite tehnici financiare si fix firma detinatoare.
    Mai rau o sa fie pentru toti angajatii care sunt angrenati in tot acest mecanism fara ca ei sa stie ce se intampla de fapt.

Leave a Reply to Cristian Andronic Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here