De ce a devenit CFR o bomba pe roti

0
6401

Sunt perioade în care trenurile se întrec în nenorociri. Deraiază cîte două-trei în aceeași zi. Apoi apare o pauză. Nu știi cînd și unde mai sare un marfar, o locomotivă. Cine călătorește noaptea, la fiecare oprire, are o tresărire. Dacă s-a întîmplat ceva?

 Cum se descurcă în plină noapte? Calea ferată din România este într-o stare de degradare cum nici în Rusia nu se găsea pe vremea revoluției bolșevice, unde, din cînd în cînd, prin Siberia, mecanicii mai vindeau cîte un vagon sau o locomotivă pe un butoi cu vodkă. În România, nu s-a dat pe vodkă. În țara noastră dragă și gălăgioasă, căile ferate și materialul rulant s-au vîndut la fier vechi sau pe contracte aranjate. Țara a pierdut vagoane, locomotive, linii, segmente de piață, experți, manageri. Apoape tot. Vreme de trei decenii, calea ferată a fost cel mai căpușat domeniu al economiei românești. Ca și restul infrastructurii din Transporturi. Cu ani în urmă, în Cotidianul, am publicat un serial despre starea generală a căilor ferate. Serialul s-a numit ”CFR- O bombă pe roți”. Am pus împreună rapoarte, constatări, evaluari ale specialiștilor, puncte de vedere. N-am mișcat pe nimeni. Furturile, contractele aranjate, investițiile păguboase au distrus progresiv un întreg domeniu, altădată atît de înfloritor și cu o tradiție impresionantă.

Dezastrul din CFR a fost declanșat de ministeriatul aiuritor al lui Traian Băsescu. În cele din urmă, modernizarea Căilor Ferate din România s-a produs prin preluarea principalelor valori de către un clan al vînzătorilor de fier vechi. E vorba de clanul țiganilor din Toflea (județul Galați) din rîndul cărora s-a ridicat ”elita” investitorilor. Actualii regi născuți din dezastrul CFR sunt niște colectori de fier vechi care au debutat cu livrări pentru SIDEX. Este vorba de cei trei veri din Toflea, Călin Mitică, Vasile Didilă și Gruia Stoica.

Sponsorul partidelor și prietenul lui Rareș Bogdan

Dintre cei trei, unul, Călin Mitică, și-a fixat sediul la Cluj-Napoca, preluînd, prin Transferoviar Grup, celebra uzină Remarul 16 februarie. Cea mai mare uzină de material rulant a Transilvaniei a încăput pe mîna unui ageamiu în domeniu. Nu întîmplător! Călin Mitică este un proprietar pe hîrtie. În spate mai este și Vasile Blaga, cel care se visează europarlamentarul luminat al României, un fel de limbă de lemn și de sforar de aur bun acum și de export. Dacă ai ceva de încasat sau de făcut la Remarul 16 Februarie, rezolvi cu Vasile Blaga. Fiica lui Vasile Blaga, ca orice fiică sau nevastă de beizadea, a lucrat ani buni la Remarul, pe cîteva mii de euro pe lună. Remarul și Călin Mitică au sponsorizat Ziua de Cluj, au plătit vacanțe la politicieni și ziariști.


Iar dacă are un contract de cîștigat, poate interveni și un telefon de la Eduard Hellvig, și el un apropiat al grupului de la Cluj, în care Călin Mitică și Remarul joacă rolul de pușculiță locală. Se spune că Remarul înseamnă Vasile Blaga și SRI. De aceea, Minsterul Transporturilor, chiar condus de PSD, nu se bagă. La un telefon de la SRI sau de la un alt mahăr, Remarul cîștigă. Am soliciat de la Ministerul Transporturilor o listă a contractelor de achiziție atribuite pe SEAP, pentru Remarul 16 februarie. Ne-am mulțumit cu o recapitulare pe ultimii 3 ani, perioadă în care Ministerul Transporturilor a fost condus de miniștri desemnați de PSD. Iată mica recoltă obținută de Remarul în guvernarea PSD-ALDE:

Cum se explică faptul că mai mulți miniștri PSD la Transporturi au avut grijă de contractele lui Călin Mitică? În afară de sprijinul lui Vasile Baga și al lui Eduard Hellvig, trebuie că a contat și sprijinul funcționarilor din Căile ferate. Grupul de la Toflea are o strategie. Lucrează cu directorii din diverse companii ale CFR-ului, îi atrage în tot felul de contracte oneroase sau discutabile și apoi îi transferă în poziții importante. Pentru recompense și pentru protecție! Cazurile sunt nenumărate. Așa a ajuns Iosif Szenteș din director la CFR Călători, director la Remarul 16 Februarie.

Lui Călin Mitică i se permit contracte cît mai elastice. Se spune că Mitică a preluat în revizie și reparații opt tenuri Săgeata Albastră. Și n-a izbutit să repare decît două, povestea pieselor de schimb folosite și reintegrate devenind, și ele, o afacere.

Călin Mitică este prieten cu Rareș Bogdan, cu tot PDL-ul vărsat în PNL și cu tot grupul de la Cluj, de la politică pînă la presă. Călin Mitică mai controlează Transferoviar Grup, companie care efectuează manevră și transport feroviar. Din 2011, a înființat și Transferoviar Călători, cu care efectuează transporturi de călători de la București la Buzău, Galați, Ploiești, Tîrgoviște și pe multe alte rute de pe care CFR călători a dispărut.

Text și selectie de Vlad Dumitraș

Presa română despre Călin Mitică, protejatul lui Vasile Blaga, al lui Eduard Hellvig, al lui Rareș Bogdan și al PNL?

Încă o victorie obținută de milionarul Calin Mitică, patronul Remarul 16 Februarie, în fața procurorilor DNA Cluj.

Astăzi, a avut loc un nou termen de judecata în dosarul în care omul de afaceri Călin Mitică a fost trimis în judecată de procurorii DNA, sub acuzatiile de dare de mita, spălare de bani, complicitate la dare de mită și spălare de bani. Curtea de Apel Cluj a admis, astăzi, cererea societății Remarul 16 Februarie SA, de a încheia contracte subsecvente, în baza unui acord-cadru, cu SNTFC CFR Calatori SA. Dosarul judecat astăzi la Curtea de Apel Cluj a avut ca obiect “verificare măsuri preventive”, inculpat fiind persoana juridică Remarul 16 Februarie, și este disjuns din dosarul 3438/117/2015/a1, în care s-a judecat verificarea măsurii preventive față de Călin Mitica, Dumitru Barbacut, Teodor Alexandru Gavriș, Ștefan Adriian, Laurențiu Seceleanu și SC Remarul 16 Februarie. În acest dosar disjuns, instanța a admis contestația formulată de SC Remarul 16 Februarie SA, împotriva încheierii penale nr. 201/C/14.08.2015 a Tribunalului Cluj, pe care a desființat-o în întregime.
“Pronunțând o nouă hotarare, revoca masura preventiva prev. de art. 493 alin. 1 lit. d C.pr.pen. luata fata de inculpata, masura constand in interzicerea incheierii oricaror acte subsecvente Acordului cadru nr. 24/08.12.2014 incheiat intre persoana juridica inculpata si beneficiarul SNTFC CFR Calatori SA. Cheltuielile judiciare raman in sarcina statului. Definitiva. Pronuntata in sedinta camerei de consiliu din data de 31 august 2015”, se arata in Hotararea 125/2015 a Curtii de Apel Cluj.
Prin aceasta sentinta, practic, instanta a redat dreptul societatii Remarul 16 Februarie, controlata de omul de afaceri Calin Mitica, sa incheie contracte subsecvente cu SNTFC CFR Calatori SA.
La baza speței, Calin Mitică a fost trimis in judecata de procurorii DNA Cluj, pentru a doua oara, in august 2015, sub acuzatiile de dare de mita, spalare de bani, complicitate la dare de mita si spalare de bani, toate in forma continuata. Alaturi de el au fost trimisi in judecata, tot sub control judiciar, alte 4 persoane, inclusiv directori din CFR.

Ce spune rechizitoriul DNA Cluj
In perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, Calin Mitica a dispus remiterea cu titlu de mita, in 12 transe succesive, a sumei de 414.392 lei, lui Gavris Teodor Alexandru, sef Serviciu Automotoare, ulterior director de tractiune in cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. Calatori S.A. Acesta din urma trebuia sa sprijine interesele de afaceri ale S.C. Remarul 16 Februarie S.A. Cluj ca, astfel incat sa obtina contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Sageata Albastra”, in valoare maxima de 220.990.260 de lei si Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Sageata Albastra” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractanta S.N.T.F.C. C.F.R. Calatori S.A.).
Remiterea sumelor de bani s-a facut indirect, intr-o forma disimulata, prin decontarea de catre S.C. Remarul 16 Februarie S.A. a unor facturi fictive, emise de S.C. TEVPAG PLAN S.R.L. Bucuresti (societate comerciala controlata de Gavris Teodor Alexandru), in baza unor acte de receptie fictive si prin organizarea unui circuit de decontare bancara cu un titlu fictiv. Complicele lui Calin Mitica la faptele savarsite in intervalul 25 aprilie – 16 iunie 2014 a fost Dumitru Barbacuti, director general al S.C. Remarul 16 Februarie SA Cluj Napoca. Cei doi au urmarit sa obtina sprijinul lui Gavris Teodor Alexandru.

In luna septembrie 2014, inculpatii Calin Mitica si Barbacuti Dumitru i-au determinat pe inculpatii Arnautu Mircea Cristian, director al Organismului Notificat Feroviar Roman O.N.F.R. din cadrul A.F.E.R., si Panaite Marian, inspector in cadrul A.F.E.R., sa isi indeplineasca in mod defectuos atributiile de serviciu, cauzand prin aceasta o vatamare a drepturilor si intereselor legitime ale persoanei vatamate S.N.T.F.C. C.F.R. Calatori S.A. in concret, inculpatii Arnautu Mircea Cristian si Panaite Marian au semnat acte oficiale prin care au omologat in conditii abuzive operatorul economic privat S.C. Remarul 16 Februarie S.A. Cluj Napoca, pentru ca aceasta societate sa poata participa la licitatia privind „Servicii de reparatii tip RR la locomotivele electrice 5100 KW, dotate cu ICOL”, valoarea lucrarilor licitate fiind de maxim 55.284.858,72 lei. Omologarea a fost efectuata in conditiile in care S.C. Remarul 16 Februarie S.A. nu indeplinea conditiile legale obligatorii pentru a obtine omologarea in stadiul preliminar, conditie obligatorie in vederea participarii la licitatie a firmei respective. Astfel, demersurile ilegale efectuate de catre inculpatii Arnautu Mircea Cristian si Panaite Marian au condus in final, la castigarea licitatiei respective de catre operatorul economic privat S.C. Remarul 16 Februarie.
In perioada decembrie 2014 – ianuarie 2015, inculpatul Dae Gelu, in calitate de director general al Autoritatii Feroviare Romane A.F.E.R., a exercitat presiuni asupra membrilor unei Comisii de analiza constituita la nivelul O.N.F.R. (prin amenintarea referitoare la pierderea functiilor de conducere detinute, respectiv cercetarea si sanctionarea disciplinara) in scopul ingreunarii cercetarilor in prezenta cauza penala, prin impiedicarea tragerii la raspundere penala a inculpatului Calin Mitica.  (Ioana Oros, Ziar de Cluj, 2015)

”Surse judiciare au declarat pentru Mediafax că omul de afaceri Călin Mitică, directorul Transferoviar Grup, Kinga Mădărășan, și fostul director al Remarul 16 Februarie Adriian Ștefan sunt acuzați că s-au constituit într-un grup infracțional organizat, urmărind să corupă funcţionari publici cu funcţii de conducere din cadrul unor structuri subordonate CFR SA, din CFR Călători SA şi din Societatea Naţională a Sării Salrom SA, pentru a obţine contracte pentru cele două firme pe care le controla Mitică.
„Au fost reținuți toți trei, vor fi duși la Tribunalul Cluj cu propunere de arestare preventivă”, au declarat sursele citate.
Potrivit aceloraşi surse, audierile în dosarul Transferoviar Grup – Remarul 16 Februarie continuă și miercuri la sediul DNA Cluj, în fața procurorilor fiind chemate peste zece persoane suspectate că ar fi implicate în acest caz  (Avram Eliza, Romania Liberă, 2015)

”Elena Lucia Tanasă, la data faptei director Vânzări, Logistică, Parteneriate la Societatea Națională a Sării SA, a fost trimisă în judecată pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită în formă continuată.
Călin Mitică, la data faptelor om de afaceri ce controla SC Transferoviar Grup SA, pentru infracțiunile de dare de mită în formă continuată şi spălare de bani în formă continuată.
Kinga Mădărăşan, la data faptei director general la SC Transferoviar Grup SA, a fost trimisă în judecată pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită în formă continuată.
Ştefan Adriian, la data faptelor director de infrastructură SC Transferoviar Grup SA, a fost trimis în judecată pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la dare de mită în formă continuată, complicitate la spălare de bani în formă continuată, complicitate la dare de mită,
Ianchiş Cosmin Adrian şi Miclea Cornel Eugen, la data faptelor administratori ai unei societăți comerciale, au fost trimişi în judecată pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la dare de mită, în formă continuată, complicitate la luare de mită, în formă continuată, complicitate la spălare de bani, în formă continuată. (Monitorul de Cluj, martie 2018)

”Omul de afaceri clujean, Calin Mitica, suspectat de procurorii DNA ca s-ar afla in epicentrul unor fapte de coruptie prin care s-au manipulat mai multe licitatii la compania de productie a sarii Salrom in favoarea companiei sale de transport feroviar Transferoviar Grup in detrimentul CFR Marfa, este denumit uneori si „Gruia Stoica de la Cluj” si a fost implicat, prin multele sale firme la care este actionar, in diverse afaceri controversate, cea mai mare parte avand legatura cu domeniul feroviar. Calin Mitica s-ar afla in epicentrul unor fapte de coruptie pentru care DNA face marti perchezitii in 22 locatii situate in Bucuresti si in judetele Cluj, Ilfov, Galati.
Potrivit DNA, Calin Mitică ar fi manipulat mai multe licitații la Compania de productie a sarii Salrom in favoarea companiei sale de transport feroviar Transferoviar Grup în detrimentul CFR Marfa. De asemenea, DNA il acuza pe Calin Mitica de corupere a unor oficiali din conducerea CFR Calatori pentru a acorda contracte de reparatii companiei sale Remarul 16 Februarie SA. (Victor Cozmei, HotNews 2014)

Controversatul afacerist Călin Mitică, la masă cu Vasile Blaga și Emil Boc

Liderii democrat-liberali nu-și uită foștii susținători, nici când aceștia au probleme cu legea. Este și cazul controversatului afacerist Călin Mitică, patronul Transferoviar Grup și al uzinelor Remarul 16 Februarie.

Vineri, 17 aprilie, cu ocazia Congresului UDMR, s-au strâns la Cluj mai mulți lideri ai noului Partid Național Liberal: Alina Gorghiu, dar și Vasile Blaga.

Dacă, pentru „uzul publicului” liderii PNL au organizat o conferință comună de presă, pentru cercul restrâns al membrilor de partid s-a pus de o masă la Hotel Victoria.
Printre cei care au participat, consilieri locali, județeni și alți lideri locali, s-au numărat și primarul Emil Boc, eurodeputatul D. Buda și senatorul Alin Tișe.
Surse din cadrul PNL au declarat pentru Monitorul de Cluj că, la prânzul organizat la Hotel Victoria, la masa liderului Vasile Blaga s-a așezat nu numai cei trei lideri locali enumerați mai sus, ci și controversatul afacerist Călin Mitică. Acesta a fost invitat de bună seamă pentru serviciile aduse PNL și liderilor săi din „jumătatea democrată”! (Monitorul de Cluj, aprilie 2015)

CANCAN.ro, site-ul nr. 1 din România, publică în exclusivitate imagini fabuloase cu fostul Ministru de Interne Vasile Blaga, actual boss PNL! „Buldogul”, aşa cum era poreclit Vasile Blaga în perioada în care se afla la vârful lumii politice din România, şi-a sărbătorit în stil mare onomastica la Poiana Braşov!
Vasile Blaga şi apropiaţii lui au chefuit la hotelul de lux Edelweiss din Poiana Braşov, deţinut de milionarul Călin Mitică, anchetat de DNA. Hotelul de 4 stele a fost închis pentru petrecerea lui Blaga, însă CANCAN.ro, site-ul nr. 1 din România, a obţinut imagini video, pe care le publică în mega-exclusivitate” (Cancan.ro, 3 ian 2018)

Te ia DNA :Vasile Blaga, fost ministru • 29 Aprilie 2015

CFR Calatori a cumparat de-a lungul anilor sau a reparat vagoane si locomotive la preturi umflate cu pompa. Culmea, vagoanele si locomotivele supraevaluate nu sunt bune de nimic si ruginesc in gari. In 2010, CFR Calatori a semnat un contract de furnizare a 11 locomotive disel second hand cu societatea Remarul Cluj, detinuta de Calin Mitica.
Curtea de Conturi arata ca licitatia a fost aranjata prin caietul de sarcini si ca societatea Remarul a livrat locomotive necorespunzatoare tehnic. Valoarea contractului a fost de 18 milioane de euro. O evaluare independenta, comandata in 2012, arata ca valoarea locomotivelor a fost umflata cu 6, 6 milioane de euro. Din cauza problemelor tehnice, pe parcursul a 2 ani, locomotivele livrate de Calin Mitica au stat blocate in gara 400 de zile. Remarul a incasat 23 de milioane de euro pentru a livra 8 trenuri de mici dimensiuni (trenuri cu 3 vagoane) companiei CFR Calatori.
Aceste mini- trenuri au fost cumparate de compania Remarul din Franta, de la societatea nationala de transport calatori, care atentie le-a vindut la fier vechi, deoarece fusesera date in exploatare in anii 50. Compania Remarul le-a vopsit, le-a reparat si le-a livrat CFR Calatori. Specialistii feroviari spun ca, la aceasta afacere, CFR Calatori a pierdut circa 10 milioane de euro. Evident, mini- trenurile baronasului feroviar Mitica nu au functionat si au adus pierderi companei de transport feroviar. Mai grav insa, este faptul ca trenurile aduse din Franta contin din fabricatie o substanta numita azbest, considerata ca fiind cancerigena. O prima legătură directă a lui Vasile Blaga cu Remarul 16 Februarie o constituie fiica sa, Agathe, care a lucrat, potrivit propriului CV, pe postul de „management counselor” la compania clujeană deținută de Călin Mitică. Altfel spus, fiica lui Blaga a lucrat și a încasat bani de la o companie care a participat masiv la căpușarea CFR, cu zeci de milioane de euro. Agathe Rudeanu (numele după căsătorie) a încercat să ascundă relația cu Remarul, ștergând pe 14 ianuarie 2011 din CV-ul său postul ocupat la compania clujeană. Mai mult, in Declaratia de avere atasata, Blaga (la Plasamente) are actiuni la Remarul. Toate tunurile pe care le-a dat Calin Mitica care acum este arestat, le-a dat cat Blaga a fost la putere. Mai mult chiar, Emil Sabo, mana dreapta a lui Blaga in toate campaniile, a fost pus director la CFR infrastructura, colaborator direct cu Remarul. Uite si alte tunuri date de omul lui Blaga, Calin Mitica:
2005: achiziția a 34 de vagoane, 87 milioane lei (ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, PD)
– 2005: achiziția a 6 automotoare cu remorcă second-hand, 7,5 milioane lei (ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, PD)
– decembrie 2007: reparații și modernizare locomotive, 110 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)
– iulie 2008: achiziție rame electrice (vagoane cu motor), 224 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)
– decembrie 2008: reparații locomotive, 167 milioane lei (ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, PNL)
– decembrie 2010: adaptarea automotoare Diesel pentru circulația pe căile ferate române, 336 milioane lei (ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, PDL)  (Te ia DNA.ro)

CALIN MITICA a fost arestat: Biografia Calin Mitica de la Remarul 16 februarie la Vasile Blaga si fiica sa Agathe Cristina Rudeanu, scrie si https://www.vedeteblog.com in 2014.

octombrie 29, 2014
ROMANIA TV scrie ca omul de afaceri clujean Calin Mitica a fost arestat alaturi de alte 4 persoane in dosarul de coruptie de la CFR Marfa. Procurorii Directiei Nationale Anticorputie Cluj l-au pus oficial pe Calin Mitica sub acuzare pentru constituirea unui grup infractional organizat.

El a fost audiat la sediul DNA Cluj, în dosarul de coruptie în care au avut loc mai multe perchezitii, inclusiv la CFR Calatori si CFR Marfa.

In acelasi dosar a primit ordonanta de retinere pentru 24 de ore si Teodor Gavris – director în cadrul CFR Calatori.

Teodor Gavris ar fi primit mita aproape jumatate de milion de lei pentru a avantaja societatea comerciala Remarul 16 Februarie SA Cluj-Napoca la atribuirea unor contracte.

Vedete blog: Scurta Biografie CALIN MITICA

Calin Mitica detine firme importante în transportul feroviar, precum Transferoviar si Remarul 16 februarie.

Calin Mitica detine companiile de reparatii vagoane Remarul 16 Februarie si SIRV Brasov SA.Compania Remarul 16 februarie este considerata a fi una din cauzele pierderilor financiare majore de la CFR Calatori. In anul 2012, Curtea de Conturi a descoperit o pierdere de, 200 de milioane de euro in contabilitatea companiei CFR Calatori, mare parte din cauza firmei detinute de Calin Mitica.
In spatele Remarul 16 februarie se afla si un politician greu, Vasile Blaga.
Fiica lui Vasile Blaga, Agathe Cristina Rudeanu, a fost angajata în 2005 la Remarul, iar din 2006 si pana în 2010, compania lui Calin Mitica a castigat licitatii pe banda rulanta la CFR, incasand aproape 200 de milioane de euro, potrivit unei anchete a revistei Kamikaze.
In februarie 2011, dupa o ancheta jurnalistica, Agathe Cristina Rudeanu si-a scos din CV-ul personal faptul ca lucreaza la Remarul 16 Februarie.
CV, de altfel, public, afisat de fiica lui Blaga pe un site de internet.

Lucrurile devin si mai interesante cand aflam cu cine este casatorita fiica lui Alexandru Noaptes, omul lui Calin Mitica si sustinut de Vasile Blaga pentru functia Sef al CFR Calatori în 2005.

Fiica lui Noaptes este casatorita din 2008 cu juniorul Hrebenciuc, aflat în prezent în arest preventiv, dupa ce DNA l-a acuzat ca ar fi beneficiarul unei spagi de 12.000 de hectare din cadrul celor 43.000 de hectare ce urmau sa fie retrocedate cu ajutorul si influenta eminentei cenusii din PSD, Viorel Hrebenciuc. Potrivit presei locale, omul de afaceri Calin Mitica a fost protagonistul unor afaceri controversate si profitabile, în ultimii ani. El este unul dintre beneficiarii unui contract din 2008 de aproape jumatate de milion de euro pentru dotarea cu vagoane noi si modernizarea celor existente ale CFR Calatori. CFR SIR V, firma detinuta de Calin Mitica, a avut o cifra medie de afaceri de aproximativ 3,2 milioane de lei cu doi ani înainte de semnarea contractului din 2008, adica de 100 de ori mai mica decât valoarea comenzii primite de la CFR. Remarul 16 Februarie, cealalta firma a omului de afaceri, a obtinut 189 de milioane de lei din contractul de 1,8 miliarde de lei pentru vânzarea catre CFR Calatori a 40 de rame electrice tip Z-EMU.

Intr-un drept la replica publicat pe site-ul www.adevarul.ro, statea scris ca in ceea ce priveste presupusele incalcari ale legii de catre domnul Calin Mitica, opinia publica trebuie sa stie ca domnia sa nu are nicio condamnare penala si nu a incalcat nicio lege a Romaniei. Si mai mult, se sublinia faptul ca omul de afaceri Calin Mitica a aratat, in toti acesti 13 ani de cand activeaza in mediul de afaceri, ca respecta atat legile cat si comunitatea, sustinand financiar numeroase actiuni sociale si culturale, meritul sau in acest sens fiindu-i recunoscut inclusiv prin decorarea sa de catre Arhiepiscopia Ortodoxa a Vadului, Feleacului si Clujului cu una dintre cele mai importante distinctii, “Crucea Transilvana”. Se pare insa ca procurorii DNA nu prea le au cu „cele sfinte” si nu au fost de loc impresionati de “Crucea Transilvana”.  (Vedete blog 2014)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here