E-commerce a explodat in primul trimestru, marii retailer au raportat cresteri si de 300%

0
1013
E-commerce retail

E-commerce-ul este printre  putinele domenii care au cunoscut cresteri spectaculoase în ultimele luni, datorita distantarii sociale impuse de pandemia generata de coronavirus.

Cât de mare este de fapt cresterea vanzarilor în e-commerce în aceasta perioada, vom vedea in continuare.

La noi, marii retailer nu au dat înca cifre exacte, dar peste ocean gigantii din aceasta industrie, cotati la bursa, au dat publicitatii cifre impresionante.

Walmart și Home Depot

Walmart (WMT) și Home Depot (HD) – doi mari jucatori din piata de retail american, au raportat vânzările de e-commerce trimestriale în aprilie , iar aceastea au fost pe masura asteptarilor, asa cum spera toata lumea, într-un mediu precum cel actual.

Walmart a dezvăluit în raportul său fiscal pe primului trimestru că vânzările sale din comerț online pe segmentul Walmart –US au crescut cu 74% în trimestrul trecut, o accelerație accentuată față de creșterea de 35% înregistrată în trimestrul anterior – trimestrul 4 din 2019 raportat in ianuarie. Gigantul din retail a adăugat că vânzările sale de e-commerce  din  divizia Sam Club au crescut cu 40%, în creștere față de 33% din trimestrul anterior.

Nu este surprinzător, Walmart a înregistrat o creștere deosebit de puternică pentru serviciile de preluare și livrare a alimentelor – un punct puternic  in eforturile sale de expansiune a diviziei de e-commerce cu mult înainte de  criza COVID-19 – compania a afirmat că, creșterea  serviciilor de preluare / livrării s-a apropiat de 300% la maximul său și că numărul de clienți noi care  au încearcat serviciile a crescut cu de 4 ori de la mijlocul lunii martie.

Mai mult decat atat seful divizei e-commerce US a Walmart , a spus ca nu doar volumul vanzarilor a crescut dar si rata de revenire a clientilor si  rata de repetare a comenzilor au crescut semnificativ, mai ales in randul clientilor cu varste peste 50 de ani.

Home Depot a dezvăluit că, vânzările sale de comerț electronic au crescut cu 79%  rata anuala în trimestrul trecut, creșterea accelerându-se în „cifre cu trei zerouri” spre sfârșitul trimestrului. Compania a adăugat că numărul său de clienți din e-commerce a crescut  mai mult decât dublu și că vânzările online au reprezentat aproape 15% din vânzările totale.

Walmart si Home Depot sunt printre cei mai mari retailer din SUA, dar diviziile acestora din e-commerce nu sunt atat de dezvoltate ca cea a lui Amazon.

Alti jucatori din piata de e-commerce

Statisticile de e-commerce ale Walmart și Home Depot sunt cele mai recente dintr-o serie lungă de cifre impresionante de vânzări online, care au fost facute publice în ultimele săptămâni atât de retaileri, cât și de alți jucători din industrie. Iata cateva informatii ale altor jucatori importanti:

  1. PayPal – platform de plati online securizate – a raportat că tranzacții semnificative pentru platforma sa  ce au crescut cu 43% în primul trimestru și contul sau  activ net a crescut cu 135% la 7,4 milioane dolari americani
  2. Target – un alt retailer important – a raportat la 23 aprilie că vânzările sale online au crescut cu 275% rata anuala în primul trimestru.
  3. BestBuy – retailer ce este prezent în Statele Unite dar si Canada si Mexic a raportat ca a reusit sa imi mentina rata de crestere de 70% desi mare parte din magazinele sale fizice au fost inchise temporare din cauza COVID-19.
  4. Shopify – platform de creeare de magazine online a raportat o crestere de 62% a magazinelor nou create.
  5. Etsy – platform online de vanzare a produselor create artizanal, de mâna, a raportat o crestere de 79% rata anuala, in primul trimestru din acest an și de asemenea, a înregistrat vânzări de măști în valoare de 133 milioane USD care nu sunt incluse în procentele de mai sus.

Liderul e-commerce – Amanzon

Amazon, incontestabil liderul comertului online in Statele Unite dar si la nivel mondial a raportat cresteri, dar nu la nivelul celorlalti jucatori.  Din cauza atât dimensiunii sale, cât și prioritizării comenzilor pentru alimente și a altor „produse esențiale” – ratele sale de creștere a comerțului electronic nu au fost la fel de spectaculoase.

Veniturile Amazon au crescut cu 26% în primul trimestru, până la 75,5 miliarde de dolari, segmentul său din America de Nord crescând cu 29% până la 46,1 miliarde de dolari. Previziunile sale de venit  in T2  sunt de 75 până la 81 miliarde de dolari (destul de realiste, având în vedere istoricul recent de orientare al Amazon) implică o creștere de la 18% la 28%.

Faptul că Amazon este capabil să răspundă doar la cerere pe termen scurt pare să fi dat un impuls de vânzări tuturor, de la Walmart la Best Buy la PayPal. Cu toate acestea, compania lui Jeff , care a angajat 175.000 de oameni pentru a ajuta la acoperirea creșterii cererii sale, a inregistrat  termene de livrare pentru  marfuri neesențiale mult imbunatatite. O parte din cererea de la clienții Amazon care a plecat la rivalii din martie foarte fi probabil  vor reveni la gigantul comerțului electronic.

Plățile de stimulente au impulsionat puternic și vânzările din comerț electronic ale multor firme., CEO-ul Walmart, Doug McMillon a menționat că, cheltuielile cu stimulentele salariale au oferit un impuls major vânzărilor de bunuri  de larg consum ale lui Walmart la sfârșitul trimestrului  I, raportat in aprilie. Astfel de cheltuieli au ridicat și vânzările lui Walmart pe mai, compania se așteaptă ca impactul acestora  să scadă mai târziu în trimestrul II.

Faptul că multe magazine de vânzare închise sunt în proces de redeschidere va avea, probabil, și un anumit impact asupra activității de comerț electronic. La fel ar putea fi și faptul că o parte din cheltuielile cu bunurile de larg consum ale consumatorilor se vor întoarce în domenii precum masa in oras și călătorii, chiar dacă deocamdată aceste cheltuieli rămân cu mult sub nivelurile anterioare COVID-ului.

In asteptarea la raportarile retailerilor din online europeni si mai ales cei din Romania, putem privi cu optimism moderat aceste cresteri care pe termen mediu pot impulsiona productia de bunuri de larg consum, si nu doar cele produse in China.

Ecommerce –ul va ramane o ramura importanta a comertului cu amanuntul si va lua probabil partea leului în urmatoare perioada. Acest lucru depinde totusi foarte mult de conditiile de izolare, care acum par sa se relaxeze în intreaga Europa. Cu toate acestea, tendinta de cumparare online a crescut, volumele si diversitatea bunurilor cumparate online a crescut si va ramane pentru ceva timp la niveluri ridicate.

CITESTE SI

Companiile active in-retail care inchiriaza sau detin spatii industriale mizeaza pe dezvoltarea comertului online pentru a recupera pierderile

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here