Disputa  CEL.ro – eMAG continuă:  Şicane între Altex şi Cel.ro, după o reclamă „lipsită de etică”

0
592

Magazinul online CEL.ro a transmis printr-un comunicat că eMAG, unul dintre competitorii săi, a fost sancționat contravențional de către ANAF pentru folosirea mărcii înregistrate CEL.ro pentru a face publicitate înșelătoare şi a-şi promova magazinul online prin intermediul motorului de căutare Google.

“eMAG a folosit, în perioada ianuarie 2018 – iunie 2019, marca înregistrată CEL.ro pentru a face publicitate înșelătoare și a-și promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de căutare Google. Prin metode SEO și profitând de autoritatea pe care o are în motoarele de căutare a reușit să aducă o pagina din site-ul sau fără nici o legătura cu marca CEL.ro în prima pagina din motorul de căutare Google pentru a deturna vizitatorii în căutarea mărcii concurente. eMAG a folosit următorul anunț publicitar:

Cauţi www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro.

https://www.emag.ro/search/www+cel+ro

Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. ⭐ Profita acum de prețuri avantajoase ✅. Gasesti mai mult decat crezi! Comanda și ai livrare și retur simplu!”, transmit oficialii CEL.ro.

eMAG recunoşte că a primit un avertisment de la ANAF şi spune că îl va contesta, dar neagă că ar fi folosit practici înșelătoare.

„eMAG nu a fost amendat și nici nu a folosit practici înșelătoare. Este vorba de un conținut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare și bunelor practici din industrie: cuvintele și expresiile căutate de clienți pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acționat întotdeauna conform acestor regulil și bune practici si va contesta adresa formulată”, transmite eMAG.

Cu alte cuvinte, eMAG spune că a linkul: https://www.emag.ro/search/www+cel+ro şi mesajul “Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro” apar utilizatorilor la căutări în Google după ce mai mulţi utilizatori au intrat pe pagina eMAG.ro şi au căutat în site-ul lor (expresia) “cel.ro”, iar aceste căutări s-au reflectat automat în indexările motorului de căutare Google.

Pe de cealaltă parte, CEL.ro susţine că “utilizarea textului mai sus menționat a dus la distorsionarea realității și a creat în mintea consumatorului mediu percepția falsa ca www.cel.ro poate fi accesat și de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, așa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectată opțiunea de a alege în cunoștință de cauză. eMAG a profitat de reputația mărcii concurente pentru a crea confuzie în rândul consumatorilor și între comercianți și pentru a obține foloase necuvenite”.

În ceea ce priveşte sancţiunea primită de eMAG, Agenția Națională de Administrare Fiscală spune că nu poate transmite detalii pentru că aceste sunt date secrete fiscale.

Mai mult, eMAG atrage atenţia că acelaşi lucru se întâmplă cu afişările din Google şi în cazul căutărilor care conţin expresia „eMAG”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here