Directorii din Romania prefera profitabilitatea pe termen lung

0
2661

Circa trei sferturi dintre directorii generali din Romania declara ca scopul firmelor pe care le conduc este sa creeze valoare pentru toate partile interesate, nu doar pentru actionari, iar 4 din 5 spun ca se concentreaza mai mult pe profitabilitatea pe termen lung decat pe cea imediata, arata cea mai recenta editie a raportului pentru Romania a PwC Global CEO Survey 2016. Printre partile interesat se numara clientii, actionarii, angajatii, competitorii, comunitatea locala dar si institutiile guvernamentale si cele de reglementare.

De asemenea, majoritatea directorilor generali din Romania cred ca angajatii cu abilitati cheie prefera sa lucreze pentru organizatii ale caror valori coincid cu ale lor (54%), in vreme ce 44% dintre respondenti considera ca talentele cheie se orienteaza mai degraba catre angajatorii care ofera pachetele salariale cele mai competitive.

77% dintre directorii generali anticipeaza ca progresele tehnologice, ca mega-tendinta globala, vor transforma semnificativ in urmatorii 5 ani asteptarile pe care partile interesate le au de la companii. Pe de alta parte, organizatiile folosesc o paleta tot mai larga de tehnologii digitale ca instrument de comunicare, relationare si crestere a gradului de implicare a partilor interesate – 91% dintre directorii executivi spun ca imbunatatesc modul in care folosesc tehnologia pentru a intelege si satisface cerintele partilor interesate.

“Aflate sub presiunea schimbarilor tehnologice, care sporesc viteza circulatiei informatiei si expun organizatiile de afaceri in mod direct presiunilor opiniei publice, companiile sunt intr-un punct de inflexiune ce presupune redefinirea modelului de afaceri. Directorii generali ai companiilor din Romania, in ton cu omologii lor de la nivel global, incep sa puna tot mai mult accentul pe crearea de valoare pe termen lung. De altfel, 88% dintre directorii de companii sunt de parere ca in secolul XXI succesul in afaceri va insemna mai mult decat obtinerea profitului financiar. Astfel, sistemul economic actual tinde spre o repunere a eticii de afaceri in centrul preocuparilor unei companii”, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partener, PwC Romania.

Pentru a raspunde exigentelor tot mai diversificate, organizatiile implementeaza multiple schimbari in modul in care evalueaza succesul si in care comunica. 94% dintre respondenti implementeaza schimbari in modul in care definesc si gestioneaza riscurile ca raspuns la asteptarile in continua transformare ale partilor implicate, iar 89% doresc sa imbunatateasca activitatile de marketing, comunicare si dezvoltare a imaginii de brand.

83% dintre cei intervievati afirma ca forta de munca educata, calificata si flexibila reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte pentru societatea actuala, iar 73% o mentioneaza ca fiind un domeniu prioritar in care mediul de afaceri ar trebui sa colaboreze cu autoritatile. 92% dintre ei se concentreaza pe respectarea drepturilor angajatilor si asigurarea bunastarii fortei de munca, ca domeniu organizational in care doresc sa aduca imbunatatiri.

Directorii generali din Romania declara ca investitorii lor sunt interesati in mai mare masura de aspectele etice ale investitiilor (52%), intr-o proportie chiar mai mare decat omologii lor globali care cred ca actionarii si investitorii sunt interesati mai degraba de venituri si cresterea capitalului (58%).

Pentru respondentii din Romania crearea de valoare pentru partile interesate si profitabilitatea sunt elemente interconectate. Astfel, 57% dintre respondenti cred ca crearea de valoare pentru toate partile interesate ajuta companiile lor sa fie profitabile, in vreme ce 43% considera ca profitabilitatea ajuta la oferirea de valoare pentru toate partile interesate.

38% dintre directorii generali din Romania declara ca investesc deja intr-un program concret de responsabilitate sociala corporativa, iar 43% spun ca responsabilitatea sociala corporativa sta la baza tuturor actiunilor companiei pe care o conduc. La acest capitol insa se inregistreaza o diferenta semnificativa fata de raspunsurile directorilor generali de la nivel global care in proportie de 64% declara ca pun responsabilitatea corporativa la baza actiunilor companiei.

In plus, 74% dintre respondenti arata ca raportarile companiei tin cont de aspectele financiare, cat si de cele non-financiare. In schimb, respondentii sunt de parere ca, atunci cand iau o decizie de cumparare a unor produse sau servicii, clientii tin cont mai degraba de criterii precum pretul, usurinta procurarii sau functionalitatea acestora (72%), decat de interesele tuturor partilor interesate (28%).

“In contextul schimbarii continue a asteptarilor partilor interesate, al dezvoltarii tehnologiei informatiei si al transformarilor rapide si disruptive care au loc in mediul economic, organizatiile intampina multiple provocari si sunt nevoite sa se adapteze din mers, mergand uneori pana la redefinirea scopului organizatiei si a ariilor de activitate ale acesteia”, mai spune Simion.

Context:  Editia a 19-a a sondajului anual PwC Global CEO Survey a fost realizata in ultimul trimestru al anului 2015, pe baza raspunsurilor a 1409 directori de companii din 83 de tari. La nivel regional, au fost luate 476 de interviuri in Asia-Pacific, 314 interviuri in Europa Occidentala, 170 in Europa Centrala si de Est, 169 in America de Sud, 146 in America de Nord, 87 in Africa si 47 in Orientul Mijlociu. In Romania, au fost realizate 82 de interviuri cu directorii generali locali.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here