Designul nu e arta dusa cu capul… e meserie adevarata!

0
1647

Ați aruncat un logo făcut de un designer bun, acum 20 ani! Cercetările mele pe logoul Compania Națională Poșta Română au ajuns să semene cu un roman polițist. Experiența mi-a spus ca pe logoul vechi a lucrat cineva care avea cunoștințe de graphic design, nu făcute pe clipuri de 20” ci în agenție.
Atenție! Conținut plictisitor și tehnic!
Dacă ați ajuns la mine, eu vă propun un demers vizual, cu abateri în context.
Cred ca Poșta merita un lucru cinstit.

Istoric. Avem un logo care are aprox 20 ani de viață, cu câteva variații. În schema desenată de mine vedeți fotografiile și desenele pe două coloane, stanga descendent și dreapta ascendent.
Vă demonstrez ca logoul unei instituții care are istorie și tradiție putea fi restilizat în continuitatea celor vechi. Și ar fi arătat și bine, era și pe brief (care brief vedeți de fapt comunicatul poștei pe site).

1. Logoul anterior celui existent are un twist al goarnei care separa P/R-ul de restul construcției. Sunt destul de apropiate, dar mie personal îmi place mai mult. Plecând de la el se obțin niște forme echilibrate care au o creștere spre dreapta.
De ce să lași goarnă? Pentru ca este un icon memorabil asociat deja acestei instituții. Sunt mai multe exemple pe la vecini destul de bine făcute. O înțelege și un suedez si un bulgar…

2. Putem descifra geometria literelor și spiralei și vedem unde putem lega literele și unde ne ajută sa cream spații de ruptură intre forme.
De ce alb negru? De ce creion/de mână?
Pentru ca în căutarea asta nu îți trebuie perfecțiune ci modelare spațiu, plin gol.
Dacă te simți mai eficient pe calculator să știi ca uneori asta e un defect. Greșelile au rolul lor în descoperirea formei.

3. Facem iteratii cu tăieri jos, cu decupaje și sens diferit la goarnă. Până devine plictisitor. Din plictiseală apar soluții interesante.
Mie mi-a apărut invenția lui DOREL.
cum care? Meșterul care a decupat șablonul pentru pictură pe căsuțe poștale 🙂
Dorel a îmbunătățit logoul cu niște spații care transformă semnul vizual într-un simbol bauhausian. N-am băut nimic, văd doar promisiunea unor module care se nasc din șablonul lui. Stencil, ca să fim mai pa vibe cu genZ.

4. Șablonul te duce cu gândul la un simbol gros, mai nefinisat, brutalist. Tranziția o poți face de la un exemplu la celălalt și iteratiile sunt pe white space și terminații.
Fiecare formă are un sens ascendent sau descendent. Ideal este ca forma finală să fie echilibrată din între tăierea și tensiunea sensurilor.

5. Less is more.
Faci ce faci și încerci să te simplifici. Simplu, nu ușor. Prin reducere la esențial e posibil ca logoul pe care lucrezi la un moment dat să devină minimalist și obscur. Te oprești și te întorci la un semn recognoscibil.
În demersul ăsta nu mi-am propus să iau vreun premiu.
Doar să vă arăt ca se poate mai bine, mai simplu, mai aproape de ce există.
De ce să fugi după Circ ambulant dacă ai un job cinstit, care se poate rezolva cu ceva tehnică și logică?

Designul nu e artă dusă cu capu
E o meserie

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here