De la Combinatii  IT la combinatia eMAG – …pe ce cheltui tu banii companiei  eMAG – Iulian Stanciu?

4
6215
emag

36 de milioane de euro PIERDERE PURA in fum si oglinzi…Platforma IT -necuantificabila in contabilitate…tehnologia neamortizabila.

In primul rand e clar ca articolul legat de eMAG si de managerul minune Iulian Stanciu ( cel care e alintat de presa prietena cu apelativul de „managerul care cunoaste o singura viteza-inainte) a suscitat interes si polemici…eu as zice ca Stanciu cunoaste de fapt doua viteze – „pe loc” si „deloc”.

Cateva raspunsuri celor care au citit- peste 25,000 de cititori- se vede clar pe site numarul cititorilor… voi publica si comentariile postacilor si ale celor care au avut ceva de zis si voi incerca sa raspund la ele… Public comentariile si dau raspunsuri la final. Le multumesc celor care au comentat, ii ignor pe postacii si toxicii apartinand eMAG  si pe cei care au vanat greseli de ortografie in primul articol  pentru ca este evident ca sunt lucruri inerente.

Incerc sa dau niste raspunsuri clare unor chestiuni ridicate de ei si care merita un raspuns.
Si da – acest articol este o opinie…Opinia Saptamana Financiara 
Emag a avut ocazia si a fost invitat si am asteptat o saptamana niste raspunsuri.
Am primit niste…arogante… Asta e cultura de mahala a Ploiestiului din care vin managerii Ghita si Iulian Stanciu-Aroganta.
Aroganta e buna in business. La fel de buna ca si LACOMIA. Greed is Good-zicea un film celebru reflectand viata de pe Wall Street… Cand iti risti proprii bani…Oare? sa fie buna lacomia? eu nu cred…
Sa fie buna aroganta? Nici asta nu serveste la nimic.
Aroganta e doar stupiditate mascata in „inteligenta artificiala” a generatiei „bani din soft adica din fum marca Ghita/Stanciu ” care nu-ti livreaza decat aparate de aer conditionat gata stricate, sau cand service-ul e un cauchemar, vorba francezului din Ploiesti…. Pana la urma filozofia succesului se intemeiaza pe o afacere 360 de grade – adica pe un succes rotund care vizeaza TOATE aspectele unei afaceri..
Nici un raspuns fata de cum s-a cumparat o afacere moarta si pe pierdere cu 120 milioane de dolari… Si de ce Naspers a platit pe un excel 120 milioane de dolari? sau cat o fi platit de l-a imprumutat apoi Ghita pe amicul lui de la Romania Tv si purtatorul lui de serviete cu 90 de milioane de euro ca sa-si preconstituie sursa spagii?
 
Nici un raspuns despre greselile si costurile War Rooms.( Pana si denumirea e un vant intelectual din gara din Ploiesti)…Daca sunt camere de razboi inseamna ca voi acolo credeti ca sunteti eroii vreunui joc video…cand colo…ce sa vezi? acolo chiar trebuie sa iei decizii in timp real… trebuie sa ai grija de businessul firmei si sa produci profit dintr-o actiune de marketing, altfel, cu o filozofie clara si un scop cert…si se vede treaba ca deciziile sunt gresite si nu greseala e problema ci costul ei…si cine anume plateste domnule Stanciu?
 
Raspunsul lui Stanciu- Daaaa..dar am livrat si am castigat increderea publicului-iaca in comentariile de pe site cata incredere are publicul cand suna la Depanero si nu raspunde nimeni, cand aparatele nu ajung sau ajung tarziu si prost si nefunctionale…
 
Pe o bere la beraria H ca nu platesti tu? Pun pariu pe o bicicleta Pegas ca nu platesti tu…Uuups…ambele iti apartin. Multitasking…dezavantajul multitaskingului e ca faci mult dar prost domnule manager eMAG, carciumar si terasier dar si facator de bicilete, de softuri de etc… In loc ca eMAG sa-si concentreze business-ul a devenit vanzator de cosmentice, spray-uri de camera, de masini de cusut, de spalat, de tuns iarba si de imprimante…halal diversificare…
 
Ca sa nu mai intrebam de ce s-a schimbat numele firmei falimentare acum Asesoft cu NOD? Network Distribution Grup? De mandru ce este? Sau datorita asocierilor penale cu Ghita?
 
Iata ce zic cititorii…nici vorba de multumire sau mandrie…customer service ZERO.
  1. Un articol foarte bine documentat. Preturile emag au fost mereu umflate si in alta parte gasesti mai ieftin si mai bun si cu Depanero…m-am saturat de incompetenta lor cat au reparat de 5 ori intr-o luna o imprimanta noua luata de la emag…Ma bucur ca s-au trezit si postacii celor de la emag din ce citesc mai sus :))

  2. profitul e o opinie, fluxul de trezorerie o realitate. e din alfabetul contabilității.
    așa că stanciu are dreptate când spune că are cash-flow pozitiv. sunt cheltuieli care nu afectează trezoreria (amortizările de exemplu). nu-i niciun paradox în ce spune stanciu. se dezvoltă agresiv fiindcă atrage resurse și scoate profit mai târziu.

  3. Florin, scuza-ma dar tu te auzi ce spui ? Sa presupunem ca vinzi guma de mestecat… O vinzi in pierdere 3 ani cu un fond de investitii in spate pentru ca…e guma organica sa zicem si tu crezi in ea si afacerea ta… Ai impresia ca esti un manager bun daca artificial ai cash flow din neplata furnizorilor la timp si intarzierea platii salariilor sa zicem ? Iti dai seama ca e doar o iluzie si banii aia nu sunt cash flow real si sustenabil care sa iti ridice afacerea ? Teoretic mergi bine dar daca tragi linie cu creionul esti in pierdere si…aproape de faliment. Oricat de mult ai crede in produsul tau cand pierzi milioane de euro si doar teoretic dai bine nu se numeste oare ca managementul este unul defectuos si falimentul e dupa colt ?

    4. Nu stiu de ce iti imaginezi ca pierderile sunt date de vanzarea in pierdere. De ce nu iei in calcul investitiile in infrastructura, depozite, logistica, etc.? Sau de ce nu iei in calcul ca poate pierderile se datoreaza achizitiilor pe care le-au facit in tara si in afara?

    5. Iau in calcul toate cele mentionate de tine insa iau in calcul si pierderile masive vs income. Totodata ma gandesc la viziunea lui Stanciu caruia i-as adresa aceeasi intrebare ca in articol… Si sa fim seriosi. Cu asa pierderi devenea mega image daca era istet in investitii.

    „de ce nu s-au constituit societati pe teritoriul acelor tari pentru ca pierderea sa fie fiscalizata operational pe fiecare regiune/tara in parte? De ce suporta bugetul Romaniei pierderea pentru constructia afacerii in Bulgaria sau in alte tari?..”

    As fi foarte curios de viziunea lui Iulian Stanciu -emag- in raspuns la acest articol si ma gandesc la ce mi-a spus acum cativa ani Andrei Siminel…”ba daca managementul e romanesc se duce totul dracu… Cum e controlat de straini merge totul brici”… Si Stanciu tot pierde cu viziunea lui, dintr-un excel probabil. Si parerea mea e ca in capul lui e la fel ca pe biroul unui pusti abia angajat la o companie mare si care are multe taskuri, anume totul varza si nu stie de unde sa le apuce…

    6. Scuze ca intervin Vlad,dar vad ca ai cunostinte economice si privesti lucrurile prin prisma omului cinstit si deasemeni,despre o companie cinstita,dar aici problemele sunt mult mai delicate.Oamenii vorbesc de un produs care ajunge greu sau deloc,dar nu inteleg de fapt substratul articolului care este si foarte evident.Aici s-au spalat bani da catre Ghita si acest Iulian,iar pe langa faptul ca statul roman pierde,pierd si cei care au actiuni la Naspers.Atunci despre ce vorbim? SRI ce face? ANAF ce face? Emag in curand intra in insolventa si mai saracesc si furnizorii lor…

    7. Te rog uita-te la aceasta prezentare

    http://www.slideshare.net/faberNovel/amazoncom-the-hidden-empire

    Toata prezentarea este interesanta, dar daca o sa te uiti la slide-ul 38 o sa vezi ca amazon a pierdut 3 miliarde de dolari din 1997 pana in 2003 cand au inregsitrat pentru prima data in istorie profit.

    La fel poti sa vezi si la alti giganti care au facut de-a lunngul anilor pierderi pana au inceput sa devina profitabili. Un exemplu foarte bun este facebook care : „In September 2009, Facebook stated that it had turned cash flow positive for the first time” care nici macar nu inseamna ca companie e profitabila.

    http://www.cbc.ca/beta/news/technology/facebook-cash-flow-positive-signs-300m-users-1.826223

    Practic din februarie 2004 pana in Septembrie 2009 au facut doar pierderi.

  4. Si inca ceva… Mai tarziu o sa scoata profit cum daca pana acum e in pierdere grav ? Daca ai vreo solutie sustenabila, inventam un magazin online si devenim asociati, il vindem cuiva si daca ai capital destul sa investesti si sa suporti cativa ani de pierderi masive sa-ti sustii teoria sa iesim pe profit apoi, iti las o carte de vizita si ma bag. Pe bune…

  5. De banii acționarilor nu mai pot eu. Afacerile presupun si riscuri. Taxele si impozitele sunt probelma celor de la fisc. Fiecare om de afaceri caută un singur lucru: profit. Daca nu faci bani te lasi de meserie. Iar cu emag am avut numai experiente pozitive. Să îi execute statul dacă nu își plătesc taxele, pentru ce își iau banii cei de la Anaf. Prin paradisuri fiscale se plimba toți bogatii.

    • „Fiecare om de afaceri caută un singur lucru: profit. Daca nu faci bani te lasi de meserie…” That;s my point si scurt si la obiect bine spus, poate intelege si Flaviu sa-i transmita lui Iulian Stanciu care e ideea 🙂

  6. Poti avea cash flow pozitiv si sa fii pe pierdere, daca:
    – ai credit mare furnizor
    – sa ai tot timpul crestere pe vinzari pe care sa le incasezi pe loc. Ideea e sa incasezi in ziua aia mai mult decit ai de platit si astfel tot rostogolesti datoriile catre furnizori.

    1. Emag firma de cacat!!Firma de cacat!!Firma de cacat!!Firma de cacat!!

      Da, poti avea cash flow APARENT pozitiv daca inseli furnizorii si din ce incasezi repede de la clienti si NU platesti la furnizori de cat foarte tarziu sau…deloc. Sigur ca e o solutie Calin Valean insa e o solutie incorecta de business… de fapt nu e business… E ca atunci cand platesti o excursie la o agentie de turism iar agentia iti zice ca are cash flow pozitiv… Ce te faci insa cand te anunta scurt pe mail ca nu mai poate onora si livra excursia pentru ca a intrat in faliment? Intre timp Stanciul lor se da rotund prin ziare financiare ca are cash pozitiv… E o confuzie grava de business… Sau mai simplu pentru clasa 1- imprumuti niste bani de la mama, ai astazi bani in buzunar si toata lumea crede ca esti… cash flow pozitiv… Dar banii NU sunt ai tai… Ei trebuie inapoiati celui care ti i-a dat… Dar cine se mai gandeste la asta ?Cine are grija de banii micilor actionari?

      Cel mai simplu e sa aduni casa si banca, inventarul si creantele si sa scazi datoriile si atunci vezi adevarul… Daca analizam indicatorii de lichiditate, solvabilitate si profitabilitate vom avea raspunsul imediat… Cineva plateste- si e clar cine- anul trecut asa cum am mai spus eMAG avea in capitaluri proprii 50 de milioane de euro aduse de actionari… Anul asta mai are 22 milioane… E un adevar simplu... Copilul minune toaca banii inconstient si va da din umeri sorbind tacticos o bere  la beraria H si spunand…n-a mers…:))

      Sau varianta business class- vor intra intr-un faliment si vor face un „hair cut” de 90 % catre furnizori si banci, vor cere de la actionari bani din nou, vor intra intr-o varianta damboviteana de reorganizare si vor reorganiza pana cand uitam de subiect.

      Pana una alta concluzia e seaca- 36 de milioane de euro pierdere in ultimii 2 ani.

Citeste si  Dupa pierderi de 200 de milioane de Euro la eMAG, Iulian Stanciu scapă de Berăria H iar Grupul Naspers de Iulian Stanciu

4 COMENTARII

  1. Eu cred ca 36 mil. pierdere,pt. emag nu este asa mult. Probabil ca pierderile vin din investitii si dezvoltare,pt. ca la vanzari stau bine. De cate ori am intrat in showroom-ul din virtutii,era coada la case si livrari marfa. Am mers odata cu baietelul meu,la ora 20 si tot era coada. Sincer,asa ceva nu am mai vazut in nici un magazin de profil,nici macar in supermarket-uri ,nu mai este coada la ora 20. Probabil ca ei vand un pic mai ieftin si deranjeaza concurenta. Modul de retur marfa,mi se pare cel mai flexibil la emag. Eu am ales sa cumpar de la ei tocmai datorita acestui motiv. Am anulat comenzi ,am dat retur marfa,totul fara nici o problema. Cred ca in prezent se duce o campanie agresiva de denigrare a tot ce e romanesc,antreprenori,firme etc. Vezi dedeman,care nu este bun,pt. ca patronii sunt romani,vezi mici antreprenori,care nu mai fac fata la controalele repetate ale anaf,itm,opc,dsv,vama,etc ,in timp ce la multinationale e liniste si pace,sunt cei mai corecti,au venit de mila noastra si-si fac pomana cu noi vanzandu-ne produse romanesti cu adaosuri min. de 400%(ex. Lapte=0,5 lei la producatorii romani,4-5lei in supermarket),iar cele din tara de origine la preturi ca acolo,unde salariile sunt 2-3000E.

  2. Nu sunt postak, si in cateva randuri chiar am fost nemultumit de livrarile de la Emag. Dar nu am cum sa ma abtin cand vad aceasta abjectie de articole serial. Draga autorule, esti vreun guru in afaceri?! Cate societati ai administrat sau administrezi? Ai la activ macar vreun faliment sau ai fost as inca din fasa?! Personal am avut si eu de a face cu astfel de articole mizere, venite exclusiv pe fondul refuzului de a-mi face publicitate in anumite publicatii. Sunteti niste racketi cu stilou in loc de kalashnikov. Nu sunteti ziaristi, nu sunteti analisti, departe de a fi profesionisti. Cat de infantil poti sa fii sa afirmi ca nu se poate merge in pierdere, chiar cand este vorba de zeci de milioane de euro?! Ai auzit de facebook, draga autorului?! Sau romanii nostri nu au voie sa gandeasca la scara mare?! Cat infantilitate sa incerci sa spui ca multitaskingul te va indrepta catre faliment!!! Cata infantilitate sa acuzi emag ca ti s-a stricat imprimanta de 5 ori!!! Draga Emag, poate te transformi si in producator de imprimante, insa trebuie sa iti mai asumi un risc – singurul pe care unii il pot vedea si de care vor scrie – acela ca pe langa berar „HQ” si zburator de Pegas, sa ti se mai spuna ca imprimantele tale nu au tus permanent. Draga Domn Stanciu, si de ce nu si tu Ghita (ca presupun ca nici tu nu ai voie sa mananci un sandwich la volan in timp ce conduci, iar in cealalta iti tii telefonul), faceti o donatie pentru Ziarul Financiar, daca tot nu au reusit sa va santajeze sa intrati cu publicitate la ei.

    • Draga cititor, sa stii ca iti apreciem mesajul si apreciem si ca ne citesti. Doar prin simplul fapt ca vrei sa precizezi ca „nu esti postak” te acuzi singur, alaturand apoi cuvintele care-ti continua mesajul catre noi. Am putea sa mentionam si de ip-ul tau care chiar te acuza, fiind incadrat in clasa abonamentelor RCS & RDS Business, dar trecem peste…

      ” Draga Domn Stanciu, si de ce nu si tu Ghita (ca presupun ca nici tu nu ai voie sa mananci un sandwich la volan in timp ce conduci, iar in cealalta iti tii telefonul), faceti o donatie pentru Ziarul Financiar, daca tot nu au reusit sa va santajeze sa intrati cu publicitate la ei.”

      Sa stii ca suntem o publicatie care isi spune parerea franc, oricand, si finantare avem, nu avem nevoie de banii domnului Ghita si nici de banii domnului Stanciu. Parerea noastra e a noastra, fara a avea la mijloc vreo implicatie financiara.

      Asta in primul rand. In al doilea rand, ne bucuram ca ati citit toate comentariile celorlalti cititori si ati facut un rezumat cu imprimantele, facand referire la producator, insa in ele era vorba de cum sunt reparate de Depanero. N-ati inteles nimic insa va apreciem pentru ca e clar ca probabil aveti un steag cu eMAG pe perete sau sunteti prieten cu Stanciu si ne cerem scuze daca realitatea sumbra v-a lezat. Nu ati spus nimic de domnul cu aerul conditionat unde si montajul dar si produsul, precum si serviciile ulterioare, au fost…scuzati-ne expresia, „de…eMAG”, sa nu spunem alta vorba care rimeaza cu „rahat”.

      De asemenea, referintele la Facebook si comparatia cu eMAG credem ca ar trebui sa nu-si aiba rostul in tara noastra corupta pentru ca eMAG nu rezulta Facebook in niciun termen, nici de business si nici de imagine. E o comparatie flasca la fel ca…eMAG

      Multumim pentru efort totusi, speram ca v-ati inscris la newsletter sa va convingeti ca optam pentru dreptate si onestitate, nu pentru bani care sa ne inchida gura.

  3. MORGA DE PRODUSE D E P A N E R O (service emag)(apelati cu incredere)

    Am trimis un samsung j1 functional (mai putin butonul de pornire care nu mai mergea si fiind in garantie am zis sa il remediez,l-am folosit vreo luna asa.. ) raspunsul primit ..s-a activat senzorul de umiditate si reparatia costa 700 ron ,Eu spun ok trimiteti-l inapoi deoarece il voi folosi asa ,dupa cum l-am folosit si pana acuma ,cand il primesc telefonul … surpriza e de partea mea, telefonul e mort nici macar nu mai porneste l-au stricat cu totul …

    MORALA

    Pentru cei care aveti un produs cu un mic defect, folositi-l in continuare asa daca e posibiL…DACA INSA NU MAI AVETI NEVOIE DE EL TRMITETI-L LA DEPANERO ,NOVICII AU NEVOIE DE PRODUSE CA SA FACA AUTOPSII…OPERATIA REUSITA…PACIENTUL MORT (fericitii cu produsele reparate bravo lor,)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here