De Crăciun, 42% dintre români cheltuie mai mult decât ar trebui

0
851
  • 25% dintre români se împrumută pentru a putea face față cheltuielilor de Crăciun;
  • 47% dintre persoanele care cheltuie mai mult decât ar trebui, pentru cadourile de Crăciun, sunt femei;
  • 40% dintre români declară că luna ianuarie este cea mai dificilă lună din punct de vedere financiar;
  • 63% dintre persoanele intervievate susțin că rețelele de socializare pun presiune de a cumpăra mai mult decât este nevoie;

Realizat de Intrum și derulat în 24 de țări din Europa printre care și România, Raportul Consumatorilor al Plăților Consumatorilor analizează comportamentul în ceea ce privește sumele alocate versus sumele cheltuite în preajma sărbătorilor de iarnă.

Conform raportului publicat de Intrum România, la nivel European, 32% dintre respondenți declară că de Crăciun cheltuie mai mult decât și-au propus inițial. În România însă, 42% dintre respondenți (dintre care 35% barbați și 47% femei), declară că, în perioada sărbătorilor de iarnă, cheltuie mai mult decât își propun.

România este pe locul 3 din Europa în ceea ce privește depăsirea bugetului alocat, după Irlanda (54%) și Marea Britanie (43%), pe când cei mai echilibrati locuitori ai Europei sunt olandezii, doar 22% dintre aceștia declarând că au depășit bugetul alocat de sărbători.

Întrebați dacă în perioada Crăciunului apelează la împrumuturi, 25% dintre români declară că fie își măresc limita cardului de credit, fie se împrumută la rude sau prieteni. Studiul arată de asemenea faptul că părinții, respectiv persoanele cu un loc de muncă stabil, apelează mai des la împrumuturi.

O altă categorie este reprezentată de procentul de 33% de respondenți, care nu știu dacă își vor putea permite să cumpere cadouri de Crăciun. Media europeană la acest capitol este de 27% iar România se situează pe locul trei după Marea Britanie (38%) și Lituania (37%)

Printre motivele care contribuie la supraconsum și la depășirea bugetului se numără și presiunea conținutului de pe rețelele de socializare, 63% dintre respondeții români fiind de acord cu afirmația “mesajele din rețelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult”.

După decembrie, o lună intensă din punct de vedere al cheltuielor, urmează ianuarie, care pentru 40% dintre românii respondenți este cea mai dificilă lună din punct de vedere financiar.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here