De ce oameni inteligenți și puternici preferă să bea whisky sau… whiskey

0
3289
De ce oameni inteligenți și puternici preferă să bea whisky sau... whiskey

Aţi observat, probabil, că această băutură apare scrisă sub aceste două denumiri. Nu, nu este o greşeală… Fiecare dintre cele două denumiri reprezintă caracteristici bine definite ale licorii aflate în interiorul sticlei.

Whiskey este denumirea sub care se găsesc produsele irlandeze şi americane iar whisky este specifică celor provenite din Scoţia, Canada sau Japonia.

Faimosul personaj James Bond este cunoscut şi pentru faptul că apreciază băuturile rafinate. În „Skyfall”, spre exemplu, el bea Macallan, un whisky foarte fin. Acest lucru reprezintă o adevărată convertire a celebrului personaj de la tradiţionalul Martini, pentru că în următoarea producţie, „Spectre”, el poate fi văzut, din nou, în compania rafinatului Macallan.

Mulţi consideră aceste apariţii în filme de mare succes ca fiind doar un truc menit să ajute intrarea pe piaţă a unui produs însă adevărul este că un whisky bun (Macallan este un whisky, single malţ, Scoţian din 1824) nu are nevoie de astfel de artificii pentru a fi repede cunoscut. Se recomandă prin el însuşi. Această băutură specială reprezintă tot ceea ce face Bond: masculinitate, putere, inteligență și îndrăzneală.

Dar cum se întâmplă ca toată lumea, de la gangsteri faimoşi la bancheri de pe Wall Street, să prefere această licoare?

Whisky – o băutură a cărei faimă vine de departe, din trecut

Ştefan Gabanyi, un bun cunoscător care a lucrat ca barman şi whisky expert, timp de 23 de ani, într-unul dintre cele mai faimoase baruri din Munchen, Germania, știe ce spune atunci când vine vorba despre băuturi. El crede că reputaţia whisky-ului vine de la minunata campanie de marketing făcută de scoţieni, încă din anii 1800. „Scoţienii au realizat repede că produsul lor s-ar vinde mult mai bine dacă ar avea atașata o anumită imagine. Astfel, au comercializat whisky, în Anglia, spunând că acesta reprezintă frumusețea aspră a ţinuturilor muntoase ale Scoţiei, promovându-l ca fiind un produs sălbatic şi nobil, deopotrivă.” Până atunci, Cognac-ul franţuzesc era băutura preferată, din punct de vedere social, dar whisky-ul a fost ceva special.

Restul este istorie… Imensul imperiu colonial al Marii Britanii a venit cu influența sa culturală, expansivă. Aşa a ajuns whisky-ul în India și în Statele Unite, însoțit de o imagine excelentă, de putere dar și de pericol. Lucru absolut remarcabil, whisky-ul şi-a păstrat această reputație până astăzi. Nu trebuie decât să observi amestecurile de whisky şi cola, servite pe toate plajele din lume, pentru a te convinge. Iată şase motive pentru care whisky-ul este considerat băutura oamenilor inteligenţi și puternici.

Whisky-ul este masculin

„În secolul al 19-lea toate băuturile tari erau doar pentru bărbați, cu foarte puține excepții”, spune Gabanyi. Scriitorii americani au folosit de multe ori această băutura masculină, sălbatica și nobilă pentru a caracteriza un „lup singuratic”. La Hollywood, arhetipul masculinității, reprezentat de cowboy-ul și gangster-ul din vest a devenit popular în întreaga lume şi datorită faptului că, ambii, erau băutori de whisky. Astfel whisky-ul a devenit băutura bărbaților, chiar dacă, ulterior, a fost preferat de multe femei celebre, cum ar fi Ava Gardner sau Hillary Clinton.

Whisky-ul este prețios și unic

Toată lumea știe că whisky-ul este distilat din boabe de cereale. A produce whisky nu este scump deloc. Cu adevarat special, este modul în care, această băutură, este învechită. Un whisky bun este lăsat să se maturizeze, în butoaie de lemn, timp de mai mulți ani. Cu cât se învecheşte mai mult, cu atât mai mult se și evaporă. Acesta este motivul pentru care, cele mai vechi whisky-uri sunt cele mai rare.

Whisky-ul foarte bun este unic… „Single Malţ” este distincția acordată whisky-urilor care provin dintr-o singură distilerie. Fiecare whisky are gust foarte diferit, în funcție de timpul cât a fost lăsat să se învechească și de lemnul din care a fost făcut butoiul în care a stat.

Macallan este cel mai scump whisky din lume. În anul 2014, un cumpărător a plătit, la o licitație în Hong Kong, suma record de 630.000 de dolari pentru 1,5 litri.

Orice persoană care își poate permite o astfel de sticlă sau variante mai ieftine nu cumpără doar pentru a-şi arăta bogăția ci pentru că are o anumită viziune şi un mod inteligent de gândire.

Whisky-ul este cumpărat de cei care savurează băuturile şi de cei care se gândesc la viitor

Odată ce depăşim momentul grijilor curente legate de viața, după ce ne relaxăm în privinţa plăţii facturilor şi avem un anumit grad de bunăstare, trebuie să începem să ne gândim la modul în care putem economisi pentru viitor. Unii oameni cumpără aur, alţii investesc în imobiliare și câţiva cumpără whisky.

Colecționarii de whisky cumpăra noile ediții la preţuri, în jur de 150 de dolari pentru ca, mai târziu, să le vândă cu profituri de câteva mii la sută. Unele distilerii sunt mai bune decât altele, pentru acest tip de investiție. Cunoscătorii, cumpăra cele mai cunoscute branduri, imediat după îmbuteliere, cu speranţa că într-o bună zi, acea sticlă, va valora mult mai mult.

Whisky-ul este un simbol al statutului

Faima crescută a whisky-ului scoțian, de-a lungul a sute de ani, explica de ce acesta este perceput ca un simbol al statutului. Regele scoţian James IV, se spune că a fost primul nobil care a gustat băutura, în anul 1506. În Anglia whisky-ul a pătruns ca o băutură exclusivă, destinată claselor superioare. „Marinarii beau rom, iar ofiţerii, whisky”, spune Gabanyi.

Poate că acesta este motivul pentru care whisky-ul reprezintă şi astăzi un simbol al bogăției. Whisky-ul a devenit din ce în ce mai popular în țări precum China, Brazilia și India. Aceasta nu este o coincidență pentru că toate au o clasă de mijloc în devenire iar dacă o gazdă servește whisky, oaspeților săi, acesta este considerat un semn de bogăţie.

Marii oameni ai istoriei au fost băutori de whisky

„Apa nu este bună de băut. Pentru a avea un gust plăcut, ar trebui să i se adauge whisky. Printr-un efort sârguincios, zilnic, am învățat să-mi placă”, spunea fostul premier britanic Winston Churchill, un băutor, pasionat, de whisky. Autorul George Bernhard Shaw a numit whisky-ul, „soare lichid”. Celebrul Frank Sinatra și scriitorul Mark Twain au iubit whisky-ul și nu s-au ferit să spună asta. Sinatra a fost îngropat cu o sticlă de Jack Daniel Old No. 7.

Pentru toţi acești oameni whisky-ul nu a reprezentat o plăcere vinovată, a fost o expresie a stilului lor de viață.

Cunoştinţele despre whisky te fac să arăţi educat

Nu este o coincidență faptul că whisky-ul este numit uneori “vinul de pe Wall Street”. Este o băutură, în jurul căreia oamenilor le place să discute, mult mai profund, cu scopul de a impresiona. Orice persoană care poate să spună povești elaborate despre istoria și gustul whisky-ului va părea foarte educat, în ochii celorlalți. Pe buna dreptate… Cine a studiat istoria de secole a whisky-ului și s-a străduit să o înţeleagă devine parte a unei venerabile tradiții si culturi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here