Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat Programul de transport rutier de persoane, prin serviciile regulate efectuate pe raza Capitalei şi a judeţului Ilfov, cu vehicule RATB, pentru 52 de trasee noi sau actualizate între Bucureşti şi judeţul Ilfov

3
1504
ratb ilfov

A mai fost aprobat programul de transport pentru următoarele linii urbane prelungite:

Cartier Militari – Piaţa 21 Decembrie 1989;

Cartier Militari – Sala Palatului;

Divertiland – Spitalul Militar, Ghencea – cartier Fortuna.

În cadrul dezbaterilor, Florin Grigorescu (USR) a făcut referire la o interpelare din partea Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), care susţinea că proiectul de hotărâre ar fi ilegal.

„Dânşii clamează că responsabilitatea alegerii rutelor şi licenţelor de transport în regiunea Ilfov trebuie să fie făcută de către Autoritatea Teritorială de Transport Bucureşti.  Când stabilim nişte rute de transport în comun, eu mă aştept să văd o previziune de trafic, o rentabilitate a rutelor, o frecvenţă de transport – într-adevăr văd numărul de curse, dar asta nu spune direct frecvenţa”, a declarat el.

Culea Marian Orlando (PSD) a replicat că proiectul a fost adoptat în urma unor solicitări venite din partea comunelor din jurul Bucureştiului, în special a cetăţenilor care lucrează în Capitală şi depind de anumite firme de transport.

„Numărul populaţiei a crescut în aceste comune. Hotărârea există din anul 2010, însă, aşa cum era dată la vremea respectivă, capacitatea de transport era suficientă pentru numărul de atunci al populaţiei. Însă, între timp, sunt comune în care numărul populaţiei a crescut de trei-patru-cinci ori, iar nevoile cetăţenilor pentru transport rutier au devenit evidente, mai ales că RATB acoperă aceste zone şi are câteva puncte forte. În primul rând, acele firme care au făcut acea adresă nu au autobuze cum are RATB pentru a acoperi această capacitate. Ele vor rămâne în continuare în acele localităţi, dar vor circula pe străduţele adiacente, pe unde pot să circule. RATB va fi doar pe străzile şi bulevardele mai mari. RATB are staţii, faţă de acele firme care nu au staţii şi opresc la cheremul şoferilor. De multe ori, oamenii le fac semn să oprească şi ei nu vor”, a precizat el.

Cristian Olteanu (PNL) a declarat la rândul lui că din 2014 există o cerere din partea mai multor comune din judeţul Ilfov pentru adoptarea unui astfel de proiect.

„Există necesitate clară pentru extinderea colaborării cu RATB şi este foarte bine că reuşim să o facem acum. (…) Dar am în continuare rugămintea ca totul să se desfăşoare în paralel cu începerea aplicării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă”, a spus el.

Proiectul de hotărâre modifică HCGMB nr. 267/ 29.10.2010 pentru aprobarea Programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, a modelului licenţei de traseu şi contractului de transport public între RATB şi oraşele/comunele din Ilfov.

„Având în vedere condiţiile socio-economice actuale şi ţinând cont de principiul continuităţii serviciilor de transport contractate, primarul general propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov”, a precizat Primăria Capitalei, prin intermediul unui comunicat.

COTAR a apreciat că intenţia Primăriei Generale de a introduce transport în comun extins pe zona Bucureşti-Ilfov reprezintă o încălcare a legislaţiei naţionale, prin intruziunea instituţiilor publice în afacerile private, iar o astfel de iniţiativă ar putea duce la falimentarea companiilor care operează actualmente pe aceste rute.

Trasee reînfiinţate  odată cu începerea şcolii

Din 13 septembrie, transportul preorasenesc de calatori cu autobuzele RATB a fost reintrodus pe 5 trasee – Chiajna, Chitila, Domnesti, Teghes si Mogosoaia -, iar de la inceputul lui octombrie si linia spre Dragomiresti, in baza unor contracte incheiate direct cu o parte dintre consiliile locale, urmand a fi perfectate, in functie de solicitari, si alte contracte. Astfel, in prezent sunt functionale liniile 406 (Lujerului – Chiajna), 408 (Bd. Ghencea – C.F.R. Domnesti), 421 (Complex Comercial Apusului – Sat Zurbaua), 422 (P-ta. Clabucet – Pasaj C.F.R. Chitila), 428 (Ghencea – Domnesti – Sat Teghes) si 460 (Laromet – Spital Buftea).

 Lista curselor preorăşeneşti

  1. Linia 400: Republica-Dobroesti – 4,450 km total (1,825 km pe raza jud. Ilfov), 21 de statii, 18 curse/zi, 16 sambata;
  2. Linia 401: Granitul-Branesti – 12,9 km total (11,5 km Ilfov) 18 statii, 30 curse, 14 curse/zi;
  3. Linia 403: Romprim-Danubiana – 5,1 km (5 km Ilfov), maxim 32 statii, 63 curse maxim/zi lucru, 21 curse sambata;
  4. Linia 404: Granitul-Pantelimon – 3 km (4,6 km Ilfov), maxim 11 statii, 34 curse/zi lucratoare, 23 curse sambata;
  5. Linia 405: Carrefour Militari-Pasaj CFR Chitila – 12,1 km (12,1 Ilfov), maxim 25 statii,12 curse/zi, inclusiv sambata;
  6. Linia 406: Lujerului-Chiajna – 7,6 km (5,1 Ilfov), maxim 32 statii, maxim 47 curse/zi lucru, 28 sambata;
  7. Linia 407: Depoul Alexandria-Cornetu – 11 km (9,8 Ilfov), maxim 36 statii, maxim 48 curse/zi, 16 s sambata;
  8. Linia 408: Ghencea-Dornesti – 13,4 km (9,3 km), maxim 44 statii, maxim 24 curse/zi, inclusiv sambata;
  9. Linia 409: Institutul Oncologic-Sindrilita – 17,7 km (14,6 Ilfov), maxim 41 statii, maxim 24 curse/zi, 12 sambata;
  10. Linia 410: Granitul-Balaceanca – 13,7 km (12,3 km Ilfov), maxim 32 de statii, maxim 22 curse/zi, 12 sambata;
  11. Linia 412: Institutul Oncologic Petrachioaia – 20,7 km (17,6 km Ilfov), maxim 43 statii, maxim 16 curse/zi, 7 sambata;
  12. Linia 414: Romprim-GLINCARN – 6,8 km (6,7 km Ilfov), maxim36 de statii, maxim 30 curse/zi, 14 sambata;
  13. Linia 415: Institutul Oncologic- Sitaru – 37,6 km (34,5 km Ilfov), maxim 69 statii, maxim 10 curse/zi, 5 sambata;
  14. Linia 416: Institutul Oncologic-Moara Vlasiei – 28,9 km (25,8 km Ilfov), maxim 67 statii, maxim 12 curse/zi, 4 sambata;
  15. Linia 417: Institutul Oncologic -Stefanesti – 13,2 km (10,1 km Ilfov), maxim 47 statii, 12 curse zilnic, inclusiv s sambata;
  16. Linia 418: Romprim-Berceni – 13 km (8 km Ilfov), maxim 28 de statii, 8 curse zilnic, inclusiv sambata;
  17. Linia 419: Romprim-Vidra – 15,4 km (10,4 km Ilfov), maxim 34 statii, maxim 10 curse/zi lucratoare, 9 sambata;
  18. Linia 19. Linia 421: Valea Oltului-Zurbaua – 16,3 km (11 km Ilfov), maxim 50 statii, maxim 30 curse/zi lucratoare, 10 sambata;

19 Linia 422: Clabucet-REMAT Chitila – 9,3 km (3,8 km Ilfov), maxim 36 statii, maxim 52 de curse/zi lucratoare, 41 sambata;

  1. Linia 425: CFR Progresul-Bumbacaria Jilava – 7,6 km (3,4 km Ilfov), maxim 25 de statii, maxim 28 de curse, 12 sambata;
  2. Linia 426: Institutul Oncologic- Dascalu – 22,3 km (12,1 km Ilfov), maxim 33 statii, 6 curse zilnic, 5 sambata;
  3. Linia 427: Ghencea-Dumitrana – 15 km (10,7 km Ilfov), maxim 53 statii, maxim 4,5 curse/zi, 7,5 sambata;
  4. Linia 428: Ghencea-Teghes – 16,9 km (12,8 km Ilfov), maxim 42 statii, maxim 10 curse/zi, 7 sambata;
  5. Linia 430: Granitul-Islaz – 15,5 km, maxim 26 statii, maxim 11 curse zilnic, 8 sambata;
  6. Linia 431 : Ghencea-CFR Centura Jilava – 14,8 km (5,9 km Ilfov), maxim 61 statii, 10 curse zilnic, inclusiv sambata;
  7. Linia 432: Institutul Oncologic -Sindrilita – 14,7 km (14,6 km Ilfov), maxim 45 statii, maxim 10 curse zilnic, 8 sambata;
  8. Linia 433: Ghencea-Darasti – 15,2 km (10,9 km Ilfov), maxim 57 statii, 7 curse zilnic, 6 sambata;
  9. Linia 434: Romprim-Agropol – 16,9 km (6,8 km Ilfov), maxim 34 statii, 17 curse zilnic, inclusiv sambata;
  10. Linia 438: Ghencea-Bragadiru – 12, 1 km (6,9 km Ilfov), maxim 42 statii, maxim 53 curse zilnic, 36 sambata;
  11. Linia 439: Depoul Alexandria-Clinceni – 10,5 km (9,9 km Ilfov), maxim 36 statii, 14 curse zilnic, 8 sambata;
  12. Linia 443: Piata Presei Libere-Silistea Snagovului – 39,9 km (34,3 km Ilfov), maxim 40 statii, 4 curse/zi, inclusiv sambata;
  13. Linia 444: Piata Presei Libere-Micsunesti Moara – 50,5 km (44,9 km Ilfov), maxim 48 statii, 8 curse/zi, 4 sambata;
  14. Linia 445: CFR Constanta-Dimieni – 16,3 km (16,2 km Ilfov), maxim 25 statii, 20 curse zilnic, 7 sambata;
  15. Linia 446: Piata Presei Libere-Gruiu – 41,5 km (35,9 km Ilfov), 38 statii, 6 curse zilnic si 5 sambata;
  16. Linia 447: Piata Presiei Libere-Ciolpani – 28,3 km (22,7 km Ilfov), 59 statii, 6 curse zilnic, inlclusiv sambata;
  17. Linia 448: Piata Presei Libere-Sitaru – 40,5 km (34,9 km Ilfov), 76 statii, 7 curse zilnic si 4 sambata;
  18. Linia 449: Piata Presei Libere-Gara Buftea – 25 km (19,4 km Ilfov), 46 statii, 16 curse zilnic si 8 sambata;
  19. Linia 450: Piata Presei Libere-Balotesti – 23 km (17,5 Ilfov), 39 statii, 14 curse zilnic, 8 sambata;
  20. Linia 451: Piata Presei Libere-Moara Vlasiei – 30,5 km 924,9 in Ilfov), 55 de statii, 12 curse/zi lucratoare si 4 sambata;
  21. Linia 453: Ghencea-Varteju – 13,1 km (8,8 km Ilfov), 54 de statii, 8 curse zilnic si 7 sambata;
  22. Linia 454: Institutul Oncologic-Ganeasa – 17,2 km (14,1 km Ilfov), 41 statii, 12 curse zilnic si 9 sambata;
  23. Linia 455: Depoul Alexandria-Magurele – 6,7 km (3,8 km Ilfov), 33 statii, 57 de curse zilnic si 19 sambata;
  24. Linia 456: Ghencea-Clinceni – 13,2 km (9,1 km Ilfov), 36 de statii, 12 curse zilnic si 7 sambata;
  25. Linia 458: Valea Ialomitei-Darvari – 17 km (12,6Ilfov), 41 de statii, 20 de curse zilnic si 8 sambata;
  26. Linia 459: Granitul-Tanganu – 16,5 km (15,1 km Ilfov), 30 de statii, 24 de curse zilnic si 12 sambata;
  27. Linia 460: Laromet-Mogosoaia-Buftea – 11,8 km (9,8 km Ilfov), 30 de statii, 91 de curse zilnic si 35 sambata;
  28. Linia 461: Granitul-Caldararu – 11,2 km (9,8 km Ilfov), 26 de statii si 11 curse zilnic, inclusiv sambata;
  29. Linia 466: Complex RATB Titan-Glina – 5,6 km (5,2 km Ilfov), 22 de statii, 22 de curse zilnic si 18 sambata;
  30. Linia 471: CFR Progresul-Copaceni – 16 km, 11 statii, 22 de curse zilnic si 8 sambata;
  31. Linia 473: CFR Progresul-Vidra – 18 km, 57 de statii, 36 de curse zilnic si 12 sambata;
  32. Linia 475: Baneasa-Tunari – 6,4 km, 16 statii si 16 curse zilnic, inclusiv sambata;
  33. Linia 476: Piata Presei Libere-Peris – 29,3 km (23,7 km Ilfov), 57 de statii, 12 curse zilnic si 5 sambata.

3 COMMENTS

  1. Suntem in data de 20 aprilie 2018, la mai mult de un an de la data luarii acestor hotarari. Sunt si eu curioasa cand va circula trasportul in comun pe linia 449 Bucuresti- Gara Buftea cu tranzit prin com. Corbeanca? Asi mai vrea sa stiu, pe cate din liniile RATB circula autobuzele promise? Nu cumva totul tine tot de campania electorala? Multumim pentru promisiuni, oricum ne-am obisnuit cu ele, le auzim de dimineata pana seara, pacat insa ca nu auzim si despre indeplinirea lor. Spor la treaba dragii nostri alesi, la tinut sedinte, facut promisiuni si atingerea tuturor scopurilor … cat mai multe voturi de la fraieri.

  2. Vorba multă, fapte puține.. Suntem în 2018 pe 30 mai, mintenas vine luna iunie.. si ce sa vezi in comuna Glina, tot cu maxi circulam înghesuiți precum sardelele și unde mai pui ca vara te sufoci, uni șoferi mai merg cu ușa deschisa, alti nu….. ei atunci sa vezi… Iar de preț ce sa mai zic.. copil sau adult tarif unic. 2,5 lei dus, 2,5 intors…Întrebare. În ce an vor circula și în comuna Glina autobuzele RATB??

Leave a Reply to Karmen Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here