Companiile germane încep sa priveasca mai optimist viitorul, dar incertitudinea persista – studiu IFO Insitute

0
1860
Germania în recesiune

Sentimentul  optimist al companiile germane și-a revenit oarecum după pesimismul ce a caracterizat ultimele câteva luni. Indicele climatului de afaceri ifo a crescut de la 74,2 puncte (ajustat sezonier) în aprilie la 79,5 puncte în mai.

Chiar dacă din nou companiile au evaluat situația actuală ca fiind puțin mai slabă, așteptările lor pentru următoarele luni s-au îmbunătățit considerabil. Cu toate acestea, multe companii sunt încă pesimiste în ceea ce privește activitatea lor. Ridicarea treptată a blocajului oferă o oaza de speranță.

În industria prelucrătoare, indicele Mediului de afaceri a crescut considerabil. Totuși, acest lucru s-a datorat doar așteptărilor mult mai îmbunătățite ale companiilor. Companiile industriale sunt încă departe de optimism. Evaluarea lor asupra situației actuale a fost din nou semnificativ mai rea.

În sectorul serviciilor, climatul de afaceri și-a revenit în special din minimul istoric din aprilie. Acesta este în primul rând rezultatul unei creșteri puternice a așteptărilor. Furnizorii de servicii și-au evaluat situația actuală ca fiind puțin mai bună. Cu toate acestea, companiile sunt în echilibru încă pesimiste.

De asemenea, în comerț, indicele climatului de afaceri a crescut substanțial. A existat o recuperare tangibilă atât în ​​evaluările companiilor asupra situației actuale, cât și în așteptările acestora. Înlăturarea blocajului este, în special, îmbunătățirea sentimentului în rândul comercianților de retail.

În construcții, indicele a crescut pentru prima dată după șapte luni consecutive de scăderi. Acest lucru s-a datorat unei îmbunătățiri fără precedent a așteptărilor. Cu toate acestea, companiile de construcții au evaluat situația actuală ca fiind destul de gravă.

Indicele Climatul de afaceri ifo se bazează pe aprox. 9.000 de răspunsuri lunare din partea întreprinderilor din industria prelucrătoare, sectorul serviciilor, comerț, și construcții. Companiile sunt invitate să-și prezinte evaluările asupra situației actuale a afacerii și așteptărilor lor în privința acestora urmatoarele sase luni. Aceștia pot descrie situația lor ca fiind „bună”, „satisfăcătoare” sau „săracă” și așteptările lor de afaceri pentru următoarea șase luni ca fiind „mai favorabil”, „neschimbat” sau „mai puțin favorabil”.

Valoarea soldului situației comerciale actuale este diferența dintre ponderile procentuale ale răspunsurilor „bune” și „sărace”; valoarea soldului așteptărilor este diferența dintre cote procentuale ale răspunsurilor „mai favorabile” și „mai puțin favorabile”. Climatul de afaceri este un mijloc transformat al echilibrul situației de afaceri și așteptările. Pentru a calcula valorile indexului, soldurile transformate sunt normalizate la media anului 2015.

Raportul complet poate fi consultat aici

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here