Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Comisia Europeană, prin Agenția Executivă pentru Inovații și Rețele (INEA), au semnat contractul de finanțare pentru modernizarea tronsonului Apața – Cața, în valoare totală de 440 milioane de euro

0
1991
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Comisia Europeană,

Potrivit unui comunicat al CFR SA, remis joi AGERPRES, tronsonul feroviar Apața — Cața reprezintă un lot important în cadrul programului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov — Sighișoara, componentă a Coridorului Rin — Dunăre.

28,44 kilometri

Proiectul de modernizare a tronsonului Apața — Cața, în lungime de 28,44 kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontieră Ungară — Curtici — Arad — Simeria — Sighișoara — Brașov, prin: creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă și introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.

“Prin semnarea acestui contract de finanțare, CFR SA și-a asigurat sursa de finanțare în vederea lansării procedurii de achiziție a lucrărilor aferente tronsonului Apața — Cața și, astfel, se continuă programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe ramura nordică a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici — Brașov — Constanța’, a declarat directorul general al companiei, Marius Chiper.

440 milioane, finanțare nerambursabilă

Valoarea cheltuielilor eligibile aferente întregului proiect este de 538,301 milioane de euro, din care 440,007 milioane de euro reprezintă valoarea grantului (finanțare europeană nerambursabilă), acordat de Comisia Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98,294 milioane de euro, pentru perioada 2016 — 2020, și 167,571 milioane de euro, pentru perioada 2021 — 2023. CFR SA este compania națională care administrează infrastructura feroviară publică.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here