Comerțul online din România a explodat în ultimii 5 ani ajungând la 5,47 miliarde de lei în 2015

0
2888
Comerțul online din România

Cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a crescut de la 1,68 miliarde de lei în 2011 la 5,47 miliarde de lei în 2015, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerţ online, asigurate de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani, potrivit datelor KeysFin.

Cea mai mare creştere a fost între 2014 şi 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei, conform analizei privind business-ul din comerţul online din intervalul 2011-2016 realizată de KeysFin, companie care oferă servicii de informaţii de business şi credit management dedicate mediului de afaceri.

Profit de 233,7 milioane de lei

Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei în 2011 la 233,7 milioane de lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 de milioane de lei, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, indică statisticile KeysFin.

„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.

188.000 de tranzacții de Black Friday

Spre exemplu, eMag a anunţat încasări de 300 de milioane de lei de Black Friday 2016. Pe 18 noiembrie, compania a vândut peste 1,1 milioane de produse online.Procesatorul de plăţi PayU a anunţat că ediţia Black Friday de anul acesta, desfăşurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacţii online în valoare totală de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediţia din 2015. S-a ajuns până la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de nivelul maxim de anul trecut.

Cea mai mare Tranzacție a venit din Ungaria

Cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 602 lei, cu 6% mai mare faţă de Black Friday 2015.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here