Cinci dintre cei 12 constructori înscrişi în cursa pentru construcţia lotului Târgu Mureş – Ungheni din Autostrada Transilvania, în valoare de 285 de milioane de lei, au făcut contestaţii

0
2444
Târgu Mureş – Ungheni din Autostrada Transilvania

Lupta pentru construcţia lotului Târgu Mureş – Ungheni din Autostrada Transilvania a ajuns la cote maxime. În ultimele zile, cinci dintre cei 12 constructori înscrişi în cursa pentru contractul de 285 de milioane de lei au sărit cu contestaţii. Şi asta din cauză că, cel mai probabil, nu sunt mulţumiţi de cine a fost declarat recent câştigător.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe 7 martie lista cu cele 12 oferte  depuse pentru construcţia lotului Târgu Mureş – Ungheni din autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii.

Ulterior, începând din 14 aprilie şi până pe 20 aprilie, cinci constructori au depus contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

Primul dintre cei cinci constructori care a depus contestaţie este Franco Giuseppe SRL. Firma italiană a formulat contestaţie pe data de 14 aprilie, conform datelor CNSC şi din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Următoarea contestaţie a fost înregistrată la CNSC pe 19 aprilie şi a fost formulată de către spaniolii de la Copisa.

Au urmat pe 20 aprilie italienii de la Itinera şi cei de la Tirrena Scavi, dar şi turcii de la Sogut Insaat Taahhut Petrol Madencilik Gida Nakliyat IC VE Dis Ticaret Anonim.

Avalanşa de contestaţii a fost declanşată, cel mai probabil, de anunţarea unui câştigător al licitaţiei , care pana la aceasta data nu a fost anuntat de CNAIR

Dintre cele 12 oferte depuse în cadrul acestei licitaţii, niciuna nu provine strict de la o firmă românească.

 Anul trecut, în octombrie CNAIR a scos din nou la licitatie lucrările pentru realizarea lotului de autostradă Târgu Mureş – Ungheni şi a drumului de legătură, valoarea estimată a contractului fiind de 284,916 milioane de lei, fără TVA.

Aceasta după ce foştii constructori gălăţeni ai lotului au renunţat la proiect în primăvara anului 2016, invocând faptul că nu au primit timp de un an ordinul de începere a lucrărilor.

Contractul iniţial pentru „realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, sector 1C Târgu Mureş – Ogra, lotul 1: Târgu Mureş – Ungheni + drum de legatură” a fost semnat pe 11 martie 2015 cu Asocierea SC Lemacons SRL – SC Vega 93 SRL – SC Arcada Company SA. În valoare de 180 milioane de lei, fără TVA, contractul viza construirea a 4,5 kilometri de autostradă şi a 4,7 kilometri de drum de legătură.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here