Cea mai simplă soluție pentru digitalizarea facturilor prin utilizarea Ro eFactura

0
475

ANAF a operaționalizat proiectul RO-eFactura, prin care circulația facturilor între vânzător și cumpărător se face prin sistemul ANAF. De la 1 ianuarie 2024, toate operațiunile financiare în relația B2G și B2B se realizează prin intermediul platformei RO eFactura.

Integratorul românesc SIMAVI a lansat încă de acum trei ani un software eFactura care preia toate aceste operațiuni. Este vorba de un modul al sistemului informatic integrat SVAP2025, o soluție de tip Enterprise Resource Planning (ERP) pe care o folosesc multe companii din România.

Adriana Racoviță, Technical Leader la SIMAVI, a răspuns câtorva întrebări ale revistei noastre.

Cum a sprijinit soluția eFactura adaptarea clienților dvs la noile cerințe legislative?

Soluția noastră ERP, numită SVAP2025, este deja implementată la sute de beneficiari, atât din mediul privat, cât și din administrația publică. Astfel că echipa noastră de dezvoltatori a adăugat funcționalități noi componentei de Financiar-contabilitate din SVAP2025, pentru a veni în întâmpinarea noilor cerințe legislative și a asigura clienților noștri o tranziție fără probleme la generarea facturii în formatul nou, eFactura.

Ceea ce s-a și întâmplat: toți clienții noștri au trecut fără probleme la noul sistem, de la început, chiar și cei care încă nu erau obligați conform legii.

Sistemul eFactura din SVAP2025 permite încărcarea fișierelor în portalul ANAF (inclusiv autentificarea cu ajutorul certificatului digital calificat) și verificarea stării facturilor emise astfel.

Pentru operatorii economici care primesc facturi în format eFactura, fișierele sunt preluate în SVAP2025 și înregistrate automat în Financiar contabilitate.

Chiar puteți urmări un scurt video despre programul IT dezoltat de SIMAVI pentru a servi ca asistent al oricărui director financiar, aici.

Ce face, concret, soluția informatică eFactura?

Emite automat fișierele corespunzătoare facturilor electronice, în format XML. Transmite și primește facturile în format eFactura, pentru că sistemul nostru ERP SVAP2025 este interconectat cu API-urile puse la dispoziție de ANAF. Desigur, înregistrează automat în Financiar-contabilitate facturile primite de beneficiar în format eFactura. Și, nu în ultimul rând, asigură descărcarea facturilor electronice semnate digital (în vederea arhivării).

Ce am mai făcut noi a fost să ne asigurăm că implementăm nomenclatoare standardizate, care preiau informațiile legate persoane juridice de la ANAF (de exemplu: plătitor de TVA, adrese).

Prelucrarea și maparea datelor conform nomenclatoarelor ERP și specificului beneficiarului, cu posibilitatea adaptării procesului în vederea asigurării corectitudinii înregistrării, au fost alte aspecte pe care le-am urmărit în dezvoltarea acestui modul.

Clienții care au implementat cu succes până în prezent modulul eFactura sunt: ACET Suceava, CUP Dunărea Brăila, Apa Serv Valea Jiului, APA CTTA SA ALBA, AQUASERV Tulcea, GAZ EST – Vaslui, AEROSTAR BACĂU, IAR Brașov, ROHDE & SCHWARZ TOPEX SA, AEROFINA SA, UZTEL; S.N. NUCLEARELECTRICA SA, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, UNICOM Group; Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara, Meridian Grup București, Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică.

Dacă doriți să aflați cum puteți implementa modulul eFactura în compania dvs, accesați formularul de contact SIMAVI de aici: https://simavi.ro/service/svap2025/ (în baza paginii).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here