Activitatea sistematică care combină cercetarea fundamentală cu cea aplicată, vizând descoperirea unor noi soluții la diverse probleme sau crearea de noi bunuri sau cunoștințe.
Cercetarea și dezvoltarea este o parte esențială a lumii de afaceri moderne. Deciziile majore ale firmelor se fac pe bază de cercetare și dezvoltare care vizează procesele și metodele de producție aflate în creștere rapidă. Este de o importanță deosebită, mai ales în domeniul marketingului pentru că toate companiile monitorizează atent concurența și clienții pentru a ține pasul cu tendințele moderne analizându-le nevoile, cerințele și dorințele.
Din nefericire, cercetarea și dezvoltarea sunt foarte dificil de gestionat. Caracteristica definitorie a acestor activităţi este că cercetătorii nu ştiu dinainte modul exact prin care vor realiza rezultatul dorit. Adevărul este că bugetele mari şi foarte mari nu garantează întotdeauna sporul de creativitate aducător de creşteri din punctul de vedere al profitului sau al cotei de piață.
Cercetarea este, de asemenea, zona de finanțare cea mai riscantă, deoarece atât dezvoltarea unei invenții și realizarea cu succes a acestuia poartă factori de incertitudine, inclusiv rentabilitatea invenției. [4] O modalitate de reducere a incertitudinii de cercetare know-how este de a obține deja cercetat know- hows. [
C & D poate avea ca rezultat dreptul de proprietate intelectuala asupra produsului creat, drept atestat prin brevete.